Annie78 Skrevet 23. februar 2005 Forfatter #21 Skrevet 23. februar 2005 Jøss,det er ganske vanlig, altså!!! Hørte om et par som gjorde det, og tenkte at "det vil jeg også", men trodde vi måtte overtale presten først............ Da blir det nok kyssing på oss og!
Gjest Aricept.. Skrevet 23. februar 2005 #22 Skrevet 23. februar 2005 Og jeg som i mitt naive hode trodde at det første kysset som ektepar kom på kirketrappa etterpå når alle andre var gått ut... Sånn har det vært i de brylluppene jeg har vært i' date=' men det er vel ti år siden siste jeg var i kikra for et bryllup, så ting har kanskje forandra seg [/quote'] Trodde jeg også... :oops: Trodde ikke den kyssedelen var med i den norske liturgien jeg, og at man måtte vente til kirketrappa. SÅnn har det vært i de bryllupene jeg har vært i, men det er jo noen år siden.. Og nå som jeg var blitt så innstilt på at det første kysset skulle være på trappa.. Hmm.. Jaja, man må vel ikke kysse inne i kirken under selve vielsen?
Gjest Gjesta Skrevet 23. februar 2005 #23 Skrevet 23. februar 2005 Dere MÅ ikke kysse i det hele tatt
linky Skrevet 23. februar 2005 #24 Skrevet 23. februar 2005 klart jeg skal kysse min kjære etter ekteskapsinngåelsen.. trodde dette var noe alle gjorde, og har aldri hørt om at presten skulle reagere noe på dette. hører jo til med litt kyssing da..
Gjest Betty Boop Skrevet 23. februar 2005 #25 Skrevet 23. februar 2005 Hmmm... dette må jeg huske å ta opp med presten til helgen! Synes det er litt flaut å spørre om da :oops: Jeg har jo spurt om så mye rart allerede fordi jeg ikke har vært i kirkebryllup i England før.
anyvold Skrevet 23. februar 2005 #26 Skrevet 23. februar 2005 På kirkemøtet pratet en av prestene om kyssing, han sa noe slikt som at de ikke ville ha noe av noe små-nussing! Det skulle være et SKIKKELIG kyss! Skulle ønske vi hadde fått ham som prest, han var kjempemorsom, og ung.... Ikke en slik tørrpinn de fleste prester pleier å være...
Arwen Skrevet 23. februar 2005 #27 Skrevet 23. februar 2005 Vi glemte å spørre presten om dette på samtalen, så det ble ikke noe kyssing på oss inne i kirka. Desverre...
Lille smurf Skrevet 23. februar 2005 #28 Skrevet 23. februar 2005 Vi glemte å spørre presten om dette på samtalen, så det ble ikke noe kyssing på oss inne i kirka. Desverre... ÅÅÅ, trodde det var vanlig man kyssa.... Jeg skal ihverfall ha et kyss av den "nye" mannen min
Arwen Skrevet 23. februar 2005 #29 Skrevet 23. februar 2005 Det "vanligste" er vel å kysse på kirketrappen. Kyssing i kirka fulgte vel med den nye litturgien som kom i fjor?
Lille smurf Skrevet 23. februar 2005 #30 Skrevet 23. februar 2005 Det "vanligste" er vel å kysse på kirketrappen. Kyssing i kirka fulgte vel med den nye litturgien som kom i fjor? Hva med "U may now kiss the bride" ?? Trodde faktsisk man "alltid" har kysset på slutten av vielsen... :-? Der kan man se hva man lærer her på kg..
Annie78 Skrevet 23. februar 2005 Forfatter #31 Skrevet 23. februar 2005 Tror det å kysse rett etter ekteskapsingåelsen egentlig er et amerikansk fenomen.... Tror egentlig ikke det har vært vanlig i Norge før de senere årene.. Men vi skal så absolutt ta det opp med presten, og hvis han ikke synes noe om det, skal vi kysse likevel! Basta!
Arwen Skrevet 23. februar 2005 #32 Skrevet 23. februar 2005 I USA har de gjort det hele tiden tror jeg men er ganske sikker på at det ikke er vanlig i Norge. Det har ikke blitt gjort i noen av bryllupene jeg har vært i før heller.
Cajsa Skrevet 23. februar 2005 #33 Skrevet 23. februar 2005 Vi hadde ikke avtalt noe med presten på forhånd, og antok at det ikke ble kyssing. Men så sa han etter ringpåsettelsen: " Da kan du få lov til å kysse bruden din", med et stort smil. Ble litt fnising fra oss og fra de andre tilstedeværende - men utrolig søtt.
Lille smurf Skrevet 23. februar 2005 #34 Skrevet 23. februar 2005 Men så sa han etter ringpåsettelsen: " Da kan du få lov til å kysse bruden din", med et stort smil. Ble litt fnising fra oss og fra de andre tilstedeværende - men utrolig søtt. SÅ SØTT!!!!
Lille smurf Skrevet 23. februar 2005 #36 Skrevet 23. februar 2005 Vi skal også susse Vi og!!!! :kysse:
Gjest gjest1 Skrevet 23. februar 2005 #37 Skrevet 23. februar 2005 Klart vi skal kysse!! Vi har til og med øvd inn eit lite, deilig, sømmeleg og vakkert kyrkje-kyss!
Blueberry Skrevet 24. februar 2005 #38 Skrevet 24. februar 2005 Klart vi skal kysse!! Vi har til og med øvd inn eit lite' date=' deilig, sømmeleg og vakkert kyrkje-kyss! [/quote'] Ska sei du tar detaljane alvorlig!
Gjest gjest1 Skrevet 24. februar 2005 #39 Skrevet 24. februar 2005 Akkurat slike detaljar syns til og med mannen min er gøy!
Bokalven Skrevet 24. februar 2005 #40 Skrevet 24. februar 2005 Altså, jeg regner med at vi kysser, men det blir jo ikke foran noe alter i noen kirke...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå