Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva slags insekt det er...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

I dag fant jeg en insekt i kjøkkenet mitt. Tror den har vært bak kjøkken innredningen. Fant den død på gulvet ved oppvaskmaskinen. Jeg vet ikke hva slags insekt det er. Noen som vet??

Jeg legger ved bilder

20180424_101300.jpg

20180424_101248.jpg

20180424_101315.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et skrukketroll.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Også kalt munkelus 😊 ikke farlige, men de lever av dødt materiale og trives i litt fuktige områder. 

Anonymkode: dcdf3...196

Skrevet
1 time siden, SnuskeLuska skrev:

Det er et skrukketroll.

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også kalt munkelus 😊 ikke farlige, men de lever av dødt materiale og trives i litt fuktige områder. 

Anonymkode: dcdf3...196

Takk til dere som svarte. Ble lettet av å høre at det ikke er farlig. Men hvordan kan den ha kommet i kjøkkenet mitt? Fra utlandet?jeg har ikke vært i utlandet på 5-6 månder

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ayesh skrev:

Takk til dere som svarte. Ble lettet av å høre at det ikke er farlig. Men hvordan kan den ha kommet i kjøkkenet mitt? Fra utlandet?jeg har ikke vært i utlandet på 5-6 månder

Ts

Utenfra antagelig, det er sånne som typisk er under ting ute. Heller, steiner og sånt.

Anonymkode: cbd1a...3a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjært barn har mange navn. 

Skrukketroll, kaffedyr, kaffebille, munkelus, tusseluss, flasketroll.

Anonymkode: d9cc9...183

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Ayesh skrev:

Ts

Den har spasert inn på samme måte som edderkopper. Med mindre du bor høyt, da har den haiket med en bærepose/veske som har stått på bakken et øyeblikk, eller blitt med en sko. 

Disse finnes i hele landet, og trives for eksempel godt under steiner der det er litt fuktig. Jeg husker som barn, min tante hadde en hellegang i hagen, vi kunne finne 10-20 slike småtasser når vi snudde på en helle. 

Jeg leier kjeller, og finner dem inne sporadisk så lenge det er plussgrader. Da tar jeg dem med ut i ei lita steinur i hagen der jeg vet de trives. 

Anonymkode: 90133...348

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vaskekjerring?

Anonymkode: 8f7e1...a85

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den har spasert inn på samme måte som edderkopper. Med mindre du bor høyt, da har den haiket med en bærepose/veske som har stått på bakken et øyeblikk, eller blitt med en sko. 

Disse finnes i hele landet, og trives for eksempel godt under steiner der det er litt fuktig. Jeg husker som barn, min tante hadde en hellegang i hagen, vi kunne finne 10-20 slike småtasser når vi snudde på en helle. 

Jeg leier kjeller, og finner dem inne sporadisk så lenge det er plussgrader. Da tar jeg dem med ut i ei lita steinur i hagen der jeg vet de trives. 

Anonymkode: 90133...348

Ja riktig jeg bor på første etasje. Har hage også. Har en del edderkopper også i leiligheten. Er hvert år plaget av sukkermaur rundt februar mars

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Ayesh skrev:

Ja riktig jeg bor på første etasje. Har hage også. Har en del edderkopper også i leiligheten. Er hvert år plaget av sukkermaur rundt februar mars

Ts 

Slike insekter som på bildet dør rimelig fort innendørs. De tåler nemlig ikke varmen og tørr luft. Dersom det ikke er fuktskader der du fant insektet kan du puste godt ut. 

Anonymkode: b78ed...41e

AnonymBruker
Skrevet

Sånn har jeg ikke sett siden jeg var liten :)

Anonymkode: 84a64...31c

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

konvolutt kalte vi de som barn.

Anonymkode: e1678...278

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...