Gå til innhold

Sykler du på fortauet eller veien?

?  

33 stemmer

1. 1. ?

• Fortauet
      27
    • Veien
      6

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sykler selv på fortauet og tar hensyn til de som går der, aldri i livet om jeg ville syklet på veien. Jeg verdsetter livet mitt 

Anonymkode: 9bb50...927

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En blanding.

Anonymkode: fe83a...040

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blanding. Når jeg bare sykler på damesykkel fordi jeg skal på butikken å kjøpe melk eller noe så bruker jeg fortauet og tar hensyn til de gående. 

Når jeg trener bruker jeg veien.

Anonymkode: 64c8e...678

Skrevet

Det kommer an på veien og fortauet. 

Mange steder er det jo ikke fortau, så da er det jo ikke noe valg. 

Flere steder her jeg bor er fortauene ganske smale, så det er bedre å sykle i veien. Heldigvis er det bra med sykkelveier og egne sykkelfelt. 

Skrevet

I veien. Det er ikke fortau her. Eller, det er en veldig fin sykkel- og gangsti fra huset vårt og inn til sentrum, men jobben min er 10 km i motsatt retning.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sykler MIDT I VEIEN. HER KOMMER JEG

Anonymkode: dcc5d...b30

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sykler MIDT I VEIEN. HER KOMMER JEG

Anonymkode: dcc5d...b30

Her kommer mummi?

• Liker 1
Gjest Fenixs
Skrevet

Sykler aldri i veien, for jeg vet hvor irriterende det er for bilistene.

AnonymBruker
Skrevet

Nå har ikke jeg sykkel lenger, men jeg syklet alltid på fortau der det var fortau, og jeg kunne fint komme opp i høye hastigheter, men jeg velger å vise hensyn til kjøretøy på veien

Anonymkode: dc2f4...0ff

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Fenixs skrev:

Og man kan bli påkjørt 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 24.4.2018 den 11.21, AnonymBruker skrev:

Jeg sykler selv på fortauet og tar hensyn til de som går der, aldri i livet om jeg ville syklet på veien. Jeg verdsetter livet mitt 

Når jeg er fotgjenger forB. Jeg folk som sykler på fortauet. Når jeg kjører bil eller offentlig transport forbanner jeg syklister i bilveien. Syklister bør ha sin egen sykkelbane der de ikke plager andre, da er de snill og grei.

Anonymkode: 8c513...678

Gjest Fenixs
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og man kan bli påkjørt 

Ja, det også.

Gjest GiftMann38
Skrevet
8 minutter siden, Fenixs said:

En god løsning på irritable bilister ville vært å tiltale enhver bilist som kjører på en syklist for drapsforsøk.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og man kan bli påkjørt 

Hva er greiest? Å sykle på folk på fortauet eller å bli påkjørt som syklist? Uansett hvordan en snur det så blir myke trafikkanter skadet. 

Så avskaff sykkelen den er bare i veien uansett om den triller på fortau eller vei.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sykler i veien (strengt tatt rett ved siden av fortauet) i smågater dersom det er en del folk og fortauene er hevet. Ellers fortau, med unntak av dersom jeg sykler på landevei. Viser selvsagt hensyn til både fotgjengere og bilister :) 

Anonymkode: f0eac...822

Gjest Fenixs
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er greiest? Å sykle på folk på fortauet eller å bli påkjørt som syklist? Uansett hvordan en snur det så blir myke trafikkanter skadet. 

Så avskaff sykkelen den er bare i veien uansett om den triller på fortau eller vei.

Syklister er også myke trafikkanter.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avskaffe biler, de er bare i veien. Det er mye sunnere å sykle og man får trent

• Liker 3
Gjest Sjokoladeknask
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avskaffe biler, de er bare i veien. Det er mye sunnere å sykle og man får trent

Det er det sikkert, men hvis man skal kjøre langt, type 8-9 timer, så nytter det ikke å sykle. Da vil det ta opp mot 22 timer for eksempel. Hvorfor ikke avskaffe lastebiler og busser og, skal du ha mat får du dra på sykkel til en bondegård ut i gokk, for maten kommer ikke til butikkene lengre (lastebiler). Skal du ha klær får du sy dem selv. Høres ikke det bra ut? :) 

Jeg sykler i sykkelfelt eller i veien. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Sjokoladeknask skrev:

Det er det sikkert, men hvis man skal kjøre langt, type 8-9 timer, så nytter det ikke å sykle. Da vil det ta opp mot 22 timer for eksempel. Hvorfor ikke avskaffe lastebiler og busser og, skal du ha mat får du dra på sykkel til en bondegård ut i gokk, for maten kommer ikke til butikkene lengre (lastebiler). Skal du ha klær får du sy dem selv. Høres ikke det bra ut? :) 

Jeg sykler i sykkelfelt eller i veien. 

Vi klarer oss med busser :) 

Gjest Sjokoladeknask
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi klarer oss med busser :) 

Med tanke på at det har vært flere drap på busser så kanskje ikke så lurt. Jo flere samlet på et sted, jo verre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...