Gå til innhold

Hvorfor kler Norske kvinner seg ut som menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært i en del europeiske storbyer i det siste. En ting som slår meg er at kvinner kler seg ut som kvinner der. Mens i Norge så går kvinner stort sett utkledt i mannekostyme. Da tenker jeg spesielt på standardantrekket genser, jeans og joggesko. Som er herreklær. 
Ellers i europa går det i jenteklær. Kjoler, skjørt, tunika,sko med hel, kåper osv, osv. 

Hvorfor er Norske kvinner stort sett transvesitter? Hvorfor skal de late som og kle seg ut som gutter?

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke deg, igjen! 

Anonymkode: e7b26...460

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke svare for andre kvinner, men jeg kler meg komfortabelt. Så driter jeg en lang marsj i hva du, eller andre måtte mene om det :) Bukse og genser er både komfortabelt, praktisk og kurant. Kjole/skjørt og sko med høy hel er fryktelig upraktisk i mange sammenhenger.

Og siden NÅR ble jeans, genser og joggesko kun forbeholdt herrer? Det finnes da vitterlig egen mote for damer, som inneholder de plaggene. At DU ikke synes det er fint, er jo DITT problem og mening.

Anonymkode: 598d9...f3d

• Liker 33
Skrevet

Fordi de trives sånn, og ønsker å kle seg sånn. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg liker bukse og genser. Varmt, lommer (!), komfortabelt. Jeg HATER høyhela sko. Jeg går med vernesko hele dagen på flat bakke, og det er tusen ganger mer komfortabelt enn den dritten som nærmest er et krav. Skjørt og kjoler bretter seg under strømpebuksa etter jeg har vært på do og aldri gøy å gå ute med et plutselig vindkast. Andre sliter også med lår som gnisser. 

Dessuten er det vel en vanlig oppfatning her på KG at tunika er såå 2005, og ellers et plagg for damer på 50+, i kombinasjon med hvite tights. 

Men kom igjen, kall meg en transvesitt, og jeg sparker deg rett i kneet - med vernesko. Ikke fordi jeg tror jeg er en mann og menn skal være sinte, men fordi jeg gidder ikke å gå kledd på den måten andre forventer jeg skal gå kledd. Forrige uke hade jeg bukse og band-t-skjorte over svart genser.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kler meg i det jeg føler meg vel i og har lyst å ha på meg. Om det er jeans, genser og joggesko så har jeg på meg det fordi jeg vil. Jeg driter langt i hva som er "jenteklær" og "gutteklær" og hva du synes er fint og passende for jenter å kle seg i, og jeg er heller ikke transvestitt. 

Anonymkode: 48105...368

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Fordi været er mye kaldere i Norge enn i det sørlige Europa. Og fordi manneklær generelt er mer praktiske enn kvinneklær. Norske kvinner er for det meste praktisk anlagt (noe du setter pris på når du skal ha hjelp til å montere et kjøkken).

Anonymkode: 9f91e...478

• Liker 21
Skrevet

LOMMER. Det er en av grunnene til at jeg alltid bruker jeans i stede for skjørt. Dessuten er det mer komfortabelt, OG Norge har ikke temperaturer som rettferdiggjør blomstrete kjoler hele året. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bukse og gensre er ikke gutteklær. Det har det heller ikke vært siden 1800-tallet. I Norge ligger vi langt foran de fleste andre land og derfor er det ikke noe krav til bekledning ut i fra kjønn, og det er sånn det skal være. Om du misliker det kan du flytte herifra. Ingen som tvinger deg til å bo her. 

Anonymkode: d7175...4c9

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er kaldt, vått og gjørmete og vindete her i Norge.

Anonymkode: 2767c...fb0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er så jækla kaldt her,  vi kan ikke trippe rundt i Haute couture på en vanlig tirsdag. Dessuten så skal vi på jobb:tunge1:

Anonymkode: c3c9d...2b6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kler meg i det jeg har råd til. Eller det som blir slengt etter meg på julaften. Trives best naken.

Anonymkode: 19500...63b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Norske kvinner har vel bedre ting å gjøre enn å trippe rundt i høyhælte sko og kjoler og leke fin dame da. Det er jo bare kjedelig. 

Anonymkode: a7714...067

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor er komfort forbeholdt menn og hvem bestemmer at kvinner skal kle seg ukomfortabelt for å tekkes menn når menn kler seg komfortabelt selv?

• Liker 12
Skrevet

Mmmmm, så deilig det er å kle seg transete med gode sko og varm genser! Fantatisk å ha lov til å bruke like bekvemme klær som dere gutta. Bevegelsesfrihet, ingenting som strammer, godt og varmt og aldri vondt i føttene. Jeg rett og slett elsker dette likestilte landet vårt :):):):)

AnonymBruker
Skrevet

Du skjønner vel at forskjellen i mannlig og kvinnelig bekledning i det store og hele er sosialt oppkonstruert? :klo: Og at det du anser som «kvinnelig» kun er noe du har blitt kondisjonert til å mene?

Tenke selv, vet du. Tenke selv!

Anonymkode: 6111e...cc9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Morpheus said:

Vært i en del europeiske storbyer i det siste. En ting som slår meg er at kvinner kler seg ut som kvinner der. Mens i Norge så går kvinner stort sett utkledt i mannekostyme. Da tenker jeg spesielt på standardantrekket genser, jeans og joggesko. Som er herreklær. 
Ellers i europa går det i jenteklær. Kjoler, skjørt, tunika,sko med hel, kåper osv, osv. 

Hvorfor er Norske kvinner stort sett transvesitter? Hvorfor skal de late som og kle seg ut som gutter?

Hvem har bestemt at det ene er herreklær og det andre er dameklær? Fordi om du er opphengt i at man må gå i bestemte klær på grunn av at man tilhører et bestemt kjønn er det ikke sikkert alle er det.

Anonymkode: cc281...f6e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Ginavn said:

Men kom igjen, kall meg en transvesitt, og jeg sparker deg rett i kneet - med vernesko

Dagens beste kommentar :)

Anonymkode: 1bde0...8f9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Morpheus skrev:

Hvorfor kler ikke menn seg som menn lengre? De går rundt med buksen nedpå skinka og ser ut som om de er halvveis hjemløse. Hvor blir det av stilen, sjarmen som finnes andre steder i verden? 

Anonymkode: 779ef...c62

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...