Gå til innhold

Lite hvite blodlegemer hos barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil nødig bekymre meg enda mer, men om ingen andre gjør det må hvertfall jeg! Jenta mi på 8mnd har hatt en uke sultestreik og drikkestopp dag 4. Hun drikker ca 200 ml døgnet. Ble sendt hjem fra sykehuset igår for å se om det bedrer seg.

Blodprøvene viste at alt ser fint ut, men at hun har lite hvite blodlegemer. Dette er mest sannsynelig pga virus sier de, men skal sjekke det igjen om noen uker.

Hva er alternativet? Kreft? Eller er det slik at noen bare har lite hvite blodlegemer? 

Jeg tenker jo at mest sannsynelig er det ikke noe galt, men jeg vil gjerne lese mer om det og finner ikke noe på nett. Syns bare det med at hun ikke vil spise og drikke høres meget merkelig ut.

Anonymkode: 7a65a...368

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at antallet hvite blodlegemer er mye lavere ved kreft enn ved infeksjon. Blodkreft hadde sannsynligvis gitt mange andre symptomer enn det du beskriver.

Anonymkode: ac3b3...426

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil nødig bekymre meg enda mer, men om ingen andre gjør det må hvertfall jeg! Jenta mi på 8mnd har hatt en uke sultestreik og drikkestopp dag 4. Hun drikker ca 200 ml døgnet. Ble sendt hjem fra sykehuset igår for å se om det bedrer seg.

Blodprøvene viste at alt ser fint ut, men at hun har lite hvite blodlegemer. Dette er mest sannsynelig pga virus sier de, men skal sjekke det igjen om noen uker.

Hva er alternativet? Kreft? Eller er det slik at noen bare har lite hvite blodlegemer? 

Jeg tenker jo at mest sannsynelig er det ikke noe galt, men jeg vil gjerne lese mer om det og finner ikke noe på nett. Syns bare det med at hun ikke vil spise og drikke høres meget merkelig ut.

Anonymkode: 7a65a...368

Sikker på at det ikke er en misforståelse her og at hun har lett forhøyet lpk? Det passer med infeksjon og lite mat og drikke.

Hadde hun hatt for lave lpk så hadde dere neppe blitt sendt hjem, fordi hun da har for dårlig imunforsvar i forhold til både luftveisinfeksjoner og andre infeksjoner. 

Anonymkode: 4324f...40b

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at det ikke er en misforståelse her og at hun har lett forhøyet lpk? Det passer med infeksjon og lite mat og drikke.

Hadde hun hatt for lave lpk så hadde dere neppe blitt sendt hjem, fordi hun da har for dårlig imunforsvar i forhold til både luftveisinfeksjoner og andre infeksjoner. 

Anonymkode: 4324f...40b

Det er vanlig med lave hvite hos barn med infeksjon. Barn med lave hvite har ikke nødvendigvis dårlig immunforsvar heller. Så et barn med symptomer passende med en virusinfeksjon, som ikke har andre symptomer som ikke passer, med lave hvite, kan godt bli sendt hjem hvis formen ellers er fin. 

Anonymkode: 34847...8ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...