Gå til innhold

Masse støv....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flyttet inn i ny leilighet for 6 mnd siden, i den gamle leiligheten hadde jeg masse støv som jeg ikke skjønte hvor kom fra. Jeg kunne vaske hele leiligheten, så neste morgen var det støvdotter på kjøkkenet igjen. Etter jeg flyttet så forsvant støvproblemet, men nå etter 6 mnd er det tilbake. støv overalt. Hva er det som skjer. hvor kommer støvet fra og hva er det jeg må vaske for å slippe å se støv dukke opp under møbler så og si rett etter jeg har vasket?

Siden problemet først kommer nå antar jeg at det er et støvlager et sted i leiligheten? Men jeg vasker på lister 1-2 ganger i uken samt gulvet. Støvsuger også innimellom vaskingene.

Anonymkode: 1715a...96b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Støvet kommer fra deg og dine ting. Du burde kvitte deg med mer støvsamlere, tørke støv ofte av vegg tak og gulv. Eneste som hjelper.

Anonymkode: 50a5a...08e

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flyttet inn i ny leilighet for 6 mnd siden, i den gamle leiligheten hadde jeg masse støv som jeg ikke skjønte hvor kom fra. Jeg kunne vaske hele leiligheten, så neste morgen var det støvdotter på kjøkkenet igjen. Etter jeg flyttet så forsvant støvproblemet, men nå etter 6 mnd er det tilbake. støv overalt. Hva er det som skjer. hvor kommer støvet fra og hva er det jeg må vaske for å slippe å se støv dukke opp under møbler så og si rett etter jeg har vasket?

Siden problemet først kommer nå antar jeg at det er et støvlager et sted i leiligheten? Men jeg vasker på lister 1-2 ganger i uken samt gulvet. Støvsuger også innimellom vaskingene.

Anonymkode: 1715a...96b

Støcv kommer fra lo av ting - klær, møbler, tepper, håndklær, semtetøy, utenfra ved lufting og inn med klærne og ommdu har langt hår så kommer deg også med håret og du mister hår.

Som  yinflyttet vil jeg og påstå at støvet var minimalt. Men så hadde vi også minimalt med ting og klær i starten.

Nå har vi invistert i robotstøvsuger. Kjører den annenhver dag. Den plukker opp ganske mye støv. I går var det en fornøyelse å vaske gulvene, der var nemlig ikke lange hår og store støvdotter å se verken på gulvene eller i vaskebøtta. 

Anonymkode: 48c94...f9f

AnonymBruker
Skrevet

Sveip over golvet med tørrmopp en gang om dagen, det holder alt støv borte.

Anonymkode: 2f608...112

AnonymBruker
Skrevet

Husdyr? Vedovn? Langt hår?

Anonymkode: 00af7...deb

AnonymBruker
Skrevet

Har du mye dekor, puter, tepper, husdyr osv?

Anonymkode: 6d5e4...f62

AnonymBruker
Skrevet

Har du varmepumpe som virvler opp støv? 

Varmepumpe og kjæledyr skaper mengder med støv hos oss.

Anonymkode: 089f7...4ff

Skrevet

Hvor tørker du klærene dine? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vask støv. Du må bruke tørre kluter eller støvmopp! Veldig viktig.

Anonymkode: aeb9d...b5c

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

støvdotter

Støvdotter er  tegn på at du har god ventilasjon i huset, noe som er positivt :) 

Anonymkode: 3e4b7...29c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vask støv. Du må bruke tørre kluter eller støvmopp! Veldig viktig.

Anonymkode: aeb9d...b5c

Hvorfor?

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støvdotter er  tegn på at du har god ventilasjon i huset, noe som er positivt :) 

Se  her https://www.dinside.no/bolig/hybelkaniner-er-et-sunnhetstegn/61306497

"Hurra! Hybelkaniner er et tegn på at luften sirkulerer godt hjemme hos deg (og at det går litt for lang tid mellom hver gang du støvsuger)."

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor?

Fordi når man bløter det opp blir det lettere liggende enn når man mopper det opp tørt. Vaskefilla og vannet blir jo fullt i støv og dette vasker man bare videre med og legger igjen på golvet. Jeg pleier å tørke over golvet med tørrmopp ofte, og vaske sjeldnere.

Anonymkode: 2f608...112

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tips til tekstil på sofaen hvor støv ikke synes så godt? Ull eller grov lin kanskje? 

Anonymkode: d9935...f4b

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har tips til tekstil på sofaen hvor støv ikke synes så godt? Ull eller grov lin kanskje? 

Det beste er skinn der du bruker en tørr støvklut til å fjerne støvet med. Er skinnet mørkt ser du letetre støvet. Er den lys kan støvet ligge lenge før du ser det. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det beste er skinn der du bruker en tørr støvklut til å fjerne støvet med. Er skinnet mørkt ser du letetre støvet. Er den lys kan støvet ligge lenge før du ser det. 

Takk for tips, men vil helst slippe å se støvet;) Hadde svart skinnsofa og da holdt jeg på å bli gal. Støvsuger sofaen hver 14 dag, men vil ikke se støvet... 

AnonymBruker
Skrevet

Bruker du tørrsjampo? Tok meg en stund å forstå hvorfor badet ble støvete igjen dagen etter shining. 

Anonymkode: 0f17f...4bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...