Gå til innhold

Kommer for salg-plakat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har sett lenge på et hus, og imorges når jeg gikk tur med bikkja, så jeg denne plakaten. Ringte litt rundt og kom til riktig megler, som sa hva taksten blir, og visningen blir da vi er bortreist. 😫 Jeg tenkte å ta en tur å ringe på døren, og snakke med huseier og forklare situasjonen, og spørre om vi kan ta en titt på huset. 

Synes dere det er frekt? Vi er nemlig som sagt bortreist da visningen blir, flybilletter er bestilt og betalt for lenge siden.😰

Hva hadde dere gjort? Hvordan hadde dere gått fram??

Anonymkode: cfe41...fe0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt det med megler. Dere kan fint ringe megler og be om privatvisning.. 

Anonymkode: c36db...c6a

• Liker 20
Gjest Hummel34
Skrevet

Be om privatvisning. Men når vi solgte huset sa megler at vi måtte være forberedt på at folk bare ringte på å spurte om å få se. Men helt klart ryddigst for alle å be om privat visning. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Hummel34 skrev:

Be om privatvisning. Men når vi solgte huset sa megler at vi måtte være forberedt på at folk bare ringte på å spurte om å få se. Men helt klart ryddigst for alle å be om privat visning. 

Jeg tenkte bare å ringe på døren, og snakke litt med damen, det er vel ikke frekt? spørre litt og nevne privatvisning.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har sett lenge på et hus, og imorges når jeg gikk tur med bikkja, så jeg denne plakaten. Ringte litt rundt og kom til riktig megler, som sa hva taksten blir, og visningen blir da vi er bortreist. 😫 Jeg tenkte å ta en tur å ringe på døren, og snakke med huseier og forklare situasjonen, og spørre om vi kan ta en titt på huset. 

Synes dere det er frekt? Vi er nemlig som sagt bortreist da visningen blir, flybilletter er bestilt og betalt for lenge siden.😰

Hva hadde dere gjort? Hvordan hadde dere gått fram??

Du ringer aldri på en dør der det står salgsplakat du kontakter meglerforetaket. 

Privat visning er noe alle meglere ordner.

Hadde noen ringt på døra her så hadde de fått beskjed om å gå via megler om de var seriøst interessert.

Anonymkode: 984da...e4c

• Liker 18
Gjest Hummel34
Skrevet

Bare gjør det! Hun har brukt masse penger på å få solgt huset, så alle som er mulige kjøpere er gull verdt for henne. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenkte bare å ringe på døren, og snakke litt med damen, det er vel ikke frekt? spørre litt og nevne privatvisning.

Du risikerer at det blir oppfattet som frekt, så ikke gjør det. Kontakt megler.

Anonymkode: c6b13...9e3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er frekt. Selger har ansatt megler nettopp for at alt relatert til salget skal gå via megler. Dersom du ønsker privatvisning ringer du megler og ordner det der. De kommer ikke til å avvise deg, da de selvsagt ønsker flest mulig interessenter.

Anonymkode: 78b6d...e7e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er frekt. Selger har ansatt megler nettopp for at alt relatert til salget skal gå via megler. Dersom du ønsker privatvisning ringer du megler og ordner det der. De kommer ikke til å avvise deg, da de selvsagt ønsker flest mulig interessenter.

Anonymkode: 78b6d...e7e

Ja, men da henger du ikke kommer for salg plakat, da er det vanlig at folk er nyssgjerrig.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du risikerer at det blir oppfattet som frekt, så ikke gjør det. Kontakt megler.

Det er ikke frekt, men serdeles useriøst og vitner om totalt mangel på "antenner".

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke frekt, men serdeles useriøst og vitner om totalt mangel på "antenner".

Virkelig??🙈 ok, da lar jeg vær, kontakter heller megler.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor henger «kommer for salg plakat», det skjønner jeg ikke??

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvorfor henger «kommer for salg plakat», det skjønner jeg ikke??

For at folk som ikke aktivt leter etter et nytt sted å bo, men ferdes i området, skal bli oppmerksomme på salget.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vi solgte i forrige uke. Hadde både privat visning som ble avtalt gjennom megler. Og jeg møtte på noen ute som stod og kikket og stilte meg spørsmål.  Jeg ba dem inn :) men lenge før visning er man gjerne ikke klar, og vil ikke ha uventet besøk. Jeg holdt spontan-visning samme dag som visningen.

Anonymkode: c1d81...874

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er frekt. 

Anonymkode: b00bf...1ca

• Liker 4
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har avtalt privatvisning gjennom megler 👏🏼 Dette blir spennende.🤔😃

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i leilighet i ett attraktivt område, hvor det har vært en del salg i det siste. 
Jeg kan absolutt se fordelen med å henge opp "kommer for salg" om jeg skulle solgt, slik at dem som er på visninger ellers i området ser at det kommer mer. 
Men ALDRI i livet at jeg alene hadde sluppet inn fremmedfolk som ringte på døra og ville inn å se! 

Anonymkode: 7ea17...fd6

• Liker 3
Skrevet

Da vi var på boligjakt for noen år siden, «glapp» et hus vi var interessert i nettopp fordi en kjøper hadde ringt på to dager før oppsatt visning, bedt om å få se og gitt et bud selger ikke kunne si nei til.

Jeg tror det er lett å tenke teoretisk sett at man synes det er frekt, men jeg tror selgeren tenker annerledes - at alle interesserte er en potensiell budgiver.

Så jeg tenker det er greit å ringe på og stille noen spørsmål. Se «ordentlig» ut og still spørsmål på en hyggelig måte, men ikke krev å få komme inn. Jeg tror du fort skjønner om selger tenker det er greit og det er mulighet for å kunne få se boligen i forkant. Kanskje avviser selger deg og kanskje synes selger det er greit, det vet du ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Høna79 skrev:

Da vi var på boligjakt for noen år siden, «glapp» et hus vi var interessert i nettopp fordi en kjøper hadde ringt på to dager før oppsatt visning, bedt om å få se og gitt et bud selger ikke kunne si nei til.

Jeg tror det er lett å tenke teoretisk sett at man synes det er frekt, men jeg tror selgeren tenker annerledes - at alle interesserte er en potensiell budgiver.

Så jeg tenker det er greit å ringe på og stille noen spørsmål. Se «ordentlig» ut og still spørsmål på en hyggelig måte, men ikke krev å få komme inn. Jeg tror du fort skjønner om selger tenker det er greit og det er mulighet for å kunne få se boligen i forkant. Kanskje avviser selger deg og kanskje synes selger det er greit, det vet du ikke. 

Det er akuratt det du skriver i første setning jeg tenkte på. Derfor ville vi ringe på døren og bare snakke med selgeren, ikke kreve om å komme inn. For vi har nemlig vært på utkikk etter hus i mange år, og denne sjangsen har vi ikke lyst å gå fra oss. Megleren sa at selgeren sa det var veldig hyggelig at vi ville se og skrale privatvisning. Ikke alle er så A4. Men men, vi skal iallfall på privatvisning, og liker vi det kommer vi nok til å gi bud.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det jo i utgangspunktet tenkt å bare ringe på dør

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i leilighet i ett attraktivt område, hvor det har vært en del salg i det siste. 
Jeg kan absolutt se fordelen med å henge opp "kommer for salg" om jeg skulle solgt, slik at dem som er på visninger ellers i området ser at det kommer mer. 
Men ALDRI i livet at jeg alene hadde sluppet inn fremmedfolk som ringte på døra og ville inn å se! 

Anonymkode: 7ea17...fd6

Hvor har jeg skrevet at jeg ville kreve å komme inn?? Herregud, dere leser som dere vil. Hva er det med KG i disse dager?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...