Gå til innhold

Thaidamer som mottar enkepensjon fra Norge.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en uføretrygdet kjenning som bodde i Thailand i flere år.  Han døde gammel og mett av dage der nede.

Han giftet seg med en ung dame med flere barn på sine eldre dager. Nå, når han er død får denne unge damen enkepensjon livet ut  fra den norske stat...

Jeg kjenner at det gremmer meg at mine skattepenger brukes slik. Tipper at begrepet "enkepensjon" ikke var tenkt for damer på 30+

Kanskje jeg er smålig?  Men dette gjelder mange. og det er snakk om mye penger.

Anonymkode: d433f...b22

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja du er smålig. Folk nå få velge seg partner selv, en enke er en enke uansett alder.

Anonymkode: 3ba68...7d3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er faktisk enig i at dette er litt på trynet. 

Anonymkode: 06a96...102

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja du er smålig. Folk nå få velge seg partner selv, en enke er en enke uansett alder.

Spørsmålet er om den norske stat skal betale enkepensjon til unge Thailandske damer, i Thailand?

Skal den norske staten betale i 40 år for at en gammel norsk mann finner seg en barnebrud i Asia? 

Nei

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er om den norske stat skal betale enkepensjon til unge Thailandske damer, i Thailand?

Skal den norske staten betale i 40 år for at en gammel norsk mann finner seg en barnebrud i Asia? 

Nei

De må jo ha vært gift i noen år da, eller ha barn sammen for at hun skal få etterlattepensjon. Så da har hun gjort seg fortjent til det, vil jeg si. Reglene er jo de samme som om den etterlatte er norsk.

Anonymkode: 601f0...d6e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enkepensjon bør ikke gis til unge kvinner som er i stand til å jobbe. Hvis de har barn som skal forsørges får de jo barnetrygd og diverse annet.

Anonymkode: 5a88f...a28

• Liker 1
Skrevet

Syns kanskje flere skal sette seg inn i reglene for etterlattepensjon før de uttaler seg....
Det er en regel om at mottaker må være medlem av den norske folketrygden.
Mottaker må jobbe, dersom h*n er i stand til det, og pensjonen blir regulert etter inntekt eller hva man burde hatt i inntekt dersom man ikke jobber.
Det er akkurat de samme reglene om ektefellen er hvit, gul, brun eller blå.

https://www.nav.no/no/Person/Pensjon/Andre+pensjonsordninger/ytelser-til-gjenlevende-ektefelle

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en uføretrygdet kjenning som bodde i Thailand i flere år.  Han døde gammel og mett av dage der nede.

Han giftet seg med en ung dame med flere barn på sine eldre dager. Nå, når han er død får denne unge damen enkepensjon livet ut  fra den norske stat...

Jeg kjenner at det gremmer meg at mine skattepenger brukes slik. Tipper at begrepet "enkepensjon" ikke var tenkt for damer på 30+

Kanskje jeg er smålig?  Men dette gjelder mange. og det er snakk om mye penger.

De påstandene du fremsetter må du nesten komme med lovgrunnlaget på. Enkepensjoner sendes ikke ut av lande utenfor eøs området. 

Det er heller ikke snakk om mange om enn noen. Og skattepengene dine, de er så små at de bruker du nok opp på helt andre ting i Norge, enten på helse eller på den lille veistubben de dekker borti gata di. 

Anonymkode: e6f23...b74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

De påstandene du fremsetter må du nesten komme med lovgrunnlaget på. Enkepensjoner sendes ikke ut av lande utenfor eøs området.

Størst andel av ytelsene [til personer bosatt i utlandet] går til Thailand, etterfulgt av Sverige, Polen, Spania og Filippinene.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/neqaQ/Enkepensjonen-foreslas-erstattet-av-omstillingsstotte

Anonymkode: bb64d...bff

Skrevet (endret)
On ‎24‎.‎04‎.‎2018 at 9:34 PM, AnonymBruker said:

Nei

Enkepensjon opphører her i Norge når enken er 67 år. Jeg synes ikke det er urimelig at om en mann er gift i et annet land også kona har samme rett hvis han dør, de jeg kjenner som ar dame fra Thailand har funnet seg damer på over 35-førti år, så aldersforskjellen er ikke himmelhøy. 

Tror de færreste finner seg en barnebrud, hvor har du det fra? 

En annen ting er at når thailandske damer kommer til Norge, da er de plutselig ikke i smilets land mer. De er forskjellige, men alle vil helst være sammen med sine medsøstre fra samme land. Det innebærer at ektemannen må godta at de driver med massasje, og når det er sagt er det ikke snakk om sex-salg.

Endret av Atea
AnonymBruker
Skrevet
På 24.4.2018 den 21.34, AnonymBruker skrev:

Nei

Sa du barnebrud du, hahahahah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...