EllaSays Skrevet 15. januar #1801 Skrevet 15. januar Lillibetha skrev (35 minutter siden): Selv om samlivsbrudd og utroskap er vanlig, betyr det ikke at det ikke kan gjøre skikkelig, skikkelig vondt. Det er også vanlig å miste noen du er glad i i dødsfall, men selv om det skjer mange/alle, kan det være forferdelig fof akkurat deg - og akkurat Sigrid og Lisa. Jeg synes poden var sterk og det er godt gjort å innrømme du har det dårlig mens det pågår, ikke bare etterpå, som ofte skjer. Jeg synes Sigrid var tøff, men også veldig omsorgsfull. All respekt. Helt enig! 1
Jennyfromtheblock Skrevet 17. januar #1802 Skrevet 17. januar Korpsnerden skrev (På 13.1.2026 den 14.22): Hva er det som skurrer? Hun har jo ikke godtatt ting. Hun tilga ham et forhold på si, når det skjedde igjen så brøt de. Kan være hun har oppdaget flere enn vi vet om og også, men når man elsker noen så håper man jo at personen snakker sant og klarer å endre adferd. LT er åpen om at hun sliter med å bli forlatt, tanker om å bli forlatt, frykt for ikke å bli godtatt og være nok, at hun strekker seg for langt for andre etc, etter at hun ble adoptert bort som baby. LT har forsøkt å holde familien samlet, ta hensyn til barnas behov og de har aktivt gått i terapi for å få hjelp. Alt dette har helt klart slitt på både selvfølelsen og psyken hennes, og nå jobber hun med seg selv. Jeg håper hun klarer å gå videre og får det helt fantastisk - det fortjener hun! Jo, hun har (som sagt) godtatt konstant utroskap. Skrev akkurat det. Ikke bare den ene gangen det ble stort og offentlig. 1 1
Korpsnerden Skrevet 18. januar #1803 Skrevet 18. januar Jennyfromtheblock skrev (På 13.1.2026 den 9.35): Det skurrer sånn for meg at hun har "godtatt" konstant utroskap....og deler detaljer om deres forholde samtidig sex osv. Korpsnerden skrev (På 13.1.2026 den 14.22): Hva er det som skurrer? Hun har jo ikke godtatt ting. Hun tilga ham et forhold på si, når det skjedde igjen så brøt de. Kan være hun har oppdaget flere enn vi vet om og også, men når man elsker noen så håper man jo at personen snakker sant og klarer å endre adferd. LT er åpen om at hun sliter med å bli forlatt, tanker om å bli forlatt, frykt for ikke å bli godtatt og være nok, at hun strekker seg for langt for andre etc, etter at hun ble adoptert bort som baby. LT har forsøkt å holde familien samlet, ta hensyn til barnas behov og de har aktivt gått i terapi for å få hjelp. Alt dette har helt klart slitt på både selvfølelsen og psyken hennes, og nå jobber hun med seg selv. Jeg håper hun klarer å gå videre og får det helt fantastisk - det fortjener hun! Jennyfromtheblock skrev (15 timer siden): Jo, hun har (som sagt) godtatt konstant utroskap. Skrev akkurat det. Ikke bare den ene gangen det ble stort og offentlig. Om det skulle stemme, hva er det som skurrer med det og hvorfor? Hun er ikke akkurat alene om å ha (hatt) en serieutro partner.
Jennyfromtheblock Skrevet 18. januar #1804 Skrevet 18. januar Korpsnerden skrev (1 time siden): Om det skulle stemme, hva er det som skurrer med det og hvorfor? Hun er ikke akkurat alene om å ha (hatt) en serieutro partner. Så en trenger å forklare at det er rart å godta utroskap? + at det skjer gang på gang over flere år? Jeg tenker heller at det er det motsatte perspektivet som bør forklares. 3
Korpsnerden Skrevet 18. januar #1805 Skrevet 18. januar Jennyfromtheblock skrev (7 minutter siden): Så en trenger å forklare at det er rart å godta utroskap? + at det skjer gang på gang over flere år? Jeg tenker heller at det er det motsatte perspektivet som bør forklares. Ja, det var liksom det jeg prøvde på da jeg skrev mitt første svar til deg, men siden det fortsatt skurrer for deg så var det tydligvis ikke nok. Du, der i mot, utdyper ingenting om ditt perspektiv.
Jennyfromtheblock Skrevet 18. januar #1806 Skrevet 18. januar Trodde ikke det behøvde å sies, men: Utroskap er vel ikke noe man pleier å akseptere. Og så er det jo mye som spiller inn, f.eks om det ikke skjer mer,og hvordan begge forholder seg til det og jobber sammen. Om ikke slike helt nødvendige følger er på plass er det ikke en helt uvanlig konsekvens at det "ikke godtas", som her betyr å ikke bli værende. Å bli værende med notorisk utroskap over flere år, altså uten bedring, er på den annen side å godta dette, tenker jeg. Ja, det skurrer. Noe er gærent. Det er rart. Såklart noe av det kan forklares med psykiske problemer og det jeg vil tro må være et svært dårlig selvbilde, og/eller uvilje til å se realistisk på tilværelsen. Eller å ha standard/krav. Da skurrer det opp mot det inntrykket jeg har ellers, av damer som er oppegående, smarte, skarpe, strenge, fulle av meninger og forventninger til omverden. Sånn? 5
pøbelsara Skrevet onsdag kl. 16:57 #1808 Skrevet onsdag kl. 16:57 (endret) I en forhold er det snakk og å gi og å ta - å tilgi utroskap for å gi forholdet en ny sjanse, er ikke å godta utroskap. Det er et ideal i et forhold å kunne tilgi og gå videre. At det noen ganger viser seg å være på destruktivt og at det blir utnyttet, betyr ikke at man godtar slik oppførsel. det er mange som har opplevd gjentatte løftebrudd for tilslutt å ha fått nok, for så å gå videre. det er ikke det samme som å godta dårlig oppførsel - det er den som bryter løftene som er slem og dum. ikke den som er raus og gir nye sjanser. Endret onsdag kl. 16:58 av pøbelsara 6 1 1
Jennyfromtheblock Skrevet onsdag kl. 21:16 #1809 Skrevet onsdag kl. 21:16 pøbelsara skrev (4 timer siden): I en forhold er det snakk og å gi og å ta - å tilgi utroskap for å gi forholdet en ny sjanse, er ikke å godta utroskap. Det er et ideal i et forhold å kunne tilgi og gå videre. At det noen ganger viser seg å være på destruktivt og at det blir utnyttet, betyr ikke at man godtar slik oppførsel. det er mange som har opplevd gjentatte løftebrudd for tilslutt å ha fått nok, for så å gå videre. det er ikke det samme som å godta dårlig oppførsel - det er den som bryter løftene som er slem og dum. ikke den som er raus og gir nye sjanser. Dette er ukloke råd... Og den definisjonen av raushet er heldigvis på vei til å bli helt utdatert. 1 1 1
lurker Skrevet torsdag kl. 10:18 #1810 Skrevet torsdag kl. 10:18 Korpsnerden skrev (På 13.1.2026 den 14.22): Hva er det som skurrer? Hun har jo ikke godtatt ting. Hun tilga ham et forhold på si, når det skjedde igjen så brøt de. Dette er dessverre ikke helt riktig fremstilling. Det var han som brått gikk, uten forvarsel. 1
lurker Skrevet torsdag kl. 10:21 #1811 Skrevet torsdag kl. 10:21 (endret) Jennyfromtheblock skrev (På 18.1.2026 den 13.35): Så en trenger å forklare at det er rart å godta utroskap? + at det skjer gang på gang over flere år? Jeg tenker heller at det er det motsatte perspektivet som bør forklares. Lisa forklarte det godt i den meldingen hun sendte til de som lurte på hva som hadde skjedd. Kort fortalt kan man si at på grunn av bakgrunnen sin var hun mest opptatt av å hjelpe og forstå ham, og glemte seg selv oppi det hele. I tillegg fortalte hun at hun hadde et annet insentiv for å bli: Barna. Endret torsdag kl. 10:26 av lurker 2
Jennyfromtheblock Skrevet torsdag kl. 11:09 #1812 Skrevet torsdag kl. 11:09 Jeg synes kanskje akkurat det har vært vanskelig i alle disse år hvor jeg har fulgt T&T tett, jeg er fortsatt fan. Men dette synes deres på forhold, menn og kvinner. Noen ganger kommer det frem ganske kvinneundertrykkende perspektiv. Og tenker jeg fint kan skje selv om man er svært oppvakt og politisk og engasjert, og ja til og med sint og aktivistisk. For det er ikke akkurat første gang noen (ofte offentlige) ikke klarer å leve det de preker. En ting er det du forstår med distanse, solidaritet, teori, ideologi. En annen ting er å leve med din egen psyke, i et mønster og i en relasjon med en egen dynamikk. Det er helt andre ting som kommer frem da. Men noen ganger synes jeg de har snakket om sex på en ubehagelig måte, ting man må gjøre for mannen, tåle, stå i, bite tenna sammen. Men også hvor mye dårlig oppførsel som skal aksepteres, ting de begge har holdt på med leeeeenge med sine respektive ekser. Akkurat på det område føler jeg ikke alltid det har vært så mye godt å lære for den moderne kvinne. 2 1
Jennyfromtheblock Skrevet torsdag kl. 11:11 #1813 Skrevet torsdag kl. 11:11 lurker skrev (50 minutter siden): Lisa forklarte det godt i den meldingen hun sendte til de som lurte på hva som hadde skjedd. Kort fortalt kan man si at på grunn av bakgrunnen sin var hun mest opptatt av å hjelpe og forstå ham, og glemte seg selv oppi det hele. I tillegg fortalte hun at hun hadde et annet insentiv for å bli: Barna. Hun kan forklare så mye hun vil og jeg kan fortsatt synes at det høres rart ut. 2
lurker Skrevet torsdag kl. 11:16 #1814 Skrevet torsdag kl. 11:16 Jennyfromtheblock skrev (1 minutt siden): Hun kan forklare så mye hun vil og jeg kan fortsatt synes at det høres rart ut. Det er klart 🙂 Men vi er jo alle forskjellige og har ulike erfaringer, og reagere ulikt ut fra det. Så det er ikke rart om hun reagerere ulikt enn for eksempel du eller jeg ville gjort.
Jennyfromtheblock Skrevet torsdag kl. 11:20 #1815 Skrevet torsdag kl. 11:20 lurker skrev (3 minutter siden): Det er klart 🙂 Men vi er jo alle forskjellige og har ulike erfaringer, og reagere ulikt ut fra det. Så det er ikke rart om hun reagerere ulikt enn for eksempel du eller jeg ville gjort. Takk for voksenopplæringen! 2
lurker Skrevet torsdag kl. 11:21 #1816 Skrevet torsdag kl. 11:21 Jennyfromtheblock skrev (7 minutter siden): Jeg synes kanskje akkurat det har vært vanskelig i alle disse år hvor jeg har fulgt T&T tett, jeg er fortsatt fan. Men dette synes deres på forhold, menn og kvinner. Noen ganger kommer det frem ganske kvinneundertrykkende perspektiv. Og tenker jeg fint kan skje selv om man er svært oppvakt og politisk og engasjert, og ja til og med sint og aktivistisk. For det er ikke akkurat første gang noen (ofte offentlige) ikke klarer å leve det de preker. En ting er det du forstår med distanse, solidaritet, teori, ideologi. En annen ting er å leve med din egen psyke, i et mønster og i en relasjon med en egen dynamikk. Det er helt andre ting som kommer frem da. Men noen ganger synes jeg de har snakket om sex på en ubehagelig måte, ting man må gjøre for mannen, tåle, stå i, bite tenna sammen. Men også hvor mye dårlig oppførsel som skal aksepteres, ting de begge har holdt på med leeeeenge med sine respektive ekser. Akkurat på det område føler jeg ikke alltid det har vært så mye godt å lære for den moderne kvinne. Dette er jeg enig med deg i. Vi sliter vel alle med å klare å etterleve våre egne prinsipper, og de er ikke noe annerledes. Det jeg synes er bra, er at de jo er åpne om det selv, som "dobbeltmoralens voktere". 1 2
lurker Skrevet torsdag kl. 11:22 #1817 Skrevet torsdag kl. 11:22 Jennyfromtheblock skrev (Akkurat nå): Takk for voksenopplæringen! Så spydig er det vel ikke noe vits i å være? Det hørtes for meg ut som du et øyeblikk så situasjonen vel mye ut fraeget ståsted, det var derfor jeg nevnte det. 3 1
Korpsnerden Skrevet torsdag kl. 11:36 #1818 Skrevet torsdag kl. 11:36 Men man må jo ikke like alt folk gjør for å like folkene? Utroskap i et forhold er så personlig. Jeg tror ikke det er mulig å vite hvordan man skal reagere før man står midt oppi det. Spesielt når det er barn involvert. Sigrid gikk jo på dagen, mens Lisa valgte å jobbe for forholdet og familien. Ikke sikkert hun hadde gjort det samme igjen, men jeg synes ikke det er det samme som å godta utroskap. Jeg sliter mer med at det er veldig "lett" for Sigrid å skulle "redde verden" når man selv er rik og priviligert (og alltid har vært det), både materialistisk og med familie. Jeg synes også de ofte er ganske vulgære/eksplisitte i måten de snakker om kropp og sex på, samtidig så skjønner jeg at mange synes det er flott og befriende. Jeg elsker at de alltid kommer ut med pod, uansett hvor de er i verden, og jeg synes det er så koselig å følge vennskapet deres gjennom tykt og tynt. Jeg er enig i mye av det de står for, og uenig i mye også. Jeg liker også at de av og til er uenige med hverandre. Deres podd virker på meg mye mer ekte enn mye av det andre vi får servert fra komikere/influensere. 6 3
Jennyfromtheblock Skrevet torsdag kl. 12:20 #1819 Skrevet torsdag kl. 12:20 Registrer at flere har lav toleranse for å diskutere og være kritisk, samtidig som at man liker disse, er fan og lytter. Er det ikke derfor vi er her? I min verden er det både interessant, raust og nyttig å diskutere og ha takhøyde, lytte og tåle helt ufarlige perspektiv som beriker forståelsen. Om man hele tiden må minne om at "med de er jo bare mennesker da, de er jo veldig greie da, de har jo gjort mye bra da" så blir det litt kjedelig. Blir lei av snillhetspolitiet, vi går ikke i barnehagen. Disse tingene vet vi og er enig om. 2
Korpsnerden Skrevet torsdag kl. 12:28 #1820 Skrevet torsdag kl. 12:28 Jennyfromtheblock skrev (1 minutt siden): Registrer at flere har lav toleranse for å diskutere og være kritisk, samtidig som at man liker disse, er fan og lytter. Er det ikke derfor vi er her? I min verden er det både interessant, raust og nyttig å diskutere og ha takhøyde, lytte og tåle helt ufarlige perspektiv som beriker forståelsen. Om man hele tiden må minne om at "med de er jo bare mennesker da, de er jo veldig greie da, de har jo gjort mye bra da" så blir det litt kjedelig. Blir lei av snillhetspolitiet, vi går ikke i barnehagen. Disse tingene vet vi og er enig om. Hva vil du egentlig? Krangle? Vi har ulike meninger om ulike ting, og det er vel nettopp det man ofte har i et diskusjonsforum? Du skrev at noe skurrer og da ville jeg bare vite hvorfor det skurret. Det gjorde du etter et par innlegg, og da var det enklere å forstå hva du mente. Er man snillhetspoliti fordi man ikke deler meninger med deg? Synes du kommentaren "Takk for voksenopplæringen!" er raust? Kan du ikke bare fortsette å dele dine meninger om de tråden handler om, slik vi alle gjør? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå