Annie78 Skrevet 22. februar 2005 #1 Skrevet 22. februar 2005 Skal du kysse din kjære etter ekteskapsinngåelsen inne i kirka? Oppe ved alteret? Har lyst til det, jeg, men vet ikke om det er vanlig eller om presten vil protestere....
Annie78 Skrevet 22. februar 2005 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2005 Avtaler dere dette med presten, eller er det bare å kysse i vei....???
Gjest MrsL Skrevet 22. februar 2005 #6 Skrevet 22. februar 2005 Vi hadde ikke planlagt det, men plutselig sa presten: "You may now kiss the bride..." 'Ble helt perpleks, men kysse gjorde vi
Snutus Skrevet 22. februar 2005 #7 Skrevet 22. februar 2005 Avtaler dere dette med presten' date=' eller er det bare å kysse i vei....??? [/quote'] Vi kommer til å nevne det for presten når vi skal ha samtale. Går ut ifra at det ikke er noe problem.
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 22. februar 2005 #9 Skrevet 22. februar 2005 Hadde ikke tenkt på det jeg :o Vi må jo kysse!!! Noterer: Snakke med presten om kyssing
leela Skrevet 22. februar 2005 #10 Skrevet 22. februar 2005 Jepp.. har lyst til å få et lite nuss etter ringpåsettelsen ja
TeddyToria Skrevet 22. februar 2005 #12 Skrevet 22. februar 2005 Ohhh yes! Ikke noe å lure på engang!!! Og reagerer presten på noe sånt, kan han vel ikke være rektig fresk!?!?!??! :o
Gjest Soon Mrs S Skrevet 23. februar 2005 #14 Skrevet 23. februar 2005 Hadde ikke tenkt på det jeg :o Vi må jo kysse!!! Noterer: Snakke med presten om kyssing
aprilbrud Skrevet 23. februar 2005 #15 Skrevet 23. februar 2005 Vi skal kysse ja! Presten vår tok opp dette, og det virket som han syntes det er helt selvsagt. Han forklarte at vi kunne kysse mens han gikk ut fra alterringen, og at det så var fint om vi etter kysset snudde oss mot forsamlingen og smilte. Han sa også at det alltid ble godt mottatt om vi kysset først en gang, og så begynte på'n igjen , da begynte alltid forsamlingen å le, og det lettet på stemningen. Så det er planen vår da, men ikke sikkert vi husker det når vi står der med bomull i hodet. Synes forresten vi har en skikkelig bra prest!
Rannva Skrevet 23. februar 2005 #17 Skrevet 23. februar 2005 ..men ikke sikkert vi husker det når vi står der med bomull i hodet. Bra sagt.
Delfia Skrevet 23. februar 2005 #18 Skrevet 23. februar 2005 Klart vi skal :-) har ikke tenkt på at presten skulle reagere negativt på det. Han/Hun kysser sikkert ektefellen sin.....forhåpentligvis
Gjest Gjesta Skrevet 23. februar 2005 #19 Skrevet 23. februar 2005 På samtalen vår sa presten til oss: ....og når jeg har sagt at jeg erklærer dere for rette ektefolk, da er det veldig fint og hyggelig om dere gjør det som faller dere naturlig, jeg tenker da på å kysse...... Vi kysset dessuten to ganger der oppe, en etter selve ekteskapsinngåelsen og en etter ringpåsettelsen. Syns kyssingen hører litt med.......
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #20 Skrevet 23. februar 2005 Og jeg som i mitt naive hode trodde at det første kysset som ektepar kom på kirketrappa etterpå når alle andre var gått ut... Sånn har det vært i de brylluppene jeg har vært i, men det er vel ti år siden siste jeg var i kikra for et bryllup, så ting har kanskje forandra seg litt. Jaja... jeg er jo ikke engang forlova (så hva gjør jeg her da?) så dette hadde jeg ikke tenkt på enda.... Man lærer så lenge man lever
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå