Pal Fungi Skrevet 24. april 2018 #1 Skrevet 24. april 2018 Jeg er boligselger for første gang og i den forbindelse har det vært noen forespørsler om privatvisning. Det i seg selv er jo selvfølgelig greit. Men det jeg lurer på er om det er vanlig at man bør kunne stille leiligheten klar til privatvisning på bare 2-3 timers varsel? Personlig synes jeg at dette blir for liten tid.. Jeg har pelsdyr i hus og dermed kreves det en større innsats for å klargjøre leiligheten for visning. Hva mener dere andre? Noen som har erfaring fra lignende situasjon? Forventer folk at de skal få komme på visning samme dag som de tar kontakt?
solmåneogstjerner Skrevet 24. april 2018 #2 Skrevet 24. april 2018 De forventer det kanskje, men jeg har sagt at de kan gjerne komme i morgen kl 18 for eksempel. Jeg vil selvsagt ha litt tid på meg. Kan jo være enkelte som kun er i byen en kort stund, da har jeg strukket meg litt hvis det passer for meg og de er høflige og virker seriøse. Det er litt stress å ha boligen ute for salg, for å øke sjansen for raskt salg til god pris så bør man jo holde huset noenlunde greit til enhver tid, ihvertfall slik at man kan shine opp ganske raskt.
Høna79 Skrevet 24. april 2018 #3 Skrevet 24. april 2018 Skjønner at det der er stress for deg, men samtidig så er det nok litt av realitetene også. Når boligen først er lagt ut for salg, tror jeg det er klokt å tenke at kjøperen kan «ringe på døra når-som-helst». Fra vår egen boligjakt (og -salg) erfarte vi så mangt, vi oppdaget boliger som ble lagt ut hvor eneste sjanse til å få sett de var hvis vi fikk til privatvisning samme dag, vi erfarte at boliger vi ønsket å se ble trukket fra markedet og solgt dagen før oppsatt visning fordi kjøper bokstavelig talt hadde ringt på døra, bedt om å se boligen og så gitt selger et tilbud han ikke kunne si nei til. Og vi kjøpte selv bolig etter en privatvisning, hvor vi hadde løyet på oss at vi ikke kunne på oppsatt visning (sannheten var at vi ønsket å se den i fred for andres ståk og bråk, og alt før privatvisningen snakket om å vurdere å kuppe boligen). Dog skal det sies at dette var for et par år siden i Oslo når markedet var litt mer crazy, kanskje har dagens tregere boligmarked endret dette. Poenget er at du vet aldri når akkurat den ene kjøperen som forelsker seg i DIN bolig, og vil betale litt ekstra, dukker opp. Han kan komme når som helst, og det gjør du klokt i å være forberedt på. Samtidig er det lov å svare at «det kan være litt vanskelig for meg - jeg kan selvfølgelig endre på noen av mine planer hvis det er eneste mulighet for deg, og få til en visning i kveld, men kan du alternativt i morgen?»
Pal Fungi Skrevet 24. april 2018 Forfatter #4 Skrevet 24. april 2018 Ja jeg prøver jo i utgangspunktet å være fleksibel Megler nevnte ikke noe om vedkommendes situasjon, men vi ble enige om å heller ta det neste uke for da hadde de mulighet igjen til å komme. Så forhåpentligvis hadde de da forståelse for at det første ble litt for kort varsel for min del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå