Gå til innhold

Tusvik & Tønne

Fremhevede innlegg

Skrevet
Korpsnerden skrev (33 minutter siden):

Hva vil du egentlig? Krangle? Vi har ulike meninger om ulike ting, og det er vel nettopp det man ofte har i et diskusjonsforum? 

Du skrev at noe skurrer og da ville jeg bare vite hvorfor det skurret. Det gjorde du etter et par innlegg, og da var det enklere å forstå hva du mente. 

Er man snillhetspoliti fordi man ikke deler meninger med deg? 

Synes du kommentaren "Takk for voksenopplæringen!" er raust? 

Kan du ikke bare fortsette å dele dine meninger om de tråden handler om, slik vi alle gjør? 

Vil kunne diskutere uten at noen hele tiden passer på å korrigere, fordi de ikke tåler å bare la en mening stå.

For noen er vanlig diskusjon  = krangling, dessverre. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (19 timer siden):

Dette er ukloke råd... Og den definisjonen av raushet er heldigvis på vei til å bli helt utdatert.

det er det, men likefullt er det dynamikken i mange forhold, dessverre. :(

Skrevet

Har dere hørt den siste episoden? Lisa har vært i rettsmøte med K, og fått munnkurv. Måtte skrive under på taushetserklæring. 
Han er altså så utrolig patetisk. Synes jeg. Lisa er sterk og tøff. Og har dessuten fått ny kjæreste. Det unner jeg henne. Virkelig. 🫶🏻

• Liker 4
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Oi! Jeg hører podene, men føler at jeg ikke klarer å plukke opp alt dere gjør. De sier ikke alt så direkte?

• Liker 1
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (37 minutter siden):

Oi! Jeg hører podene, men føler at jeg ikke klarer å plukke opp alt dere gjør. De sier ikke alt så direkte?

Nei, de sier ikke alt direkte. Det er en slags føljetong, man må ta referansene, huske tilbake og høre etter når de snakker i "koder" eller mellom linjene. Og når man ser disse tingene, så er bildet ganske tydelig. 

• Nyttig 4
Skrevet
EllaSays skrev (1 time siden):

Nei, de sier ikke alt direkte. Det er en slags føljetong, man må ta referansene, huske tilbake og høre etter når de snakker i "koder" eller mellom linjene. Og når man ser disse tingene, så er bildet ganske tydelig. 

Nettopp! Takk til dere som hjelper til med å dekode her...fortsett med det 🙏

• Hjerte 1
Skrevet

Måtte høre på nytt. Lisa sier jo også at hun fikk ris av moren som barn...!??

Skrevet
Morradi skrev (14 timer siden):

Har dere hørt den siste episoden? Lisa har vært i rettsmøte med K, og fått munnkurv. Måtte skrive under på taushetserklæring. 
Han er altså så utrolig patetisk. Synes jeg. Lisa er sterk og tøff. Og har dessuten fått ny kjæreste. Det unner jeg henne. Virkelig. 🫶🏻

Høres utrolig merkelig ut. Lovdata legger jo ut anonymiserte rettsdommer og i LovdataPro får du mer innsikt i partene.

Ble det kanskje ikke en rettsak, men de inngikk forlik etter hovedforhandling? Kanskje K er noe forbanna på å til stadighet bli "utlevert" i poden uten å kunne forsvare seg?

• Liker 3
Skrevet
Istapp skrev (53 minutter siden):

Høres utrolig merkelig ut. Lovdata legger jo ut anonymiserte rettsdommer og i LovdataPro får du mer innsikt i partene.

Ble det kanskje ikke en rettsak, men de inngikk forlik etter hovedforhandling? Kanskje K er noe forbanna på å til stadighet bli "utlevert" i poden uten å kunne forsvare seg?

Hun har nettopp vært i rettsmøte. Og ja, hun har skrevet under på en taushetserklæring, og den går på at hun ikke får snakke om alt han har gjort og sagt i poden. Dette vet jeg. 
K står vel fritt til å forsvare seg så mye han vil. Men det får være opp til han hva han gjør. 
Det viktigste for meg er faktisk at Lisa har kommet seg bort fra ham, og at hun nå har det bra. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Morradi skrev (17 timer siden):

Hun har nettopp vært i rettsmøte. Og ja, hun har skrevet under på en taushetserklæring, og den går på at hun ikke får snakke om alt han har gjort og sagt i poden. Dette vet jeg. 
K står vel fritt til å forsvare seg så mye han vil. Men det får være opp til han hva han gjør. 
Det viktigste for meg er faktisk at Lisa har kommet seg bort fra ham, og at hun nå har det bra. 

Da er det vel inngått et rettsforlik hvor begge parter er blitt pålagt, som del av forliket, å underskrive taushetserklæring? Ikke slik det blir fremstilt i poden, at bare Lisa er blitt pålagt dette eller er det nettopp pga all utleveringen Lisa gjør i poden at behovet for en slik taushetsklausul er nødvendig? Det er dommer tilstede og om dette hadde vært uriktig og urettferdig mot den ene parten versus den andre, så ville ikke en taushetserklæring vært noe som normalt ble et tema i et rettsmøte. Muligens høster Lisa nå som hun har sådd. Utleveringer i form av trakassering og negativitet uten å kunne forsvare seg mot ytringer skal vel ingen stå i? Lisa har brukt poden i rimelig kritikkverdig måte ovenfor K. Begge har jo i rettsmøte fått lagt frem sin side og det er vel der det hører hjemme - ikke i poden som Lisa og co har gjort.

Endret av Istapp
Skriveleif
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er sikkert problematisk at hun nevner han i showet sitt også, i hvert fall den forestillingen jeg var på 🧐 Håper hun kommer seg videre og ender opp med en snill fyr. 

• Liker 1
Skrevet
missLynch skrev (2 timer siden):

Det er sikkert problematisk at hun nevner han i showet sitt også, i hvert fall den forestillingen jeg var på 🧐 Håper hun kommer seg videre og ender opp med en snill fyr. 

Han fyren hun har nå er skikkelig fin, -både inni og utenpå. Godt kjent i musikkmiljøet i Trøndelag som en bra fyr.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Morradi skrev (På 29.1.2026 den 8.18):

Hva er det som har skjedd mellom henne og K?

Skrevet
Sukkerogkanel skrev (1 time siden):

Hva er det som har skjedd mellom henne og K?

Mye. 😅 Men han forlot henne og barna på en særdeles ufin måte i fjor. Og det har vært et høyt konfliktnivå i etterkant. Lisa har innsett hvordan han har manipulert og gaslighta henne gjennom hele deres samliv, blant annet. 

• Liker 3
Skrevet

Hva vet vi om hva som skjedde når han forlot? Noen som har flere detaljer?

Det virker jo råttent mot barna og...

Men i fjor, betyr det januar 2025? Er det noen poder rundt da hvor det blir snakka om i koder...?

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjon. 

Sol, admin. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...