Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet å snuse og røyke for et halvt år siden og har beholdt appen Slutta på telefonen siden da. Jeg tok en titt nå om hva det står om både røyking og snusing under «helsegevinster» i appen og her er hva jeg fant under «svangerskap». Har ikke barn og er ikke prøver, så jeg har ikke noe særlig greie på dette med snus når man prøver å bli gravid. Har hørt andre si at man bør kunne leve som normalt fram til den dagen man finner ut at man er gravid og det syns jeg er en veldig fin tanke å leve etter, men jeg kan forstå at når man har prøvd å bli gravid over så lang tid uten å lykkes så begynner man å lure på om man gjør noe feil eller om man bør gjøre noe annerledes. Jeg syns du skal prøve å leve så normalt som mulig, men når det er sagt så er jeg sykt glad for at jeg har klart å slutte å snuse og røyke altså og om du klarer å slutte å snuse du også så er det bare bra:)

D17E2BEF-EBAD-4734-9B96-C5B94A02050A.png

2086EF3D-6C07-47F6-BCE3-C11E0C8841DA.png

Anonymkode: dd37c...370

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også kuttet ned en del på kaffen, og det går mye i koffeinfri dersom jeg har lyst på "kaffesmaken" :) Har dere forsøkt å bli gravid lenge eller er du tidlig i prøvefasen? :) 

Vi har prøvd i 9 måneder, har hatt 1 SA der jeg mistet i uke 5 ca. 

Før stresset jeg veldig med å gjøre alt rett. Jeg trodde jo at jeg skulle bli raskere gravid så da føltes det ikke som et stort offer å skulle droppe noen av de tingene jeg setter pris på. I det siste har jeg begynte å tenke at det må være greit å kunne unne seg de tingene som en virkelig savner, så lenge det blir gjort på en ok måte. Jeg har f.eks ikke drukket på lenge, men tenker å drikke til helgen. Jeg skal ta en test før jeg gjør det selvsagt, men jeg satser på å leve litt mer "normalt" når jeg får muligheten til det. Nå drikker jeg veldig lite uansett, kanskje 4-5 ganger i året max, men jeg tenker at det vil gjøre godt å være litt sosial og gå på fest for prøvingen sin del også siden det kan føre til mindre stress. Men som sagt, jeg har ikke tenkt å begynne drikke hver måned, bare en sjelden gang når muligheten er der :) 

Summert opp så tenker jeg å både leve normalt, men også ta hensyn ;) Det kan jo ta en god stund å bli gravid selv om jeg gjør alt "rett", så da mener jeg det er greit å leve "normalt" innimellom så lenge man sjekker seg først i tilfelle man skulle være gravid osv. 

Anonymkode: 559c5...9a2

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ta sjansen?

Studies that have been done with mice show that nicotine decreases the maturation rate of the eggs, and decreases ovulation rates. One study, done by the Advanced Fertility Center of Chicago, also found chromosomal abnormalities in the eggs that had been exposed to nicotine.

http://www.womens-health.co.uk/smoking-and-infertility.html

Anonymkode: 65572...6dd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...