AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #1 Skrevet 24. april 2018 Jeg er nysgjerrig på hva som vil skje om jeg anmelder en person for trusler mot meg og mitt ufødte barn? Han har sittet inne for minst 2 voldsepisoder for noen år siden som var ganske alvorlige. Den ene ble lam som følge av volden. Han har 3 små barn boende hjemme hos seg sammen med kona, kan de risikere å miste omsorgen for disse barna? Anonymkode: 11f13...cb7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #2 Skrevet 24. april 2018 Hva som skjer med ham er noe han skal bekymre seg for, ikke du. Har han utøvd vold mot deg, som i tillegg er gravid, bør du anmelde uansett. Han har jo tydeligvis et problem med vold. Kanskje greit for kona at han bures inne også.... Anonymkode: 6b807...594 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #3 Skrevet 24. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva som skjer med ham er noe han skal bekymre seg for, ikke du. Har han utøvd vold mot deg, som i tillegg er gravid, bør du anmelde uansett. Han har jo tydeligvis et problem med vold. Kanskje greit for kona at han bures inne også.... Anonymkode: 6b807...594 Han har ikke gjort meg noe, men har truet meg på sms, så har det svart på hvitt. Jeg lurer jo selvfølgelig på det for å vite hva som skjer med han? Det er jo ikke noen vits å anmelde hvis ikke noe skjer for da blir han kanskje bare enda mer forbanna på meg bare og det blir enda verre for meg. Anonymkode: 11f13...cb7
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #4 Skrevet 25. april 2018 I mildeste fall får han besøks og kontaktforbud mot deg. I værstefall får han fengsel og/eller bot/oppreisningskrav Anonymkode: 635f1...1ec
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #5 Skrevet 25. april 2018 Det er viktig at du anmelder uansett, for om han truer eller er voldelig mot noen i fremtiden vil politiet kunne se i registeret at dette har skjedd hele veien i livet hans, så han ikke kan hevde at "det var ikke meg, jeg stoppa med det for x antall år siden, han/hun lyver". Og om personen gjør noe med deg i fremtiden vil politiet ha bevis på at han har truet deg, noe som er avgjørende i en fremtidig sak om politiet ikke finner tilstrekkelig bevis på den spesifikke hendelsen (kun ord mot ord at han har banka deg f.eks) for ofte er ikke blåmerker osv nok, om han klarer å snakke seg bort å si at det var noen andre som overfalt deg, da blir det ord mot ord og bevisføring i retten til å dømmes i straff heter at det ikke skal være NOE tvil at personen er skyldig. Dette er et meget viktig bevis for fremtidige saker han måtte få på seg! Selvom trussel saken skulle blitt henlagt! Nettopp av samme grunn er det viktig å anmelde voldtektssaker også, selvom halvparten blir henlagt pga bevisets stilling. Vel da har de hvertfall bevis og karakterbilde av personen, om det skulle skje i fremtiden, så man ikke får gå fri for å drive med sånt flere ganger gjennom livet! Anonymkode: 635f1...1ec 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #6 Skrevet 25. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er viktig at du anmelder uansett, for om han truer eller er voldelig mot noen i fremtiden vil politiet kunne se i registeret at dette har skjedd hele veien i livet hans, så han ikke kan hevde at "det var ikke meg, jeg stoppa med det for x antall år siden, han/hun lyver". Og om personen gjør noe med deg i fremtiden vil politiet ha bevis på at han har truet deg, noe som er avgjørende i en fremtidig sak om politiet ikke finner tilstrekkelig bevis på den spesifikke hendelsen (kun ord mot ord at han har banka deg f.eks) for ofte er ikke blåmerker osv nok, om han klarer å snakke seg bort å si at det var noen andre som overfalt deg, da blir det ord mot ord og bevisføring i retten til å dømmes i straff heter at det ikke skal være NOE tvil at personen er skyldig. Dette er et meget viktig bevis for fremtidige saker han måtte få på seg! Selvom trussel saken skulle blitt henlagt! Nettopp av samme grunn er det viktig å anmelde voldtektssaker også, selvom halvparten blir henlagt pga bevisets stilling. Vel da har de hvertfall bevis og karakterbilde av personen, om det skulle skje i fremtiden, så man ikke får gå fri for å drive med sånt flere ganger gjennom livet! Anonymkode: 635f1...1ec det som står over her er kjempe viktig!!!for fremtiden vil dette være med å vise et mønster hos han, også hvis det er et menneske du skal ha mye med å gjøre. det som ikke får konsekvenser for han idag kan samles opp over tid å gi konsekvens på sikt. det handler også om din egen sikkerhet og å stå opp for seg selv. Barnet ditt vil lærdom selvverd og hva man skal tillate andre at de gjør med deg, dette gjør de gjennom dine handlinger. hvis du ikke anmelder nå men det fortsetter vil det jo ta lenger tid for deg å kunne beskytte deg selv. Skriftlige bevis er veldig viktig for din sak. hvis du ikke anmelder han nå og han aldri sender det på sms i Gjen men heller kommer hjem til deg, følger etter deg og bare ringer blir det ord mot ord og du stiller svakere. da er det ikke sikkert du får lov å anmelde. Det er ganske vanlig at sånne trusler eskalerer hvis du ikke gjør noe med det og han vil ta seg større og større friheter og det kn bli grovere ting du blir utsatt for. hvis omsorgen blir overtatt for barna, er ikke det fordi du anmelder han for trusler. men for at de begge er dårlige foreldre. han fordi han sansynligvis utsetter familien sin for både trusler og vold, og mor fordi hun unnlater å beskytte dem!!! hvis ikke hun utøver vold hun og. å unnlate å beskytte barnet sitt er like skadelig som å være voldsutøver, for ikke å si hvor stort svik det er ovenfor barna dine. de lever jo i konstant fare og usikkerhet. Anonymkode: 71c61...6b5 1
RoH Skrevet 25. april 2018 #7 Skrevet 25. april 2018 (endret) Eller han kan gjøre alvor av truslene sine. Jeg lurer mer på hvorfor i all verden du endte opp med å bli gravid med en sånn dust og nå lurer på om det er greit og hevne seg på en type som virker totalt ustabil Endret 25. april 2018 av RoH
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #8 Skrevet 25. april 2018 Akkurat nå, RoH skrev: Eller han kan gjøre alvor av truslene sine. Ikke sannsynlig. Ts vil få spørsmål om hun tror personen kan komme til å gjøre alvor av truslene sine og deretter tilbud om voldsalarm når hun anmelder trusler og/eller vold. Ts er tryggere av anmelde enn å ikke anmelde! Om han gjør alvor av truslene sine er han allerede anmeldt og vil bli umiddelbart fengslet. Da blir det ikke en lang etterforskningsprosess som trenger bevisinnsankning osv, som det hadde vært om truslene ikke var anmeldt før volden skjedde. Anonymkode: 635f1...1ec
RoH Skrevet 25. april 2018 #9 Skrevet 25. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke sannsynlig. Ts vil få spørsmål om hun tror personen kan komme til å gjøre alvor av truslene sine og deretter tilbud om voldsalarm når hun anmelder trusler og/eller vold. Ts er tryggere av anmelde enn å ikke anmelde! Om han gjør alvor av truslene sine er han allerede anmeldt og vil bli umiddelbart fengslet. Da blir det ikke en lang etterforskningsprosess som trenger bevisinnsankning osv, som det hadde vært om truslene ikke var anmeldt før volden skjedde. Anonymkode: 635f1...1ec Hva er bakgrunnen for hans trusler ? Om han bor sammen med en dame med 3 barn, er kjent for og være voldelig hvorfor i all verden oppsøker en sånne menn og velger og bli gravid med denne mannen. Virker totalt absurd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå