Gå til innhold

Er norske poteter best i verden?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Inspirert av andre tråder her, startet av folk med nick:

Er rett og slett norske poteter best i verden?

Jeg har hørt rykter om at de norske potetene er i verdensklasse. Men er ikke en potet en potet?

Jeg mener, er man i Mexico er vel potetene like gode?

Hva mener du er norske poteter best?

Hvorfor / hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Er ikke alt norsk best da? Gjelder vel poteten også' date=' det...[/quote']

Det er det norske bønder har prøvd å lure oss til å tro i alle år. :hoho:

Ærlig talt så tror jeg ikke det finnes en eneste frukt eller grønnsak Norge har som er best i verden, til det er klimaet for dårlig. Vi har jamt over bra standard men ikke best i verden. Jeg spiser selv mye mat som ikke er produsert i Norge og jeg kan ikke si at den står tilbake for det som er produsert i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker, jeg... :oops:

Så vidt jeg husker har jeg spist spanske, portugisiske, tyske, franske, nederlandske, danske, svenske, amerikanske etc. poteter og jeg kan vel ikke si at jeg egentlig har smakt noen forskjell... :oops:

Det jeg imidlertid er mer sikker på er at norske tomater nok er verst i verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, potetene dyrket på sveitsiske fjellgårder har en mye bedre smak enn norske.

Pommes frites er også godt, men jeg er litt usikker på hvor det dyrkes. Er det på Hoff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
.Pommes frites er også godt' date=' men jeg er litt usikker på hvor det dyrkes. Er det på Hoff?[/quote']

Hoff Potetindustrier på Gjøvik får sine poteter fra områdene rundt Gjøvik, bla. Stange som er et av de største potetdistriktene i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trådstarteren

Et lite hjertesukk:

Når jeg starter seriøse tråder (som værdamene på TV2) kommer mange tulle-svar.

Når jeg starter en ironisk tråd som jeg selv mener er hel-idiotisk: ja, da ta jammne folk her den seriøst: som denne om poteter.. :roll:

Her svarer folk så snilt atte...også denne da; som jeg seriøst ikke trodde folk gadd å bry seg om fordi den skulle være for teit..

Ja ja, sånn kan det gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Et lite hjertesukk:

Når jeg starter seriøse tråder (som værdamene på TV2) kommer mange tulle-svar.

Når jeg starter en ironisk tråd som jeg selv mener er hel-idiotisk: ja, da ta jammne folk her den seriøst: som denne om poteter.. :roll:

Her svarer folk så snilt atte...også denne da; som jeg seriøst ikke trodde folk gadd å bry seg om fordi den skulle være for teit..

Ja ja, sånn kan det gå.

Jeg tror det kommer av at alle vi andre tar feil, mens du har rett. Andre løsninger er vanskelig å få øye på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...