AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #1 Del Skrevet 24. april 2018 Jeg skal skrive BEGJÆRING OM UTLEGGSFORRETNING for noen penger jeg ikke har fått tilbakebetalt. Hva er det jeg egentlig kan kreve. Jeg har satt opp: Hovedstol gjelder 1 rente Kreditors omkostninger: 268,00 NOK Skriving av denne begjæringen: 1 049,00 NOK Rettsgebyr utleggsforretning: 1 783,00 NOK Er det mer jeg kan kreve? Var en som sa det var en post til jeg kunne kreve, men husker ikke hva det var. Anonymkode: 69fa3...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #2 Del Skrevet 24. april 2018 https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/dokumenter/?aktivFane=innholdstype&enhet=3851&innholdstype=62&tema=122 Ser ut som du får svar på det meste der? Anonymkode: 434fe...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #3 Del Skrevet 24. april 2018 Du skal altså sende utleggforretning for 3100 kr? Løkke te med å få det gjennom. Anonymkode: e00b7...f2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #4 Del Skrevet 24. april 2018 39 minutter siden, AnonymBruker said: https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/dokumenter/?aktivFane=innholdstype&enhet=3851&innholdstype=62&tema=122 Ser ut som du får svar på det meste der? Anonymkode: 434fe...f20 Takk. 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du skal altså sende utleggforretning for 3100 kr? Løkke te med å få det gjennom. Anonymkode: e00b7...f2d Hva mener du? TS Anonymkode: 69fa3...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #5 Del Skrevet 24. april 2018 49 minutter siden, AnonymBruker said: https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/dokumenter/?aktivFane=innholdstype&enhet=3851&innholdstype=62&tema=122 Ser ut som du får svar på det meste der? Anonymkode: 434fe...f20 Fant postene der, men ikke summene. Er det noen som har en side hvor man kan lese hvilke summer man kan kreve for hva? Anonymkode: 69fa3...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 24. april 2018 #6 Del Skrevet 24. april 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fant postene der, men ikke summene. Er det noen som har en side hvor man kan lese hvilke summer man kan kreve for hva? Anonymkode: 69fa3...ea1 Bør du ikke kreve tilbake beløp som tilsvarer kostnader du har hatt i denne saken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #7 Del Skrevet 24. april 2018 😂😂 her har du misforstått en del. Anonymkode: cad37...16b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #8 Del Skrevet 24. april 2018 3 minutter siden, applestories said: Bør du ikke kreve tilbake beløp som tilsvarer kostnader du har hatt i denne saken? Trodde det var satser satt av staten man kunne kreve. Ikke at jeg kunne bare sette et beløp utifra hva jeg selv mener jeg har hatt i kostnader. Kostnadene er jo tiden jeg har brukt og desto bedre betalt jeg er desto høyere beløp ville jeg jo kunne krevd. Tilsvarende ville en arbeidsløs ikke kunne krevd noe. 4 minutter siden, AnonymBruker said: 😂😂 her har du misforstått en del. Anonymkode: cad37...16b Takk for hjelpen. TS Anonymkode: 69fa3...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Economista Skrevet 24. april 2018 #9 Del Skrevet 24. april 2018 Dette er forklart på politiet sine nettsider: https://www.politiet.no/tjenester/namsmann-og-forliksrad/begjare-utleggsforretning/faktura-eller-skriftlig-meddelelse/ Som privat kreditor vil du neppe få dekket saksomkostninger utover rettsgebyret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #10 Del Skrevet 24. april 2018 2 minutter siden, Economista said: Dette er forklart på politiet sine nettsider: https://www.politiet.no/tjenester/namsmann-og-forliksrad/begjare-utleggsforretning/faktura-eller-skriftlig-meddelelse/ Som privat kreditor vil du neppe få dekket saksomkostninger utover rettsgebyret. Takk, men vet du hvor det står summene jeg kan kreve? Altså hvor mye rettsgebyret er osv. TS Anonymkode: 69fa3...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 24. april 2018 #11 Del Skrevet 24. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk, men vet du hvor det står summene jeg kan kreve? Altså hvor mye rettsgebyret er osv. TS Anonymkode: 69fa3...ea1 Om du leser lenken du fikk, trykker der som står "Rettsgebyr" og følger lenken videre finner du det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #12 Del Skrevet 24. april 2018 Her er hva jeg har satt opp, men summene er fra 2017. Noen som vet hva summene er i dag? Og er det flere poster jeg kan sette opp eller kreve mer på? BEGJÆRING OM UTLEGGSFORRETNING / FORLIKSKLAGE Tvangsfullbyrdelsesloven §7-1 og tvisteloven §6-3 Hovedstol gjelder 1 x 8,5% rente fra 10.06.2016 til og med 10.02.2017: x Kreditors omkostninger: 268,00 NOK Skriving av denne begjæringen: 1 049,00 NOK Rettsgebyr utleggsforretning: 1 783,00 NOK Innbetalt: -0,00 NOK Subsidiert begjæres: Tvangstrekk i lønn/trygd, jamfør dekningslovens § 2-7. Hovedstol gjelder 1 x 8,5% rente fra 10.06.2016 til og med 10.02.2017: 4 x Kreditors omkostninger: 268,00 NOK Møtegodtgjørelse: 525,00 NOK Rettsgebyr utleggsforretning: 1 783,00 NOK Rettsgebyr forliksråd: 1 049,00 NOK Anonymkode: 69fa3...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #13 Del Skrevet 24. april 2018 6 minutter siden, applestories said: Om du leser lenken du fikk, trykker der som står "Rettsgebyr" og følger lenken videre finner du det. Takk, men hva er egentlig rettsgebyret som står når man følger lenken? Er det det samme rettsgebyret som rettsgebyr utleggsforretning som jeg har ført opp eller er det et annet rettsgebyr. Rettsgebyret i lenken er lavere enn rettsgebyr utleggsforretning som jeg har ført opp. Mitt er på 1783,mens det i lenken er på 1130. Anonymkode: 69fa3...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Economista Skrevet 24. april 2018 #14 Del Skrevet 24. april 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk, men vet du hvor det står summene jeg kan kreve? Altså hvor mye rettsgebyret er osv. TS Anonymkode: 69fa3...ea1 Det er opplyst i libken at du kan kreve 1,7 ganger rettsgebyret. Det er også linket til loven som viser hva rettsgebyret er per dags dato. Som privatperson har du neppe krav på mer enn rettsebyret, siden du sannsynligvis ikke har hatt reelle utgifter i forbindelse med utleggsbegjæringen. Du må i så fall dokumentere disse utgiftene (tiden du har brukt er ikke en utgift - som privatpersom har du ikke lønnet fritid). Du kan prøve deg på å få dekket skriving av begjæring og hvis namsmannen er grei kan du få tilkjent disse (men du har ikke krav på det). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #15 Del Skrevet 24. april 2018 2 minutter siden, Economista said: Det er opplyst i libken at du kan kreve 1,7 ganger rettsgebyret. Det er også linket til loven som viser hva rettsgebyret er per dags dato. Som privatperson har du neppe krav på mer enn rettsebyret, siden du sannsynligvis ikke har hatt reelle utgifter i forbindelse med utleggsbegjæringen. Du må i så fall dokumentere disse utgiftene (tiden du har brukt er ikke en utgift - som privatpersom har du ikke lønnet fritid). Du kan prøve deg på å få dekket skriving av begjæring og hvis namsmannen er grei kan du få tilkjent disse (men du har ikke krav på det). Takk. Håper på jeg får det. Har sendt inn tidligere (i 2017) og da fikk jeg full pott. Men vet du hva satsene for de andre postene er i 2018? Eller hvor jeg kan finne dem? TS Anonymkode: 69fa3...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #16 Del Skrevet 24. april 2018 14 minutter siden, Economista said: Som privatperson har du neppe krav på mer enn rettsebyret, siden du sannsynligvis ikke har hatt reelle utgifter i forbindelse med utleggsbegjæringen. Du må i så fall dokumentere disse utgiftene (tiden du har brukt er ikke en utgift - som privatpersom har du ikke lønnet fritid). Du kan prøve deg på å få dekket skriving av begjæring og hvis namsmannen er grei kan du få tilkjent disse (men du har ikke krav på det). Jeg har for øvrig fått hjelp av en inkassoside som tok betalt for hjelpen. De tok 500 koner i betalt for hjelp med å inkasso. Kan jeg føre opp det beløpet? Det er jo større en "kreditors omkostninger" som jeg i utgangspunkt hadde ført opp. Det var tallene fra satsene i 2017. Sånn sett burde jeg jo minst få de 268 jeg i ugangspunkt har satt opp. TS Anonymkode: 69fa3...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Economista Skrevet 24. april 2018 #17 Del Skrevet 24. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har for øvrig fått hjelp av en inkassoside som tok betalt for hjelpen. De tok 500 koner i betalt for hjelp med å inkasso. Kan jeg føre opp det beløpet? Det er jo større en "kreditors omkostninger" som jeg i utgangspunkt hadde ført opp. Det var tallene fra satsene i 2017. Sånn sett burde jeg jo minst få de 268 jeg i ugangspunkt har satt opp. TS Anonymkode: 69fa3...ea1 Alle beløpene du trenger skal fremgå av linken, jeg vet ikke helt hvilke satser det er du refererer til. De reelle utgiftene du har hatt fremgår ikke av satser. Du kan jo føre opp de 500 du har betalt til inkassosiden, og så blir det opp til namsmannen å vurdere om du skal få det dekket. Men det er i utgangspunktet ingen grunn til å betale sånne sider for hjelp, du har krav på samme type veiledning fra namsmannen gratis. Namsmannen har veiledningsplikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 24. april 2018 #18 Del Skrevet 24. april 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk, men hva er egentlig rettsgebyret som står når man følger lenken? Er det det samme rettsgebyret som rettsgebyr utleggsforretning som jeg har ført opp eller er det et annet rettsgebyr. Rettsgebyret i lenken er lavere enn rettsgebyr utleggsforretning som jeg har ført opp. Mitt er på 1783,mens det i lenken er på 1130. Anonymkode: 69fa3...ea1 Rettsgebyret er i 2018 på kr. 1.130. Hos Domstol.no finner du både dette, og eksempler på andre gebyr. Der finner du også rettsgebyret for begjæring om utlegg er på 1,7 ganger standardsatsen, altså kr 1.921. Du har tall fra 2017, da var rettsgebyret på kr. 1.049. 1,7 ganger dette blir kr 1.783. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #19 Del Skrevet 24. april 2018 1 hour ago, Economista said: Alle beløpene du trenger skal fremgå av linken, jeg vet ikke helt hvilke satser det er du refererer til. De reelle utgiftene du har hatt fremgår ikke av satser. Du kan jo føre opp de 500 du har betalt til inkassosiden, og så blir det opp til namsmannen å vurdere om du skal få det dekket. Men det er i utgangspunktet ingen grunn til å betale sånne sider for hjelp, du har krav på samme type veiledning fra namsmannen gratis. Namsmannen har veiledningsplikt. Takk. Hva betyr det at namsmannen har veiledningsplikt? Betyr det at om jeg ringer så må de svare meg på hvilke poster og hvor mye jeg kan kreve per post? 1 hour ago, applestories said: Rettsgebyret er i 2018 på kr. 1.130. Hos Domstol.no finner du både dette, og eksempler på andre gebyr. Der finner du også rettsgebyret for begjæring om utlegg er på 1,7 ganger standardsatsen, altså kr 1.921. Du har tall fra 2017, da var rettsgebyret på kr. 1.049. 1,7 ganger dette blir kr 1.783. Takk. TS Anonymkode: 69fa3...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #20 Del Skrevet 24. april 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Her er hva jeg har satt opp, men summene er fra 2017. Noen som vet hva summene er i dag? Og er det flere poster jeg kan sette opp eller kreve mer på? BEGJÆRING OM UTLEGGSFORRETNING / FORLIKSKLAGE Tvangsfullbyrdelsesloven §7-1 og tvisteloven §6-3 Hovedstol gjelder 1 x 8,5% rente fra 10.06.2016 til og med 10.02.2017: x Kreditors omkostninger: 268,00 NOK Skriving av denne begjæringen: 1 049,00 NOK Rettsgebyr utleggsforretning: 1 783,00 NOK Innbetalt: -0,00 NOK Subsidiert begjæres: Tvangstrekk i lønn/trygd, jamfør dekningslovens § 2-7. Hovedstol gjelder 1 x 8,5% rente fra 10.06.2016 til og med 10.02.2017: 4 x Kreditors omkostninger: 268,00 NOK Møtegodtgjørelse: 525,00 NOK Rettsgebyr utleggsforretning: 1 783,00 NOK Rettsgebyr forliksråd: 1 049,00 NOK Skriving av denne begjæringen: 1 049,00 NOK Anonymkode: 69fa3...ea1 Edit: Her burde jeg vel plusse på Skriving av denne begjæringen: der hvor jeg har skrevet den i fet skrift? For den skal vel ikke bare skrives på det første kravet? Og er det noen sider med standardsatsene for hvor mye som er vanlig å ta betalt for skriving av begjæring? TS Anonymkode: 69fa3...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå