Gå til innhold

Kan jeg kontakte slektninger av min bestemor som døde mange år jeg ble født?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Saken er den at min bestemor døde da min mamma var et barn, min egen mamma døde for 20 år siden. Bestefaren min er også død. Jeg vet at min bestemor hadde 3 eller 4 søsken, det er mulig at det er en gjenlevende av disse. Denne slekten har holdt seg samlet på bestemors fødested. Kan jeg kontakte etterkommere av min bestemors søsken? Jeg vet ikke særlig mye om denne slekten, men har nå begynt å interressere meg bestemors og mammas slekt. Min bestemor døde da hun kun var 35 år gammel. Jeg skal på ferie til hennes fødested i sommer, en sted på Sørlandet.  Kan jeg kontakte slekt, eller hvordan hadde dere reagert på det? Vil ikke trenge på noen ;)

Anonymkode: 76461...868

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror de fleste hadde syntes det var hyggelig og spennende. Gjør det, du!

• Liker 5
Skrevet (endret)

Selvfølgelig kan du det!:) 

Endret av Live88
Skrevet

Jeg ser ikke problemet med å ta kontakt, men jeg ville nok sendt et brev/mail/ringt før jeg troppet opp på døren deres :) Mange syntes det er hyggelig. Selv har jeg fått kontakt med slekt jeg ikke visste jeg hadde og er utrolig takknemlig for det :) 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde blitt positivt overrasket av å få kontakt av en ukjent slektning.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri tørt å troppe opp hos noen altså hehe, jeg har ikke helt oversikten over slekten der, men tror jeg vet om noen sim kan være søskenbarn av min mor. Hva skal jeg eventuelt skrive da når jeg tar kontakt? TS

Anonymkode: 76461...868

Skrevet

Huff, jeg trodde du mente å kontakte de døde. Så jeg hadde tenkt til å svare ut fra det. Men selvfølgelig kan du kontakte levende grandtanter og grandonkler +++. De synes sikkert at det er koselig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er jo kjempekoselig. Bare ring dem og si du ønsker å få vite mer om slekta, treffe slektninger og kanskje se noen gamle familiebilder. 

Anonymkode: 470f5...8b3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...