Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er et krav om minst 6 kvadratmeter per arbeidsplass for lærere. Til dere lærere: Hvordan er det på skolen der du jobber? Skriv gjerne hvilken skole du jobber ved. 

Anonymkode: a30cf...450

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi sitter 6 lærere på et klasserom. 3 på hver kortside av veggen, skap, hyller og materiell langs den ene langsiden og vinduer langs den andre. Et kjøleskap i et hjørne, og et stort møtebord i midten (til teammøter).  Masse gulvplass. Stor barneskole i Akershus. 

Dette er trinnet mitt på skolen, og er i nærheten av klasserommene våre (3 klasser på trinnet). De andres trinnrom varierer. Noen har like god plass som oss, andre er stuet inn på grupperom. 

Anonymkode: 4447f...592

AnonymBruker
Skrevet

14 stk. på et tidligere klasserom, beregnet for ca. 20 elever. Oppfyller overhode ikke kravene. 

Anonymkode: ebc47...cf0

AnonymBruker
Skrevet

Vi er syv stk. på et rom på ca. 20 kvm. Oppfyller altså ikke kravene. Men jeg synes nå det er litt koselig da..:fnise:

Anonymkode: 2a6cc...ab9

Skrevet

På skolen min oppfylles ikke disse kravene. Derfor skal skolen bygges om og nye lærerkontorer er på plass om et år til. Hurra!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er få arbeidsrom som oppfyller kravene. Personlig finner jeg meg et møterom eller noe hvis jeg må konsentrere meg. Har tilgode å ikke finne et sted hvor jeg kan sitte for meg selv.

Anonymkode: a347a...102

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er fire personer på ca ti kvadratmeter. Klarer ikke rette på jobb. Sitter og retter hjemme nå (men har en liten pause akkurat nå).

Anonymkode: da2c8...004

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har forstått det slik at det er sjeldent mellom hver skole som oppfyller kravet. På skolen der jeg jobber (Oslo vest) sitter vi tett i tett og stolene dulter i ryggen på hverandre om man skyver seg fra pultene samtidig. Et gruppebord er også presset inn, men det går ikke å sitte rundt det på alle sider. Jeg skjønner så utrolig godt at mange lærere heller sitter hjemme og drfor drar fra jobb så tidlig de har mulighet! 

AnonymBruker
Skrevet
På 24.4.2018 den 20.56, Jentadi skrev:

På skolen min oppfylles ikke disse kravene. Derfor skal skolen bygges om og nye lærerkontorer er på plass om et år til. Hurra!

Så deilig, heldig er du :) 

noen her som vet hvordan de ulike skolene i Molde er ift kontorplass? 

AnonymBruker
Skrevet
På 24.4.2018 den 20.13, AnonymBruker skrev:

14 stk. på et tidligere klasserom, beregnet for ca. 20 elever. Oppfyller overhode ikke kravene. 

Anonymkode: ebc47...cf0

Off, 14 stk på et og samme rom? Er det noen gang helt stille der? Må jo være mye flyging i dører og telefonsamtaler? 

AnonymBruker
Skrevet
På 24.4.2018 den 19.15, AnonymBruker skrev:

Vi sitter 6 lærere på et klasserom. 3 på hver kortside av veggen, skap, hyller og materiell langs den ene langsiden og vinduer langs den andre. Et kjøleskap i et hjørne, og et stort møtebord i midten (til teammøter).  Masse gulvplass. Stor barneskole i Akershus. 

Dette er trinnet mitt på skolen, og er i nærheten av klasserommene våre (3 klasser på trinnet). De andres trinnrom varierer. Noen har like god plass som oss, andre er stuet inn på grupperom. 

Anonymkode: 4447f...592

Det hørtes ikke så ille ut! Og deilig med masse vinduer! 

AnonymBruker
Skrevet
På 24.4.2018 den 20.53, AnonymBruker skrev:

Vi er syv stk. på et rom på ca. 20 kvm. Oppfyller altså ikke kravene. Men jeg synes nå det er litt koselig da..:fnise:

Anonymkode: 2a6cc...ab9

Ja, kan jo være kjekt å sitte så tett sammen, så lenge det er en god planløsning og god plass til oppbevaring! Jeg deler kontor med flere som har utrolig mange permer og bunker med papirer og stæsj over hele arbeidsplassen sin. Og dessverre er jeg skrudd sammen slik at om det er veldig rotete rundt meg så sliter jeg med å fokusere på det jeg skal. Haha, burde jeg tenkt på før jeg ble lærer. Jeg får heller spørre om en kjapp omvisning på de skolene jeg søker jobb neste gang 😂

AnonymBruker
Skrevet

Vi er fire stykker på et lite kontor. Stolryggen min er under en halv meter fra stolryggen til den som sitter på motsatt side av rommet. Det er litt mer plass bort til sidemann, men det er nok ikke mer enn max 1,5 meter fra min stol til h*ns stol. Vi har også få møterom og disse er svært sjeldent tilgjengelig i løpet av den tiden elevene er på skolen. Det er altså svært vanskelig å få konsentrert seg og gjort noe i fritimene man har i løpet av dagen. 

Anonymkode: 673ce...694

AnonymBruker
Skrevet
På 26.4.2018 den 14.38, AnonymBruker skrev:

Off, 14 stk på et og samme rom? Er det noen gang helt stille der? Må jo være mye flyging i dører og telefonsamtaler? 

På min tidligere arbeidsplass satt vi 15-16 stk på samme rom. Det var et mareritt. Vi delte på én telefon, og vi hadde ikke noe annet møterom enn arbeidsrommet vårt. Kunne ikke bruke klasserom fordi det var AKS/SFO på alle klasserommene. Samtaler og møter mellom lærere ble tatt på dette rommet, mye flyging inn og ut, dårlig luft osv. Det var stille før kl 08 og etter kl 16...

Der jeg jobber nå er vi 5 lærere + en assistenplass på ca 12 kvadrat. Vi har nesten for god lufting (ulljakke hele året!). 

Anonymkode: 7e829...6c4

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 8. Tror vi kunne vært 9 og likevel vært innenfor 6 kvm pr lærer.

Når det er sagt er det ikke bare bare å være 8 når noen samarbeider mens andre driver konsentrasjonsarbeid. 

Anonymkode: c14b5...705

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...