Gjest N-Nøff Skrevet 24. april 2018 #21 Skrevet 24. april 2018 25 minutter siden, T-Rex skrev: Nokså enig, men har vært borti frossenpizzaer med kyllingkjøtt som har vært brukbare. Da gjerne med litt chili-(som)-biter. Ja, chili går godt sammen med kylling. Men kanskje trikset er å lage bitene små nok?
Grovmel Skrevet 24. april 2018 #22 Skrevet 24. april 2018 28 minutter siden, Eikenøtt skrev: Hva er pizza da? :-) http://blog.zingarate.com/babelblog/were-to-eat-pizza-in-napoli-english/ Slik ser en pizza ut, var i Napoli jeg ble fanatisk på hva pizza egentlig er.
Grovmel Skrevet 24. april 2018 #23 Skrevet 24. april 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pai og pizza har vitterlig to ulike typer bunner og fyll. Jeg bruker iallfall ikke smørbunn og eggefyll i min pizza. Anonymkode: fd4b8...e49 I usa kalles det jo pizza pie, så det er nok en type pai skulle man tro.
Grovmel Skrevet 24. april 2018 #24 Skrevet 24. april 2018 32 minutter siden, T-Rex skrev: Dette er vel grunnen til at det skilles mellom "italiensk pizza" og "amerikansk pizza". Jeg har forståelse for at italienerne kan bli indignerte (og har opplevd en italiener oppriktig sjokkert over spørsmål etter en restaurant som serverte pizza med spekeskinke), men den amerikanske varianten har vel levd lenge nok nå til ha en egen eksistensberettigelse. Det er sant, men norsk\ amerikansk og italiensk pizza er ikke samme rett. Italiensk pizza er fantastisk etter min mening mens norsk pizza er mer noe man bøtter ned fordi man er skrubbsulten.
T-Rex Skrevet 24. april 2018 #25 Skrevet 24. april 2018 16 minutter siden, Neinøff said: Ja, chili går godt sammen med kylling. Men kanskje trikset er å lage bitene små nok? Jeg har aldri bedrevet forskning på hjemmelaget pizza, og kommer nok aldri til å gjøre det. Så jeg vet ikke.
T-Rex Skrevet 24. april 2018 #26 Skrevet 24. april 2018 (endret) 1 minutt siden, Grovmel said: Det er sant, men norsk\ amerikansk og italiensk pizza er ikke samme rett. Italiensk pizza er fantastisk etter min mening mens norsk pizza er mer noe man bøtter ned fordi man er skrubbsulten. Jeg spiser begge typer pizza med god appetitt, men kan kanskje være med på at de beste italienske er nærmere matkunst enn de amerikanske. Endret 24. april 2018 av T-Rex 1
Gjest N-Nøff Skrevet 24. april 2018 #27 Skrevet 24. april 2018 10 minutter siden, T-Rex skrev: Jeg har aldri bedrevet forskning på hjemmelaget pizza, og kommer nok aldri til å gjøre det. Så jeg vet ikke. Da får jeg gjørra det, så ikke det blir neglisjert.
T-Rex Skrevet 24. april 2018 #28 Skrevet 24. april 2018 5 minutter siden, Neinøff said: Da får jeg gjørra det, så ikke det blir neglisjert. Good one!
Gjest N-Nøff Skrevet 24. april 2018 #29 Skrevet 24. april 2018 2 timer siden, T-Rex skrev: Good one! ..Og i hvert fall ikke Big One, det kan ikke kalles pizza engang! Men nå skal jeg gi meg.
Måbarefåsiat... Skrevet 24. april 2018 #30 Skrevet 24. april 2018 4 hours ago, Grovmel said: Spør en italiener om hva han synes om peppes pizza så får du høre. Det blir som om en engelskmann koker sau med brunsaus og kaller det får i kål. Nå er vel pizza i bunn og grunn en type pai i seg selv, så tror ikke jeg er så langt på jordet her nei. Dette er tydeligvis veldig viktig for deg. Jeg tenker at du sikkert har litt rett i din verden. Men spiller det virkelig noen rolle?https://en.wikipedia.org/wiki/Pizza
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #31 Skrevet 24. april 2018 4 timer siden, Grovmel skrev: Det skal ikke være kylling på pizza! De som tror det bare er å slenge 10kg med diverse tøv på en bunn med ost oppå og mener det er pizza tar feil. Det er ikke pyttipanne med ost og bunn. Nå er jeg sikkert ganske prippen for noen, men det vi kaller pizza i norge er heller ikke pizza. I nød kan det kalles amerikansk pizza, jeg kaller det pai. Amerikanske deep pan pizzaer har lang tradisjon, husker blant annet jeg oppsøkte et av de mest populære og tradisjonsrike pizzastedene i US litt utenfor Boston, og de sparte ikke på fyllet. Pizzaer med mer fyll er ikke uvanlig selv i Italia, til og med i pizzaens "vugge", Napoli, har jeg fått deep-pan flere ganger. Kylling på pizza har ikke de lengste tradisjoner. Men fy søren så godt det kan være. Kylling satay pizza. Urtemarinert langtidsstek kylling, med syltet paprika og balasamicomarinert rødløk.... Og selv om det ikke er tradisjonelt (eller min favoritt) - om man liker den norske lørdagsfavoritten med mengder tomat, kjøttdeig og ost, hvorfor ikke. Jeg er matsnobb, så til de grader. Men faller ikke til et nivå der jeg kritiserer andres preferanser, eller forteller dem hva de må kalle maten de spiser. Anonymkode: 07b4b...5c5 5
Eikenøtt Skrevet 24. april 2018 #32 Skrevet 24. april 2018 3 timer siden, Grovmel skrev: http://blog.zingarate.com/babelblog/were-to-eat-pizza-in-napoli-english/ Slik ser en pizza ut, var i Napoli jeg ble fanatisk på hva pizza egentlig er. Jeg spurte sånn egentlig ikke etter en link over pizza i napoli eller din historie med pizza - jeg ønsker du skal fortelle meg, med ord, hva som er pizza. Du har veldig sterke meninger og jeg tenker du har gjort deg noen tanker om det Så igjen, hva er pizza?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #33 Skrevet 24. april 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke det er lurt å gi kyllingen pizza. La den bite på noe annet heller. Anonymkode: 22d92...f58 Hva mener du? Anonymkode: 0498d...83b
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #34 Skrevet 24. april 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Anonymkode: 0498d...83b Ikke meg du spør, men skjønner du virkelig ikke det? Det er stor forskjell på kylling biter, og på kyllingbiter.... Anonymkode: 40ba7...6ff 4
Gjest Sjokoladeknask Skrevet 24. april 2018 #35 Skrevet 24. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Anonymkode: 0498d...83b Kylling biter på pizza = Kyllingbiter på pizza = STOR forskjell når man innskrenker mellomrommet.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #36 Skrevet 24. april 2018 Smør på sånn Go'negl.. Da biter sikkert kyllingen på noe annet i stedet.. Eller mente du at du bruker pizza som agn, og at det funker på kyllingen? Anonymkode: 552c2...689 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #37 Skrevet 24. april 2018 Okei folkens, jeg gir meg. Jeg vet godt at det i denne sammenheng er «kyllingbiter» og ikke «kylling biter». (Pluss litt andre skriveleifer). Jeg er rimelig allergisk mot særskriving. Haha. Det får være opp til dere om dere vil tro meg. Jeg ler iallefall godt av meg selv nå etter en skikkelig dårlig dag. Artig å se at jeg kunne skape en aldri så liten debatt rundt pizza. Når det er sagt, så lurte jeg oppriktig på beste fremgangsmetode Anonymkode: 0498d...83b
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #38 Skrevet 24. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Amerikanske deep pan pizzaer har lang tradisjon, husker blant annet jeg oppsøkte et av de mest populære og tradisjonsrike pizzastedene i US litt utenfor Boston, og de sparte ikke på fyllet. Pizzaer med mer fyll er ikke uvanlig selv i Italia, til og med i pizzaens "vugge", Napoli, har jeg fått deep-pan flere ganger. Kylling på pizza har ikke de lengste tradisjoner. Men fy søren så godt det kan være. Kylling satay pizza. Urtemarinert langtidsstek kylling, med syltet paprika og balasamicomarinert rødløk.... Og selv om det ikke er tradisjonelt (eller min favoritt) - om man liker den norske lørdagsfavoritten med mengder tomat, kjøttdeig og ost, hvorfor ikke. Jeg er matsnobb, så til de grader. Men faller ikke til et nivå der jeg kritiserer andres preferanser, eller forteller dem hva de må kalle maten de spiser. Anonymkode: 07b4b...5c5 Samme her. Altså matsnobb. Men selv i Italia har det etterhvert blitt mer og mer vanlig de siste årene å få pizzaer med alt mulig av fyll/topping. Mange pizzarestauranter har 40-50 forskjellige alternativer. Og - til min italienske manns store fortvilelse - selv "ananas-jævelen" har sneket seg med i flere menyer i de store byene. (For ham, er ananas på pizza en dødssynd på linje med f.eks. kjøttkaker i sjokoladesaus). Men kylling har jeg hittil ikke sett på pizza her i Italia. "Ananas-jævel", ja. Pommes frites, ja. Andre amerikanske påfunn, ja. Men ikke kylling. Det kommer nok. Etterhvert. Anonymkode: f1d19...ec6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #39 Skrevet 25. april 2018 På 24.4.2018 den 14.27, AnonymBruker skrev: Jeg har lyst til og prøve meg på en kylling pizza men jeg er redd for at kjøttet blir tørt. Hva er den beste fremgangs metoden? Steke kylling bitene først og så legge dem på pizzaen som skal inn i ommen, eller legge kylling bitene rå på pizzaen og så inn i ommen? Anonymkode: 0498d...83b Mariner kyllingbitene. Legg tomatsaus og ost, der etter kyllingbiter, jalapenos, paprika og knuste nachochips. Anonymkode: a8c68...917
Gjest Belle âme Skrevet 26. april 2018 #40 Skrevet 26. april 2018 Life hacks for å fange kyllinger, eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå