AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #1 Skrevet 24. april 2018 Jeg har en sønn som går i 6. klasse som har ikke verdens mest ryddig og fin måte han skriver på. Nan skriver masse, riktig og gjør det skikkelig, men håndskrift er noe for seg selv. Er det noe man bør jobbe med eller det blir bedre med alderen? Man forstår det han skriver, men det er ikke alltid lett. Anonymkode: f3aa2...40a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #2 Skrevet 24. april 2018 Bør absolutt jobbes med. Mange voksne mennesker har så stygg håndskrift at ingen andre enn dem selv skjønner hva de skriver. Det er et handicap i forhold til kommunikasjon som er vanskeligere å endre som voksen. Noen har så grusom håndskrift at selv en handlelapp blir et mysterium. Utrolig unødvendig. Anonymkode: 92701...45b
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #3 Skrevet 24. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bør absolutt jobbes med. Mange voksne mennesker har så stygg håndskrift at ingen andre enn dem selv skjønner hva de skriver. Det er et handicap i forhold til kommunikasjon som er vanskeligere å endre som voksen. Noen har så grusom håndskrift at selv en handlelapp blir et mysterium. Utrolig unødvendig. Anonymkode: 92701...45b Han kan skrive pent hvis han vil. Leksene ser grei ut, men skolearbeid er noe helt annet. Anonymkode: f3aa2...40a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #4 Skrevet 24. april 2018 En leselig håndskrift er noe alle bør ha i disse datatider! Jeg har en 2 klassign som rabler i vei, og vil helst bare bli fort ferdig, og det ser man på håndskriften, her jobbes det med på skolen og hjemme. Anonymkode: 9dc70...04f
Tilma Skrevet 24. april 2018 #5 Skrevet 24. april 2018 Skriver han fint når han vil så tenker jeg at det ikke trengs jobbe med. Jeg skiver heeelt grusomt stykt når det kun er jeg som skal lese det. Samme med enkelte jobb notater som er til meg selv. Men Når andre skal se/lese det, tar jeg meg også sammen og skriver leselig hvor jeg også har fått høre jeg skriver pent.. men jeg kan også skrive så kun jeg skjønner det! 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #6 Skrevet 24. april 2018 Hvis han kan ta seg sammen og skrive så andre skjønner det så er det vel greit. Det er normalt å ha en slurvete håndskrift når man skriver ting for seg selv og en bedre en for det som skal leses av andre. Mye av skolearbeidet blir jo også gjort på pc, ihvertfall på ungdomsskolen. Så lange stiler ol. slipper man å skrive for hånd. Ihvertfall her. Anonymkode: 973dc...61f 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #7 Skrevet 24. april 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en sønn som går i 6. klasse som har ikke verdens mest ryddig og fin måte han skriver på. Nan skriver masse, riktig og gjør det skikkelig, men håndskrift er noe for seg selv. Er det noe man bør jobbe med eller det blir bedre med alderen? Man forstår det han skriver, men det er ikke alltid lett. Anonymkode: f3aa2...40a ...og jeg har en jente i 6.klasse med verdens "styggeste" skrift for å være ærlig. Vi har jobbet med dette i alle år, men det blir liksom ikke bedre. Har også prøvd "straff" i form av viske ut setninger, skrive de på nytt, som heller ikke hjelper. Trenger litt veiledning jeg og så følger med på tråden din. Anonymkode: 1843e...3e8
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #8 Skrevet 24. april 2018 Ble sendt til ekstratimer for å få pen håndskrift på 80tallet. Det hjalp ikke i heletatt. Så fremdt msn kan skrive leselig så er det greit med doktorskrift for seg selv. Anonymkode: e1589...13d
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #9 Skrevet 24. april 2018 Jeg "pirker" på at min sønn i 2. klasse skal skrive bokstavene inntil hverandre og ha mellomrom. Og å ikke veksle mellom store og små bokstaver, bare stor bokstav i beg av setninger, ukedager osv. Det kommer seg, men skriving er jo dørgende kjedelig må vite ;-) Anonymkode: dceba...08e
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #10 Skrevet 24. april 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: bare stor bokstav (...) [før] ukedager Anonymkode: dceba...08e Ikke lær barnet ditt slike feil, det er så unødvendig. Anonymkode: b9b09...1b1 7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #11 Skrevet 24. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg "pirker" på at min sønn i 2. klasse skal skrive bokstavene inntil hverandre og ha mellomrom. Og å ikke veksle mellom store og små bokstaver, bare stor bokstav i beg av setninger, ukedager osv. Det kommer seg, men skriving er jo dørgende kjedelig må vite ;-) Anonymkode: dceba...08e Ukedager har ikke stor forbokstav på norsk. Bare på engelsk Anonymkode: 1843e...3e8 4
happiest Skrevet 24. april 2018 #12 Skrevet 24. april 2018 Jeg skriver rimelig stygt, men kan skjerpe meg (er likevel ikke så pen skrift, men greit leselig). Merker at jeg "slurver" mye mer om jeg har dårlig tid. Får han god nok tid til å bli ferdig med arbeidet på skolen? Stresser han for å bli ferdig og dermed ikke gir seg selv nok tid til å forsøke å skrive pent?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #13 Skrevet 24. april 2018 Se om du finner slike skriftlærebøker, jeg hadde løkkeskrift-lærebøker da jeg var ung og fikk gode tilbakemeldinger på håndskriften min. At gutter har stygg håndskrift er ganske etablert, de har ikke interesse for at ting skal se fint ut. Anonymkode: 6c2b6...2a9
Diamant20 Skrevet 24. april 2018 #14 Skrevet 24. april 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se om du finner slike skriftlærebøker, jeg hadde løkkeskrift-lærebøker da jeg var ung og fikk gode tilbakemeldinger på håndskriften min. At gutter har stygg håndskrift er ganske etablert, de har ikke interesse for at ting skal se fint ut. Anonymkode: 6c2b6...2a9 jeg også! Jeg får også kommentarer på at jeg har pen håndskrift selv om jeg skriver min egen slurveskrift.
FactsOverFeelings Skrevet 24. april 2018 #15 Skrevet 24. april 2018 Det var noe som ble forsøkt med meg når jeg var liten og alle år jeg gikk på grunnskolen. Hadde ingen effekt. Har enda ikke brukt håndskrift til noe annet enn underskrift i voksen alder, så sånnsett var det sløs med tid og energi. Sist jeg skrev noe for hånd er vel ca 15 år siden. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #16 Skrevet 24. april 2018 6 minutter siden, FactsOverFeelings skrev: Det var noe som ble forsøkt med meg når jeg var liten og alle år jeg gikk på grunnskolen. Hadde ingen effekt. Har enda ikke brukt håndskrift til noe annet enn underskrift i voksen alder, så sånnsett var det sløs med tid og energi. Sist jeg skrev noe for hånd er vel ca 15 år siden. Er noe med det, eneste man så å ogsi bruker skriving til nå, er underskrift. Anonymkode: 4c5fd...f79 1
Tørrfisk Skrevet 24. april 2018 #17 Skrevet 24. april 2018 Ville jobbet med det, jeg synes jeg lærer utrolig mye bedre av å skrive for hånd og har alltid gjort det. https://forskning.no/skole-og-utdanning-informasjonsteknologi/2010/10/laerer-vi-mer-med-blyant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå