AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #3 Skrevet 24. april 2018 Kind of: Dersom en familie er meget sammensveiset, og har veldig nære bånd med hverandre, kan det hende at en annen i familien dør etter den første. Men dette forutsetter at den andre har dårlig helse, er kronisk syk etc. (Det er sorgen og stressbelastningen som øker faren for dødsfall.) Anonymkode: 3195c...47b
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #4 Skrevet 24. april 2018 Nei. "Regelen"(uskreven myte) er på sykehus/sykehjem og lignende. F.eks. 3 eller 7 dødsfall over kort tid. Anonymkode: 0edc9...26b
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #5 Skrevet 24. april 2018 Eldre ektepar kan ofte dø i par. Anonymkode: 0edc9...26b 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #6 Skrevet 24. april 2018 Ikke i familier tror jeg, men på sykehjem dør "aldri" kun én. Har jobbet der lenge, og det kan gå måneder uten at det dør noen, og så dør 3/4/5 stk på bare et par dager. Veldig rart! Anonymkode: c2553...1ea
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #7 Skrevet 24. april 2018 Det kommer litt ann på hvor dypt du vil gå. Grunnen til at disse ringvirkningene skjer, og det gjelder egentlig alle ting, er at vi påvirker hverandre interdimensjonalt i en større grad enn du har blitt fortalt. Ifølge det "offisielle narrativet" så er man i bunn og grunn kun "kjøttroboter" som styres av en hjerne. Ideen om at virkeligheten kan altereres på en ikke-fysisk måte gjennom vårt eget sinn sees på som "uvitenskapelig". Samtidig blir jo vitenskapen til stadighet oppgradert fortløpende hele tiden. Det som var "vitenskapelig bevist" i går kan egentlig fort være en løgn i morgen. Sånn har det alltid vært. Det merkelige er at folk i disse tider tendenserer til å være religiøse når det kommer til vitenskap. Vi har jo alle hørt det, det er "vitenskapelig bevist"! Dette har jo selvfølgelig ingenting å gjøre med vitenskap, men det føles bra å "eie sannheten". Denne type dogmatisk tenkning er vår tids religiøse mainstream-tankemåte. Men for å komme tilbake til temaet i tråden. Det finnes ingen "regel" om at hvis en i familien dør så vil to også dø innen kort tid. Alt sånt er tull og tøys. Det er mye mye mer komplekst enn det. Jeg er personlig kristen og disse greiene grenser litt til ting som ikke er vår "business". Men sjekk gjerne ut forskningen til Rupert Sheldrake f.eks. Det han sier vil nok gi et par aha-opplevelser til folk som er interessert i temaet. Anonymkode: 2d2c6...bef
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #8 Skrevet 24. april 2018 Det hadde kanskje vært slik uten antibiotika. Anonymkode: c4c3c...f1e
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #9 Skrevet 30. april 2018 Dette hadde jeg ikke hørt om engang da faren min døde i fjor. Da var det ei i begravelsen som sa "ja, det var den første" og da fikk jeg forklart at "det sies" at dør 1 så dør 3 på rad. Så gikk det en mnd og en slektning av barnet mitt døde. Det var nummer 2. Så gikk det en mnd til og så døde et nært familiemedlem til. Det var nummer 3. Så det stemte i vår familie i 2017. Det har aldri gjort det før så det var helt sikkert bare tilfeldig, men det var allikevel litt ekkelt. Det spesielle med det var at den ene døde den 15. den ene mnd, den andre døde 10. den andre mnd og den tredje døde den 5. den tredje mnd. Anonymkode: 57a0b...8db
Elghund Skrevet 30. april 2018 #10 Skrevet 30. april 2018 Aldri hørt før, tviler på at det er et kjent utsagn?
solmåneogstjerner Skrevet 30. april 2018 #11 Skrevet 30. april 2018 Virker som det skjer forholdsvis ofte med eldre par (Kan ikke vise til noe statistikk altså). Men det har vel mer med at de gjerne er ganske like i alder (gamle), har helseproblemer fra før og opplever sorg, stress og mister livsgnisten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå