Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fungerer det på samme måte som når man ammer?

Min baby på snart 10 uker er vanligvis veldig rolig, og gråter kun når hun er sulten.

De siste dagene har hun vært mer grinete, kaver ved flasken,ligger lenge og "spreller" etter måltider uten å finne roen, og vil helst at vi skal bære/bysse på henne hele tiden.I tillegg ser det ut som hun blir sulten før hun pleier (30 min-1 time før).Vanligvis spiser hun hver 3.time og drikker da opp det meste. Tilbyr henne mat hver gang hun gråter og hun vil alltid ha.

Kan det være økedøgn, eller magevondt? Hun får 1 ts malt 2 ganger daglig,etter råd fra helsesøster.

Anonymkode: 74206...8c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De trenger jo mer og mer melk ettersom de vokser, så jeg syns det høres naturlig ut med «økedøgn» selv med flaske. Min baby «voknet til» ved den alderen og ble mer krevende. Ville bysses og bæres mer.

Anonymkode: 2633a...b56

AnonymBruker
Skrevet

Ja, en baby som får flaske vet jo ikke at vi fyller på flaska, de vil og ha økedøgn. :) Prøv å øk mengden, og se om hun spiser eller om det blir spyttet ut. 

Malt kan gi luftsmerter om man gir for mye og for ofte, så ville vært litt obs på det. Og er heller ikke sikkert at hun trenger malt i flaske nå som hun er 10uker. (tarmer modnes mer og mer frem mot tremåneders alder), syns 2 ts var mye.. 

Anonymkode: cebbe...57b

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De trenger jo mer og mer melk ettersom de vokser, så jeg syns det høres naturlig ut med «økedøgn» selv med flaske. Min baby «voknet til» ved den alderen og ble mer krevende. Ville bysses og bæres mer.

Anonymkode: 2633a...b56

Ja, jeg merker at hun er mer "needy", om jeg kan bruke et slikt uttrykk og mer våken. Virker mer interessert i omgivelsene.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, en baby som får flaske vet jo ikke at vi fyller på flaska, de vil og ha økedøgn. :) Prøv å øk mengden, og se om hun spiser eller om det blir spyttet ut. 

Malt kan gi luftsmerter om man gir for mye og for ofte, så ville vært litt obs på det. Og er heller ikke sikkert at hun trenger malt i flaske nå som hun er 10uker. (tarmer modnes mer og mer frem mot tremåneders alder), syns 2 ts var mye.. 

Anonymkode: cebbe...57b

Skal prøve meg frem med økt mengde, så blir hun kanskje ikke sulten så ofte lenger. Helsesøster anbefalte å øke maltmengden fra 1 til 2 ts, men jeg synes hun har blitt veldig løs i magen av det. Tenker å gå tilbake til 1 ts. igjen.

Anonymkode: 74206...8c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...