Gå til innhold

Sambo har aldri vært passet baby alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på overnattingsbesøk hos min venninne og sambo skal da ta seg av baby. Gleder meg til venninnekos men jeg har aldri vært så lenge vekke fra baby og gruer meg litt til det. Det er ingenting med sambo som tilsier at jeg burde være nervøs, han er flink med baby og de nyter hverandres selskap. Han har lovet å ringe om det er noe. Men ho mor er nervøs og gruer meg likevel. Hvordan nyte venninnetid uten å bekymre meg for mye for baby???? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lære deg å roe nervene 10 hakk. Du overlever. Babyen overlever. Slapp av og nyt frikvelden. La far få styre litt med ting selv. Det er veldig fint for dem å få litt alenetid. Ikke ring uten at han ringer først når du er på besøk. Da bryter du liksom alenetiden deres. 

Anonymkode: bbf5c...bd6

• Liker 1
Skrevet

Tenk at pappa'n gleder seg MINST like mye som du gruer deg ;)

Hvis babyen får i seg mat av annet enn pupp og pappa'n har vært tilstede utenom jobb hele tiden, så er det virkelig null problem for andre enn deg ;) Vet ikke hvor gammel babyen er, men jeg er ganske sikker på at det er du som synes dette er verst....

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare mor som kan ta vare på baby. Hadde du gitt han mer ansvar tidligere ville ikke dette vært et tema

Anonymkode: d9f19...bf4

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

En far passer ikke sitt eget barn. La han få ha omsorg alene, jeg tipper han gleder seg og at de begge kommer til å kose seg masse. 

Anonymkode: 654c7...f07

• Liker 15
Skrevet (endret)

Din samboer "passer" ikke babyen når han tar seg av sitt eget barn. Blir så oppgitt av sånn tankegang. "hjelper" han deg med husvaskn også?

Det sagt, så går sikkert dette helt fint. Alle tenker slik første gang de skal ut uten baby...

Endret av Puny
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hva er sambo? Ble det for slitsomt å skrive de to siste bokstavene i ordet?

Anonymkode: 0c4ea...494

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Puny skrev:

Din samboer "passer" ikke babyen når han tar seg av sitt eget barn. 

Det er bare en talemåte, slapp av. Jeg sier også at jeg ikke kan bli med på ting med venninner fordi jeg må passe barn. Ungene mine er så små at de trenger pass.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Den første gangen er verst, syns jeg. Nå er hun litt over halvannet år, og jeg har lyst til å reise fra både mann og barn en stund. :fnise: (Er bare litt sliten og lei av hverdagen, ikke noe verre. Poenget er at før eller senere kan du merke at en pause vil gjøre godt, selv om det ikke kjennes slik ut akkurat nå.)

Anonymkode: 2cb15...458

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal å bort for første gang nå i helga. Gruer meg kjempe masse, men vet at det går jo greit. Må bare prøve å nyte alene-tiden og koble litt ut. Lettere sagt enn gjort, men det går 

Anonymkode: f520b...3f8

AnonymBruker
Skrevet

Hvis "sambo" er faren til barnet, så passer man ikke sitt eget barn forresten...

Anonymkode: bf3ed...2e4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor gammel denne babyen er det. Stor forskjell på 2 og 11 mnd. 

Anonymkode: 1f532...135

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvor gammel denne babyen er det. Stor forskjell på 2 og 11 mnd. 

Det har ingen betydning så lenge barnet får mat (fast føde eller MME) og far har vært tilstede siden fødsel. Far er en like god omsorgsperson som mor :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ingen betydning så lenge barnet får mat (fast føde eller MME) og far har vært tilstede siden fødsel. Far er en like god omsorgsperson som mor :) 

Prinsipielt sett ja, men problemstillingen kan jo tyde på at det er TS som har hatt mest å gjøre med babyen. Da er det muligens litt mer relevant med babyens alder.

Anonymkode: 8c8a7...644

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er forskjell på den som babyen har bodd inni i 9 måneder og andre, uansett om det er far og han har vært tilstede siden fødsel. Som relgel da, ingen regel uten unntak.

Anonymkode: 49cbe...a33

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok du har ikke barn skjønner jeg. At det har ingen betydning for baby at primæromsorgsperson blir borte en natt er vel litt bastant å si. En baby(som i mine øyne er under 12 mnd) er ennå mest knyttet til mor dersom hun har vært hjemme. Derfor er der stor forskjell på å være borte en natt når babyen er 2 eller 11 mnd. En baby på 11 mnd har ofte begynt å knytte seg til flere enn mor(far,søsken evt besteforeldre) dersom disse har vært ofte tilstede. Men en baby på 2 mnd har ikke knyttet seg til andre enn mor. Derfor spiller alder på baby en stor rolle. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...