Gå til innhold

Dere med blondt hår, hvor ofte må dere farge? Og hvordan få det helt hvitt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vanligvis gråmus hår, matt brunnette. Det er min naturlige farge.
For mange herrans år siden prøvde jeg å farge håret blondt, to runder hjemmefarging med en venninde på jenterommet og jeg fikk da gult hår. Husker lillasjampo hjalp litt men det var fortsatt gult mange områder, så det tok en uke så farget jeg det mørkt igjen.

Nå som voksen har jeg veldig lyst på blondt hår igjen, men lurer på hvor ofte jeg må farge håret da med tanke på etterveksten? 
Må man til frisør for å farge etterveksten eller kan man gjøre det hjemme? Og kan jeg i det hele tatt bruke hjemmefarge når jeg går fra mørkt til blondt eller vil det bli gult og stygt?

Hvordan får man det helt hvitt? Evn hvilke hjemmefarger anbefales?
Er det veldig skadelig for håret, for jeg har ganske tynt og slitt hår... Men har så utrolig lyst på blondt/hvitt hår til en forandring og ny look!

Anonymkode: 37d80...a71

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor mye ettervekst du er komfortabel med og hvor fort håret ditt vokser. Mitt vokser sinnsykt fort og jeg har minst en cm med ettervekst etter tre uker

Anonymkode: b54f0...fd6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter man har bleket håret, må man farge med en kald farge. Deretter bruker du en silver shampoo. 

Anonymkode: 99e1e...492

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du ha helt hvitt hår? 

Uansett bør du gå til en frisør. Uansett om du får det til alene blir det mest sannsynlig veldig lite pent. 

Anonymkode: 35469...5ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo helt an på hvor mye ettervekst du er komfortabel med og hvor fort håret ditt vokser. Mitt vokser sinnsykt fort og jeg har minst en cm med ettervekst etter tre uker

Anonymkode: b54f0...fd6

Hvor stor ettervekst er innafor da? Ser jo noen farge håret i hombre, som ser ut som en veldig stor ettervekst, og det er pent.
Men vil ikke se tacky ut heller? Tenker at det er ettervekst mellom 5-10 cm som er værst, og at både før og etter dette kan det se helt ok ut? Men jeg pleier ikke å registrere om andre blonde har ettervekst faktisk, så jeg vet ikke?

Hvor ofte farger du?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du ha helt hvitt hår? 

Uansett bør du gå til en frisør. Uansett om du får det til alene blir det mest sannsynlig veldig lite pent. 

Anonymkode: 35469...5ab

Ønsker noe som dette :)  Ikke helt kritthvitt men ganske.  Kan det ikke gjøres med hjemmefarge tror dere?
Er forresten disse modellene stripet med tynne eller brede striper? (er villig til å prøve hjemme med hettestriper isåfall, om det går an å bruke hjemmefarge for denne fargetonen når man har mørkt hår fra før)

image.thumb.png.c0eb1040b88019da3393ac73c84b758a.png  image.png.ce7ebb32d82c5c97844c73fa680f5061.png

image.png.68acbd6bc60ce3990d5c132577c56b42.png  

blond.jpg

Skrevet

Jeg har vanligvis gråmus hår, matt brunnette. Det er min naturlige farge.
For mange herrans år siden prøvde jeg å farge håret blondt, to runder hjemmefarging med en venninde på jenterommet og jeg fikk da gult hår. Husker lillasjampo hjalp litt men det var fortsatt gult mange områder, så det tok en uke så farget jeg det mørkt igjen.

Nå som voksen har jeg veldig lyst på blondt hår igjen, men lurer på hvor ofte jeg må farge håret da med tanke på etterveksten? 
Må man til frisør for å farge etterveksten eller kan man gjøre det hjemme? Og kan jeg i det hele tatt bruke hjemmefarge når jeg går fra mørkt til blondt eller vil det bli gult og stygt?

Hvordan får man det helt hvitt? Evn hvilke hjemmefarger anbefales?
Er det veldig skadelig for håret, for jeg har ganske tynt og slitt hår... Men har så utrolig lyst på blondt/hvitt hår til en forandring og ny look!

Hei. 😀

Det første du burde tenke på er at prosessen mellom å farge håret fra brunst til blondt/hvit som du vil ha det, sliter UTROLIG mye på håret. Det kan risikere og knekke. 

Som ungdom hadde jeg alltid blondt hår og fin kvalitet på håret helt til en dag eg farget det brunt å etter en stund ville ha det blondt igjen. Jeg kjøpte meg 3-4 blonderingspakker med hjemmefarging og gikk hjem å begynte etter de 2 første pakkene var håret Orange og gult så lot håret hvile en dag før de neste 2 pakkene. Jeg satt med fargen i håret i de minuttene som sto oppført på pakken og gikk så i dusjen. Håret KOKTE å jo mer eg vasket jo mer falt av. Jeg hadde fint hår ned til brystene, men etter den dagen knakk håret mitt til rett under ørene og var forsatt hvit Orange og gult. Det endte opp med frisørbesøk på et par tusen for farge og klipp og gode frisørprodukter for å bygge opp igjen håret. 

Har ALDRIG farget håret med hjemmefarging etter det. Er fortsatt blond/hvit i håret og håret har vokst seg langt igjen men ikke med den samme gode kvaliteten jeg hadde på håret. Det å ha blondt hår krever mye pleie hvis ikke vil det sees tørt å slitt ut fort etter alle gangene du går å tar etterveksten. 

Vil si at om du godtar å ha litt ettervekst kan du gå 2 til 2,5 måned uten å ta den. Det går fort 2 måneder før eg går å får tatt den igjen. 

Ville også rådet deg til å farge etterveksten hos frisør hvor dette kan være litt vanskelig og gjøre selv. Så slipper du å få alt for mye av blonderingen/fargen ned på det håret som allerede er blondt så det blir mer skadet. 

Hvis du vill ha håret helt hvitt så er det vell blondering som gjelder. Om du gjør det hos frisør så kan du få det med olaplex som ikke skader like mye på håret. Så kan du ta en skyll på håret for å få vekk gulskjæret og få det mer hvitt. Eller bruke mye lillashampoo hjemme. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på å bleke/stripe håret og å farge det. Bleking fjerner pigmentene, kan være risikabelt å drive med hjemme og vanskelig å få fint, kan bli veldig gult f.eks. 

Jeg synes det ser ut som damene på bildene over har stripet håret, og da bør du gå til frisør- også for etterveksten. 

Selv har jeg også kommunefarget hår, og jeg farger håret blondere, bruker denne: 

https://www.vita.no/merker/schwarzkopf/color-expert-med-omegaplex/color-expert-9-1-light-ashy-bl 

Må gjentas etter 5-6 uker. Blir ikke hvitt da, blir sånn passe blondine. 

Anonymkode: 3d5f3...69c

AnonymBruker
Skrevet

Du må ta en tur til frisør, har du ikke vært til frisør for å ordne håret før så er det kun derfor du ikke er fornøyd.

Anonymkode: cf0dd...7ad

AnonymBruker
Skrevet

Blondt er IKKE det samme som hvitt. Enkelte får vekdig blekt hår i solen, da kan det se hvitt ut, men for oss som ikke får det, er det vanskelig å farge hvitt. Og jeg vil heller ikke anbefale det.

Å farge håret blondere er nokså enkelt hjemme, men jeg vil anbefale deg å gå til frisør og lære litt om ulike koder på fargene (varm/kjølig).

Jeg har mørk blondt, farger med enten L'Oréal preference 8.1 (hår som ikke er grått) eller L'Oréal excellence 8 (dekker grått hår) og blir lysere og mer glans.

Mulig du ønsker å få det enda lysere, da går du for høyere tall.

Har du først farget lyst, kan du ikke farge mørkt over. Det blir grønt eller annen misfarge.

Anonymkode: ba7bc...1d4

AnonymBruker
Skrevet

Som den over sier, gå til frisør og lær deg fargekart osv. Ville ha hørt hva frisøren anbefaler.  For å slippe å gå ofte så kan du stripe det masse. Ellers er 4-6 uker man burde ta etterveksten hvis man har helfarget håret.  For å bli helt lys må man bleke håret først,  og deretter korrigere med en kald lys farge  foreksempel ice, da vil det se hvitt ut.  Man vedlikeholder med lilla shampo og balsam eller shampo med  litt lilla pigmenter og en kur med masse lilla pigmenter som du kan la sitte i håret fra 10 -30 min avhengig av hvor lenge du trenger det eller du ønsker lillaskjær. 

Anonymkode: 191e0...aa9

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at du vil ha hvitt hår? Ofte kler man best hårfarger nært opptil det man har naturlig. Jeg har lyseblondt hår fra naturens side, men har alltid ønsket meg brunt. Derfor har jeg farget det brunt flere ganger, både hjemme og hos frisør. Det har egentlig aldri vært spesielt vellykket. Hjemmefarge ble det grønnskjær i, og farging hos frisør ble for hard for ansiktet, samt at jeg plutselig måtte sminke meg mer fordi vipper og bryn ble for lyse i forhold til håret, og jeg så blek og dratt ut. Summa summarum så har jeg vel kommet til at det enkleste er å leve med min naturlige hårfarge og slå seg til ro med den.

Anonymkode: 15989...a24

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som den over sier, gå til frisør og lær deg fargekart osv. Ville ha hørt hva frisøren anbefaler.  For å slippe å gå ofte så kan du stripe det masse. Ellers er 4-6 uker man burde ta etterveksten hvis man har helfarget håret.  For å bli helt lys må man bleke håret først,  og deretter korrigere med en kald lys farge  foreksempel ice, da vil det se hvitt ut.  Man vedlikeholder med lilla shampo og balsam eller shampo med  litt lilla pigmenter og en kur med masse lilla pigmenter som du kan la sitte i håret fra 10 -30 min avhengig av hvor lenge du trenger det eller du ønsker lillaskjær. 

Trenger ikke vedlikeholde med lilla sjampo. 

Anonymkode: b6e1a...4d1

Skrevet

Jeg har som deg, et naturlig kommunefarget hår.  Har stripet håret mitt hos frisør i mange år.  Jeg kler ikke å ha det lyst langs ansiktet, så der bruker frisør en mørkere farge. 

Går til frisør hver 6-7 uke.  Det koster nær 2000 kr for hver gang. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke vedlikeholde med lilla sjampo. 

Ehh..jo det trenger man. Sol og varme gulner lyst og bleket hår.  Det er ikke pent med falmet farge. Kalde lyse hårfarger holder seg ikke lenge om man ikke er flink med vedlikehold. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehh..jo det trenger man. Sol og varme gulner lyst og bleket hår.  Det er ikke pent med falmet farge. Kalde lyse hårfarger holder seg ikke lenge om man ikke er flink med vedlikehold. 

Ehh.. nei det trenger man ikke. 

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei, jeg har nettopp brukt l’oreal sin hårfarge for å bleke etterveksten til resten av håret. Det ble helt gult. Har hørt at depend sin er mye bedre. Jeg lurte på om noen har en boks med depend 2-4 nyanser lysere eller lignende liggende hjemme som jeg kunne kjøpt i morgen, andre pinsedag. Har første dag i ny jobb på tirsdag og blir helt på gråten av å se meg selv i speilet akkurat nå. Butikkene er jo ikkje åpne i morgen og jeg er helt desperat. Håper på positivt svar! 

Skrevet

Hei, jeg har nettopp brukt l’oreal sin hårfarge for å bleke etterveksten til resten av håret. Det ble helt gult. Har hørt at depend sin er mye bedre. Jeg lurte på om noen har en boks med depend 2-4 nyanser lysere eller lignende liggende hjemme som jeg kunne kjøpt i morgen, andre pinsedag. Har første dag i ny jobb på tirsdag og blir helt på gråten av å se meg selv i speilet akkurat nå. Butikkene er jo ikkje åpne i morgen og jeg er helt desperat. Håper på positivt svar! 

Skrevet

gå til frisør så får du i allefall en garanti for at håret hverken faller av eller blir skadet og at fargen blir som avtalt til avtalt pris. Det tar gjerne etpar runder og koster mer enn farge kjøpt på butikken, men det er ikke noe som er verre enn den opplevelsen du hadde når du gjorde det selv sist gang TS.. 

Skrevet

Ja dette tipset får alle som har dummet seg ut med hårfarge. Poenget her er jo at det må skje i morgen og jeg vet ingen frisører som er åpne andre påskedag. I retrospekt burde jeg jo ikkje gjort det og heller gått til frisøren men det er dessverre ikke hjelp i å komme med det nå.. takk likevel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...