AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #1 Skrevet 24. april 2018 Jeg skal ha et vors hos meg før et arrangement. Arrangementet varer fra 21-03 og vi skal treffes hos meg kl 19. Siden arrangementet innebærer alkohol (ikke mat), så lurer jeg på om dere har noen tips til enkel og god mat/snacks jeg kan servere? Dumt å gå ut å drikke på tom mage. Vi blir ca 10 stk. Det er ikke plass til alle rundt spisebordet. Ønsker helt noe som ikke griser for mye og ikke alt for mye forskjellige pga oppvask og tilberedning. Anonymkode: 516ff...e25
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #2 Skrevet 24. april 2018 De fleste her vil sikkert svare tapas, men det er jo et helsike å tilberede, da. Jeg vil si en god suppe, gjerne litt spicy. Type thaisuppe, eller gulrotsuppe med ingefær, eller minestrone, feks. Sett gryte med øse på bordet, noen krus/store kopper og skjeer, og så la folk forsyne seg. Gjerne med godt brød til, feks hjemmelaget focaccia om du lager sånt. Ellers kan du lage et par paier med ulikt fyll. Jeg liker den typen man ikke trenger paiform til, som feks denne: https://food52.com/recipes/30264-slab-galette-with-swiss-chard-and-gruyere?from_related=1&related_src_type=post Anonymkode: 731dc...760
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #4 Skrevet 24. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste her vil sikkert svare tapas, men det er jo et helsike å tilberede, da. Jeg vil si en god suppe, gjerne litt spicy. Type thaisuppe, eller gulrotsuppe med ingefær, eller minestrone, feks. Sett gryte med øse på bordet, noen krus/store kopper og skjeer, og så la folk forsyne seg. Gjerne med godt brød til, feks hjemmelaget focaccia om du lager sånt. Ellers kan du lage et par paier med ulikt fyll. Jeg liker den typen man ikke trenger paiform til, som feks denne: https://food52.com/recipes/30264-slab-galette-with-swiss-chard-and-gruyere?from_related=1&related_src_type=post Anonymkode: 731dc...760 Takk for tips, men jeg har ikke så mange sitteplasser rundt bordet, så det hadde vært greit med noe litt mer lettvint som ikke er så lett å søle Anonymkode: 516ff...e25
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #5 Skrevet 24. april 2018 Pizzasnurrer eller fylte horn. Kan spises med hendene, søler ikke og trenger ikke annet enn en serviett til servering. Anonymkode: f23da...fb3 7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #6 Skrevet 24. april 2018 Fylte horn var et godt forslag. Lag de ikke så store, det metter og blir ikke hverken oppvask eller noe klin ut av. Anonymkode: 82eee...121
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #7 Skrevet 24. april 2018 Nachos Tortillachips, ost, salsa, kjøttdeig (eventuelt område uten kjøttdeig dersom noen er vegetarianere). Du kan også ha guacamole til og hjemmelaget tomatsalsa dersom det skal være litt finere Anonymkode: 1cdfd...704
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #8 Skrevet 24. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips, men jeg har ikke så mange sitteplasser rundt bordet, så det hadde vært greit med noe litt mer lettvint som ikke er så lett å søle Anonymkode: 516ff...e25 Derfor skrev jeg også kopper og forsyne seg selv, da kan man ta med koppen sitte (eller stå) og spise hvor som helst, og trenger ikke bord. Eller ha et stykke pai på en tallerken i hånden. Anonymkode: 731dc...760
Måbarefåsiat... Skrevet 24. april 2018 #9 Skrevet 24. april 2018 Gryte med wienerpølser - sett frem ketchup og sennep og brød og lomper. 3
Mkigjen Skrevet 24. april 2018 #10 Skrevet 24. april 2018 Ville laget speltlomper med laks,ruccola og smørekrem https://brodogkorn.no/oppskrift/fylte-lefser/ Stikk en tannpirker i,smakfullt og lettvint :-) 1
GammelSierraFan Skrevet 24. april 2018 #11 Skrevet 24. april 2018 Be dine gjester spise middag før de kommer, gjør det samme selv, og kjøp noen poser chips. 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #12 Skrevet 24. april 2018 Pai, pizza, kjøttkake på lefse, lefseruller med feks smøreost og spekeskinke, pizzasnurrer, Anonymkode: 76141...dec 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #13 Skrevet 24. april 2018 Wrap med smøreost, ruccola, rødløk og spekeskinke, kyllingklubber/Kyllingvinger, potetbåter, kjøttboller.. Anonymkode: 9451d...499
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #14 Skrevet 24. april 2018 Pølserett fra ovnen: legg gode pølser i pølsebrød i en langpanne. Topp med rikelig revet ost, hakket bacon og hakket purre. Server med ketchup og sennep, agurktrelish og syltet rødløk. Skikkelig digg! nachos med kjøttdeig og ost og dipp. Kyllingvinger med dip og selleri/gulrotstaver. Bakt potet som man fyller selv med mais, rømme, kryddersmør osv. Kjøp pappbeger/asjetter på søstrene Grene/europris- el lign så slipper du oppvask og det kan inntas stående/sittende. Anonymkode: 955a1...0c1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #15 Skrevet 27. april 2018 Har du allerede hatt vorspielet? Hvis du har det kommer jeg litt sent inn , ihvertfall Når man drikker alkohol blir man gjerne litt mett av all kullsyren og væskeinntaket som blåser opp magen litt. Jeg blir derimot veldig glad for enkel snacks på vors, f.eks tortillachips med hjemmelaget guacomole (to avokado, ett hvitløksfedd, lime saft, salt og pepper) det er veldig enkelt og greit. Du kan også ha speltlomper som du smører naturell kremost på, sleng på litt ruccola og spekeskinke, del dem i 2-3 biter Eller sett frem litt god frukt, ananas og jordbær Anonymkode: 8030c...b60
Jerry Lee Skrevet 27. april 2018 #16 Skrevet 27. april 2018 På Tuesday, April 24, 2018 den 18.35, Meadow skrev: Jeg hadde bestilt pizza. Samme her. Enklest og minst klinete. 1
Fanteria Skrevet 28. april 2018 #17 Skrevet 28. april 2018 Fikk en gang servert miniburgere på en fest. Da hadde vertene bakt små rundstykker som du fylte med pulled pork og coleslaw. Veldig godt! 2
Luckiness Skrevet 28. april 2018 #18 Skrevet 28. april 2018 Lefseruller pølse m brød/lompe pizza salte kjeks og noen oster Kanskje litt tapas? bacondadler, focaccia, aioli, ovnsstekte småpoteter/potetbåter, kjøttboller (ferdigkjøpte) i tomatsaus (ferdigkjøpt), kanskje en enkel salat nachos med salsa og guacemole til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå