Gå til innhold

Ny valp nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så valpesyk og har så lyst på en valp nå. Men så har det seg sånn at jeg har to hunder fra før av og ser at det holder. Men jeg er så valpesyk at jeg snart ikke klarer å holde ut og jeg har så lyst på en ny hund. Hva bør jeg gjøre? La fornuften avgjøre? 

Anonymkode: 31582...a70

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mye man har lyst på. Man må tenke med fornuften. Høres ut som du har mer enn nok. Valpen vil bli forvirra over to andre hunder mens du prøver å gjøre den stueren og trene den, og gi den nok trygghet og oppmerksomhet til å bli en trygg og fin hund, når du må spre oppmerksomheten til de andre hundene også. Tur ville blitt et mas, for de andre hundene vil leke rundt mens valpen må gå sakte og kommer seg kanskje bare rundt på en liten flekk på 20 meter, mens de andre hundene må ha ordentlig tur.
Da må du gå hver sine turer med de voksne hundene, og med valpen, og du kan ikke la valpen være alene mens du er ute med de andre hundene. Du må også ut med valpen ca annenhver-hver tredje time, så det blir lite med ro for den i mellom hvor den trenger hvile når du også må styre med de andre hundene mellom det.

Anonymkode: 10c6e...776

AnonymBruker
Skrevet

For meg ser det ut som du vet selv hva du burde gjøre. Følg fornuften, det er nok best for både deg og hundene dine. 

Eventuelt så er det jo ferietid snart for folk, du kan jo kanskje se om noen trenger valpepass mens de er bortreist. Da får du for det første testet litt ut om det kunne ha gått an å skaffe en ny valp, eller så får du for det andre valpekos mens du passer valpen, og kanskje det er nok til å stilne valpesyken litt. 

Anonymkode: e55fc...aa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...