Gå til innhold

Angst for å ende opp med noen som er fra samme området som meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart 30 og er middels stresset ang å finne kjærligheten. Den dukker ikke opp når du leter, men mår du er avslappet. Jeg må ikke på død og liv ha noen heller. Jeg liker allerede noen, men som det gikk skeis med (med min psyke måtte det gå skeis). Jeg sliter litt med og glemme ham.

Det er bare at "han er nærmere enn du tror" setningen skremmer meg litt og jeg er redd den stemmer. Jeg vil ikke ende opp med noen fra nærområdet der jeg vokste opp. Jeg bor her nå i en kort periode fordi det var mest økonomisk fornuftig. Jeg har bodd masse forskjellige steder, men har fått meg reisejobb så ble ikke vits for meg og leie lenger. Det varier hvor lenge jeg er i hjemme, men dessverre er det det som er hjemmeadressen i landet nå. Og jeg skjønner ikke hvem jeg evt skal ende opp med.

det er flere grunner til at jeg ikke vil ha noen fra her

- stedét har lite å by på for ungdommen.

- siden det er en bygd, sier det seg selv at lærerne ikke er av beste kvalitet og det er generelt lavere utdannelse/muligheter

- mennene her er for opptatt av helgefylla, og har fått kropp/mage deretter. Masse øl.

Jeg har nesten lyst til å flytte til Tyrkia og finne mann der. Men jeg er redd for slike forandringer. Jeg vet bare at jeg ikke trives her. Men trives så godt i Tyrkia og har bodd der. Det er maktbalansen i forholdet og utdannelsemuøighetene for evt barn jeg tenker på. Kunne tatt et annet land og. 

Men hvorfor denne redselen for å ende opp med en som er fra samme distrikt som meg?

Anonymkode: c421b...604

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du angst for det? Du misbruker ordet angst. Skjerp deg! 

Anonymkode: da6de...91c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har angst for å ende opp med noen fra bygda di så kan du få hjelp for det. Angst er tross alt en sykdom.

Om du bare misbruker ordet og egentlig har bare synes det hadde vært negativt, så kjenner jeg mange som har det likedan. Typen min er fra ei lita bygd, og jeg ser jo hvilke hobbyer og ambisjoner de har. Drikke masse, og så drikke mer.. Hvis du vil finne noen andre så må du nesten flytte, eller møte noen via nettdating fra en annen plass og reise på besøk til dem. 

Anonymkode: 121a4...a5c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så flytt. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du bor i hjembygda når du har reisejobb? Ta ansvar for eget  liv og flytt.

Anonymkode: f64c0...498

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du ramser opp grunner til at du ikke vil ha menn fra hjembygden, og så spør du til slutt hvorfor du har redsel for å finne en derfra? Skulle vi vite flere grunner enn dem du ga? Noen innlegg er så rare.

Anonymkode: 290a0...ecc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du har angst for å ende opp med noen fra bygda di så kan du få hjelp for det. Angst er tross alt en sykdom.

Om du bare misbruker ordet og egentlig har bare synes det hadde vært negativt, så kjenner jeg mange som har det likedan. Typen min er fra ei lita bygd, og jeg ser jo hvilke hobbyer og ambisjoner de har. Drikke masse, og så drikke mer.. Hvis du vil finne noen andre så må du nesten flytte, eller møte noen via nettdating fra en annen plass og reise på besøk til dem. 

Ja jeg misbrukte vel ordet angst. Jeg ser bare svært negativt på det å bli sammen med noen fra her. Jeg sier ikke at bygda byr på bare dårlige menn altså.

jeg flyttet ikke hjem igjen for å bli. Det bare passet best nå ifht økonomien og jobbsituasjonen. Noen som resulterer i at jeg blir her en del, og omgås folka her. Skuratt det føles faktisk som en nedtur. Jeg fikk følelser for en i utlandet, men det er så mye utfordringer for meg når det kommer andre kulturer inn i bildet, og ser i tillegg i ettertid at jeg lot være fordi jeg tok hensyn til mamma og familiens meninger om det. Men når jeg er her med dem, føler jeg ikke at jeg skylder dem noen ting, så hvorfor handlet jeg ikke etter egne lyster?!

det beste hadde vært å komme seg til Oslo fort som mulig, og finne mann fra de områdene. Men mange er opptatt, og det er masse useriøse der i tillegg virker det som. 

Så har vi de her i området. Deres lidenskap er alkoholen om helgene. De er bare for kjedelige for meg. Værer dessverre at det er en her som crusher litt på meg. Kan ikke gjøre meg så innbilsk at jeg skriver at han hat følelser, men jeg føler bare at han liker meg ekstra godt. For det første har han denne magen jeg ikke finner så attraktiv. Elsker øl og ut i helgene. Har jobb, videregående eller fagskolenivå. Og er veldig sjenert (slik som veldig mange dessverre er her i landet). Interesser som jeg ikke har. Det er en til, men han har alltid vært en god venn av meg. Kunne nok blitt sammen med han, lønnsom på alle måter. Han er borte i ukene fordi han jobber, og her i helgene. Stabil økonomi, men jeg har ikke disse følelsene for han. Og han er også for glad i alkohol og det synes på utseendet. I tillegg så føler jeg at folk som drikker masse alkohol over tid får en kroppslukt deretter.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flytt. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du bor i hjembygda når du har reisejobb? Ta ansvar for eget  liv og flytt.

Anonymkode: f64c0...498

Det er ca så vanskelig.

Anonymkode: 92705...65d

AnonymBruker
Skrevet

Men det er direkte økonomisk ulønnsomt å flytte nå. Og likevel så vil på en måte folka fra stedet du er fra ofte være dine "nærmeste kjente". Jeg har aldri hatt noen interesse av å tilbringe så mye tid med folk her, ble i tillegg mobbet på ungdomsskolen. Men det merkelige er at flest av vennene jeg har på facebook, er fra distriktet. Jeg bare hater at jeg fra her, og lurer på hvordan det hadde vært dersom jeg vokste opp i en by. Hvor kulturen er litt annerledes likevel. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du kjenner flere som ikke vil ende opp med partner fra deres bygd? 
Er ambisjonene til din mann drikking og? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...