Gå til innhold

Kylling biter på pizza

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til og prøve meg på en kylling pizza men jeg er redd for at kjøttet blir tørt. Hva er den beste fremgangs metoden? Steke kylling bitene først og så legge dem på pizzaen som skal inn i ommen, eller legge kylling bitene rå på pizzaen og så inn i ommen?

Anonymkode: 0498d...83b

Skrevet (endret)

Mariner bitene først, så de blir saftige, gjerne med litt maizenna, stek dem i panne og dekk dem helst med litt ost på pizzaen.

Endret av T-Rex
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det er lurt å gi kyllingen pizza. La den bite på noe annet heller.

Anonymkode: 22d92...f58

• Liker 43
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke det er lurt å gi kyllingen pizza. La den bite på noe annet heller.

Anonymkode: 22d92...f58

Hørt om "hen's teeth"? Kylling biter ikke, de hakker eller klyper.

Endret av T-Rex
AnonymBruker
Skrevet

hahahaha 

Prøv en kylling som er død så biter den nok ikke pizzaen din. 

Anonymkode: 2339e...2c2

• Liker 9
Skrevet

Det skal ikke være kylling på pizza! De som tror det bare er å slenge 10kg med diverse tøv på en bunn med ost oppå og mener det er pizza tar feil. Det er ikke pyttipanne med ost og bunn.  

Nå er jeg sikkert ganske prippen for noen, men det vi kaller pizza i norge er heller ikke pizza. I nød kan det kalles amerikansk pizza, jeg kaller det pai. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Grovmel skrev:

Nå er jeg sikkert ganske prippen for noen, men det vi kaller pizza i norge er heller ikke pizza. I nød kan det kalles amerikansk pizza, jeg kaller det pai. 

Du synes ikke det er litt sært å kritisere andres definisjon av pizza når du selv har laget din helt egen definisjon av pai...?

Anonymkode: 945f1...530

• Liker 29
Skrevet

Mariner bitene, stek dem nesten ferdige i ovn eller panne. Legg de så på pizzaen mot slutten av steketiden...og ja, som en nevnte over..dekk med ost.

AnonymBruker
Skrevet

Det skal ikke være kylling på pizza! De som tror det bare er å slenge 10kg med diverse tøv på en bunn med ost oppå og mener det er pizza tar feil. Det er ikke pyttipanne med ost og bunn.  

Begynn å grin da, vel, for at andre liker andre ting enn deg!

Anonymkode: 7d304...d46

• Liker 4
Gjest N-Nøff
Skrevet

Stek dem raskt. (Men kylling på pizza er ikke godt, da)

Skrevet (endret)
7 minutter siden, Neinøff said:

Stek dem raskt. (Men kylling på pizza er ikke godt, da)

Nokså enig, men har vært borti frossenpizzaer med kyllingkjøtt som har vært brukbare. Da gjerne med litt chili-(som)-biter.

Endret av T-Rex
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du synes ikke det er litt sært å kritisere andres definisjon av pizza når du selv har laget din helt egen definisjon av pai...?

Spør en italiener om hva han synes om peppes pizza så får du høre. Det blir som om en engelskmann koker sau med brunsaus og kaller det får i kål. 

Nå er vel pizza i bunn og grunn en type pai i seg selv, så tror ikke jeg er så langt på jordet her nei. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynn å grin da, vel, for at andre liker andre ting enn deg!

Anonymkode: 7d304...d46

Folk skal få like hva de vil, men det er fremdeles ikke pizza. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:fnise:

Anonymkode: fd4b8...e49

• Liker 1
Skrevet

Folk skal få like hva de vil, men det er fremdeles ikke pizza. 

Hva er pizza da? :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Grovmel skrev:

Spør en italiener om hva han synes om peppes pizza så får du høre. Det blir som om en engelskmann koker sau med brunsaus og kaller det får i kål. 

Nå er vel pizza i bunn og grunn en type pai i seg selv, så tror ikke jeg er så langt på jordet her nei. 

Pai og pizza har vitterlig to ulike typer bunner og fyll. Jeg bruker iallfall ikke smørbunn og eggefyll i min pizza. 

Anonymkode: fd4b8...e49

• Liker 4
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Grovmel said:

Dette er vel grunnen til at det skilles mellom "italiensk pizza" og "amerikansk pizza".

Jeg har forståelse for at italienerne kan bli indignerte (og har opplevd en italiener oppriktig sjokkert over spørsmål etter en restaurant som serverte pizza med spekeskinke), men den amerikanske varianten har vel levd lenge nok nå til ha en egen eksistensberettigelse.

Endret av T-Rex
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Grovmel skrev:

Det er ikke pai. En kan også få gode pizzaer i Norge. De med tynn bunn og mer italiensk topping som mye tomater og god ost. Er enig i at vi lager pizza litt feil med tynn bunn og sauser, men godt er det uansett.

Anonymkode: e933b...656

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Grovmel skrev:

Jeg liker pestomarinert kylling på pizza, og det lærte jeg å like av en eldre italiener, i Italia.

Anonymkode: 67e20...b90

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke pai. En kan også få gode pizzaer i Norge. De med tynn bunn og mer italiensk topping som mye tomater og god ost. Er enig i at vi lager pizza litt feil med tynn bunn og sauser, men godt er det uansett.

Rettelse: med tyKK bunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...