Gå til innhold

Pusse opp stue og kjøkken, valg av hvitevarer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg skal pusse opp stuen og kjøkkenet mitt og trenger litt gode tips til valg av både hvitevarer og parkett.

Jeg skal i hovedsak kjøpe inn lister, lys parkett (ca 25 kvm), en ovn til innebygging, en mikrobølgeovn til innebygging og en induksjonstopp. Jeg vil gjerne prøve å kjøpe noe som ikke er alt for dyrt, så er det noen som har noen gode modeller/merker eller noe slik de kan anbefale? Frontene på kjøkkenet mitt er grå med en lys benkeplate :)

Er det noen gode sider for å finne tilbud på noe av dette der man slipper å sjekke 10 forskjellige nettbutikker selv? Tusen takk!

Anonymkode: 4048a...214

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk på Ikea.

Anonymkode: 9313c...f55

Skrevet

Jeg er generelt ikke glad i IKEA, men synes hvitevarene deres er ganske gode og rimelige:)

Skrevet
1 minutt siden, Dolly-Duck skrev:

Jeg er generelt ikke glad i IKEA, men synes hvitevarene deres er ganske gode og rimelige:)

Veldig hipp som happ. Jeg hater induksjonstoppen defra, men stekeovnen steker som bare fanden igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk om det er tilbud på hvitevarer når du handler kjøkken. Jeg har fra Siemens og er veldig fornøyd.

Anonymkode: 23e43...313

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for forslag så langt!

Jeg tenker meg en integrert ovn og en induksjonstopp, men jeg har hørt at mange av induksjonstoppene enten kan bråke eller ikke fungere skikkelig med flere plater samtidig så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro her. Har aldri eid en induksjonstopp før.
Jeg så for meg at IKEA var litt dårlig kvalitet på slik, men det er kanskje en ubegrunnet frykt :)

Gjerne foreslå spesifikke modeller hvis dere har noe dere er skikkelig fornøyd med!

-TS

Skrevet
1 hour ago, O.G. said:

Veldig hipp som happ. Jeg hater induksjonstoppen defra, men stekeovnen steker som bare fanden igjen. 

Hvorfor hater du induksjonstoppen? Jeg husker ikke hvilket merke jeg har, mulig Electrolux, kjøpte ikke den billigste, og rotet mye med den i starten, for jeg hater å lese bruksanvisninger, bruker heller metoden prøve og feile (men da ber jeg ikke gjester). Stekeovnen var lettere å lære seg. 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for forslag så langt!

Jeg tenker meg en integrert ovn og en induksjonstopp, men jeg har hørt at mange av induksjonstoppene enten kan bråke eller ikke fungere skikkelig med flere plater samtidig så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro her. Har aldri eid en induksjonstopp før.
Jeg så for meg at IKEA var litt dårlig kvalitet på slik, men det er kanskje en ubegrunnet frykt :)

Gjerne foreslå spesifikke modeller hvis dere har noe dere er skikkelig fornøyd med!

-TS

Jeg byttet ut kjøkkenet mitt ifjor, så det jeg har nå, har jeg ikke hatt så lenge. Den forgje IKEA komfyren hadde jeg i 10 år, den lever i beste velgående enda altså. Jeg har alle hvitevarer fra IKEA nå og er veldig fornøyd. Har inntrykk av at de fleste andre også er det. Men jeg har hørt litt negativt om oppvaskmaskinene deres, har ingen problemer selv. Min induksjonstopp bråker ikke, og alle platene er på. Ovnen bråker heller ikke, bortsett fra når jeg har på pyro (noe lignende) som er et selvrensende program. Jeg bruker lite micro men har hørt at deres micro er den aller beste. 

Jeg er ikke helt sikker, men tror min komfyr heter :granesløs og. min platetopp :smaklig

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, Atea skrev:

Hvorfor hater du induksjonstoppen? Jeg husker ikke hvilket merke jeg har, mulig Electrolux, kjøpte ikke den billigste, og rotet mye med den i starten, for jeg hater å lese bruksanvisninger, bruker heller metoden prøve og feile (men da ber jeg ikke gjester). Stekeovnen var lettere å lære seg. 

Jeg liker ikke induksjon generelt og den der fra Ikea spesielt og ønsker å koke med gass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...