AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #1 Skrevet 23. april 2018 . Her inne og av og til i media leser man om ghosting. Der en date bare forsvinner og faser en ut , uten å gi noe beskjed eller forsvarsel. Hvordan foregår egentlig dette? Jeg kan liksom ikke fatte at det skjer eller skal skje! Hvem gjør sånt?! Er det mange som faktisk gjør sånt?! En ting er å unmatche en man aldri har møtt, fordi man angrer seg på at man sveipet "liker" og unmatcher før man får en samtale, eller man innså man ikke ville chatte eller møtes uansett, man sårer som regel ingen som man ikke egentlig kjenner. Og jeg tenker at det sikkert kan forekomme at noen er på date og ingen føler kjemi, og ingen derfor følger opp til videre date heller og at ting dør naturlig ut på den måten. Men å ignorere og bare forsvinne fra en man har datet over tid eller har vært intime med, er det faktisk noe som skjer?! Jeg har aldri opplevd den type ghosting og kjenner heller ingen som har det, man får alltid en god indikasjon på at personen ikke er interessert, eller en direkte beskjed om at vedkommende ikke er videre interessert. Men det har blitt mange år siden jeg var aktiv på singel og datingmarkedet , og jeg tenker at om dette i dag faktisk har blitt vanlig er det skremmende og fælt Mine tanker om årsak er "vindusshoppingen" av dates man har mulighet til i dag med så mange datingapper. Men det skulle jo ikke føre til manglende moral fordet.. Hva tenker dere? Og fortell gjerne deres ghostinghistorier, eller om dere ikke oppfatter ghosting som noe vanlige folk gjør i det hele tatt, for det er jo kjempe ondt, umenneskelig, og respektløst! Om dette er vanlig i dag mister jeg virkelig håp på menneskeheten... Hvordan type personer er det som ghoster? Er det hvem som helst, er det drittsekken av drittsekkene som sjekker jenter på nett og sier han bare vil ha sex og bruker jenter som bruk og kast, er det mannen/kvinnen som er venn av venner som man hadde en god relasjon til og datet over tid, som var høflig og virket genuin, som plutselig feiger ut? Hvem er de, hvor møter man de og når ghoster de? Vi kan kalle denne forumets ghostingtråd for refleksjoner, tanker, erfaringer og analyser. Anonymkode: 81522...44a 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #2 Skrevet 24. april 2018 Tja, vet ikke. Har aldri ghostet noen eller blitt ghostet. Jeg hadde pratet med en jente en stund, vi møttes til en date, men litt etter daten sa hun at hun egentlig ikke følte det var noe romantisk kjemi. Det ble litt mer sporadisk teksting i noen dager, men til slutt så bare sluttet begge egentlig å skrive til hverandre. Ikke blokkert eller slettet, hadde en av oss skrevet til den andre så hadde sikkert den andre svart, men det ble bare "meh, care.." siden hun ikke var interessert. Gjensidig ghosting? Anonymkode: 63973...6fe
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #3 Skrevet 24. april 2018 Det er ikke så svart/hvit at den som ghoster er ond og den som blir ghosted er bare snill. Det er gråsoner og mange ulike årsaker. For den som ghoster handler den muligens om manglende resursser til kommunikasjon eller erfaringer fra barndom og oppveksten. Der og da ser de det å ghoste som den beste løsningen på "problemet" de har i relasjonen med den andre, men jeg tror problemene bunner i lav selvfølelse. Man kan f. eks ha "lært" i oppveksten at det å si i fra om ting eller ta opp ting fører til store problemer og sanksjoner. Derfor er det mye enklere å bare forsvinne i fra relasjonen, men i ettertid så ser man at det kanskje ikke var en så god løsning og det føles kjipt å ha gjort det. Anonymkode: 4c5a4...cba 8
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #4 Skrevet 24. april 2018 Ghosting er en blanding av konfliktskyhet og mangel på empati. Mange blir så kyniske i denne nettdating-verdenen at de glemmer at det handler om mennesker, ikke dates som kommer på samlebånd for bruk og kast. Jeg har opplevd å bli ghostet én gang, og det gjorde fryktelig vondt. Smerten varte unødvendig lenge, nettopp fordi man var så forvirret, tenkte tanker som «hva hvis» og lignende. Hadde han bare sagt ting rett ut hadde jeg nok sluppet unna med langt kortere «sørgetid». Ghostere bør skamme seg langt inne i sjela, men jeg tror faktisk ikke de eier skamvett. Anonymkode: 1bd21...452 12
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #5 Skrevet 24. april 2018 Tja, jeg har fortsatt ikke sett en god definisjon på hva ghosting faktisk er. Hvis jeg møter noen, men ikke er interessert, så svarer jeg med en avvisning på direkte spørsmål om å møtes igjen. Men hvis daten følges opp med melding med "hvordan går det?", lar jeg det gjerne gli ut i sanden. Er det ghosting? For jeg har sett at det blir beskrevet som det her inne, men jeg tenker at vedkommende ikke har vært tydelig den heller. Og jeg tror det er slik det meste av det som blir sett på som "ghosting" skjer. Jeg har ikke noe ønske om en forklaring i en datingfase på hvorfor noen ikke vil møte meg igjen. Jeg har møtt flere personer som på papiret ser ut til å være en perfekt match, men som viser seg å ikke være det IRL. Og jeg tenker at det samme skjer andre veien. Jeg tenker faktisk at det er mer ødeleggende for selvtilliten min å få en forklaring på hva som er feil med meg, som også har skjedd, enn at noen bare forsvinner med unnskyldninger om at de jobber mye eller noe sånt. Så er det forskjell på å ha datet noen 2-3 ganger for å finne ut om man liker dem, for så å la det dø ut, enn å forsvinne etter at man er forbi det stadiet. Anonymkode: 378f3...ac6 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #6 Skrevet 24. april 2018 Ghosting/ignorering er en form for psykisk mishandling og et tegn på psycopati. Mennesker som driver med slike ting har ofte store problemer med seg selv og er feige mennesker. At ghosting er blitt så vanlig er skremmende med tanke på at det er noe psykisk galt med folk som driver med dettte. Det er egoisme, narsisisme og mangel på empati. Om en person ghoster deg så hold deg langt unna. Ghosting er det samme som å ignorere, og ghoster/ignorerer du et barn feks. så går dette faktisk under barnemishandling. Tenk deg godt om hvis du har tenkt å ghoste noen, søk heller hjelp til å takle ting på en normal måte. Anonymkode: 86ba2...243 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #7 Skrevet 24. april 2018 De som driver med ghosting har noen problemer fra fortid av, og noen pr. dags tid diagnoser og/eller sykdommer. Det er ikke normal norm å bare forlate en relasjon uten å si i fra. Hvem tror seriøst det? Anonymkode: 46c7f...2d4 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #8 Skrevet 24. april 2018 Vil dere kalle det ghosting at heg møte en mann 3 ganger var intimitet så bare svarte han ikke meg mer? Anonymkode: d665b...9a6 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #9 Skrevet 24. april 2018 Jeg har aldri blitt ghostet, men har ghostet. Jeg datet ikke da jeg ghostet da, jeg ghostet alle i livet mitt. Kom bare inn i en veldig mørk periode i livet. Slettet bare plutselig facebook, byttet til hemmelig tlf nr og informerte ingen om at jeg flyttet. Det var ikke mulig å nå meg noe sted. Jeg slettet alt av sosiale medier. når jeg fikk det bedre igjen og flyttet igjen, laget meg ny facebook. Var nesten ingen som hadde sacent meg. Men ei venninne sa hun ble redd for meg. En venn hadde prøvd å kontakte meg flere ganger, men ikke twnkt noe mer over det. Anonymkode: 23afe...df5 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #10 Skrevet 24. april 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har aldri blitt ghostet, men har ghostet. Jeg datet ikke da jeg ghostet da, jeg ghostet alle i livet mitt. Kom bare inn i en veldig mørk periode i livet. Slettet bare plutselig facebook, byttet til hemmelig tlf nr og informerte ingen om at jeg flyttet. Det var ikke mulig å nå meg noe sted. Jeg slettet alt av sosiale medier. når jeg fikk det bedre igjen og flyttet igjen, laget meg ny facebook. Var nesten ingen som hadde sacent meg. Men ei venninne sa hun ble redd for meg. En venn hadde prøvd å kontakte meg flere ganger, men ikke twnkt noe mer over det. Anonymkode: 23afe...df5 Ouch! Anonymkode: 46c7f...2d4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #11 Skrevet 24. april 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil dere kalle det ghosting at heg møte en mann 3 ganger var intimitet så bare svarte han ikke meg mer? Anonymkode: d665b...9a6 Ja dette er vel akuratt det jeg tenker er definasjonen av ghosting 9 timer siden, AnonymBruker skrev: De som driver med ghosting har noen problemer fra fortid av, og noen pr. dags tid diagnoser og/eller sykdommer. Det er ikke normal norm å bare forlate en relasjon uten å si i fra. Hvem tror seriøst det? Anonymkode: 46c7f...2d4 Man skulle jo tro det, at det var noe kraftig galt med sånne folk og at man ville merket det på de i datingfasen. Jeg kan ikke begripe at det skal være vanlig jeg heller, men leser jo jevnlig om det her inne, og når det skrives artikler om det i både KK og VG og Dagbladet og andre magasiner, så begynner jeg jo virkelig å lure! Er det virkelig normalt eller er det er lite knipe drittsekker?! Drittsekker har alltid fantes, men om ghosting er blitt et normalt fenomen man faktisk har stor risiko for å bli utsatt for,og folk mener at det er akseptabelt å få seg til å gjøre, hjelp, da tør ikke jeg å begynne å date igjen..... Ikke vært singel siden 2007, og da var denne type oppførsel noe man aldri hørte om eller oppelve, men det var jo også før nettdating og datingappers blomstringstid. Anonymkode: 81522...44a 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #12 Skrevet 25. april 2018 Drittsekker som i gutter? Jeg prater primært om at jentene (faktisk/dessverre) er de verste ghosterne, ja. Anonymkode: 46c7f...2d4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #13 Skrevet 25. april 2018 Jeg møtte en mann og kjemien var fantastisk fra første stund. Vi møttes noen ganger, og siste gangen vi møttes var vi hjemme hos meg og han prøvde seg. Jeg ville ha sex, jeg også, men ville samtidig vente for sikkerhets skyld. Så jeg sa at jeg ville vente litt, og der og da virket det som om det var greit for han. Jeg ble imponert over at han tok det som en så fin gentleman. Så skulle han komme til meg og lage middag noen dager etterpå, avtalte på SMS hva vi skulle spise osv. Når dagen kom, hørte jeg aldri noe fra han og har ikke gjort det siden. Det gjorde skikkelig vondt og jeg var langt nede en stund, men nå har jeg kommet meg over det. Nå er jeg mer irritert for at en mann på 29 ikke har baller til å si ifra hvis han ikke er interessert. Tenker jo at han antakeligvis var ute etter sex siden det snudde så brått etter at jeg sa jeg ville vente, men tenker samtidig det nesten er bortkastet å tilbringe så mye tid med ei uten å prøve seg hvis det er kun det du vil ha. Han gir ikke mening for meg, rett og slett, men har sluttet å bruke energi på å analysere han. Har prøvd å slå meg til ro med at han antakeligvis var en som likte jakten og det å oppvarte noen, og en sånn vil jeg ikke ha uansett. Jeg skal ha en mann som blir! Jeg har lært av dette og blitt mye mer rett fram med menn om hva jeg ønsker, og er jeg ikke interessert, så sier jeg ifra på en ordentlig måte. Jeg kan se at det er lettere å unngå en ubehagelig situasjon, for det er ikke gøy å si til noen at du ikke vil fortsette relasjonen eller at du ikke er interessert. Jeg var slik som unngikk en avslutning før, og håpet at han ville ta hintet og gi seg. Nå har jeg lært. Anonymkode: 09797...eee
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #14 Skrevet 25. april 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drittsekker som i gutter? Jeg prater primært om at jentene (faktisk/dessverre) er de verste ghosterne, ja. Anonymkode: 46c7f...2d4 Betegnelsen drittsekk er ikke bare forbeholdt menn nei. Har aldri hørt om en kvinne som ghoster (utenom på Tinder før man har møttes) , men det forekommer nok. Blir bare redd for hele dette fenomenet når jeg leser historier her inne (primært skrevet av kvinner siden vi er på kvinneguiden,som opplever dette med menn). Og jeg tenker at det må være noe galt i hodet og moralene til personer som gjør dette, uavhengig om de er menn eller damer! Anonymkode: 81522...44a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #15 Skrevet 25. april 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg mer irritert for at en mann på 29 ikke har baller til å si ifra hvis han ikke er interessert. Tenker jo at han antakeligvis var ute etter sex siden det snudde så brått etter at jeg sa jeg ville vente Jeg var slik som unngikk en avslutning før, og håpet at han ville ta hintet og gi seg. Nå har jeg lært. Anonymkode: 09797...eee Nettopp! Hvorfor kan de ikke bare si fra, i stedet for å spille interessert og bygge opp håp og kanskje følelser? Utrolig utspekulert og fryktelig barnslig og stygt! Noen er jo bare ute etter sex og liker jakten, men da kan de jo si fra at de er ute etter noe uforpliktende i stedet for å lure og leke med følelsene til noen som gir deg sitt helligste, eller som bare blåser i personen som menneske så fort de skjønner at de ikke får sex når de vil eller så fort de har fått det de vil ha, og forsvinner. Det er jo helt fair å si at man ikke vil treffes videre, og jeg syntes det er noe man bør både vise og gi uttrykk for, og si rett ut når man merker at man begynner å nøle, enn å bare stikke av som den feige utveien. Det er liksom sånn MSN-flørt oppførsel 13 åringer drev med - jeg sliter virkelig med å forstå at dette skal ha blitt så vanlig oppførsel at mediene skriver om det som et VANLIG fenomen blandt voksne folk??!?! Anonymkode: 81522...44a 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #16 Skrevet 25. april 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp! Hvorfor kan de ikke bare si fra, i stedet for å spille interessert og bygge opp håp og kanskje følelser? Utrolig utspekulert og fryktelig barnslig og stygt! Noen er jo bare ute etter sex og liker jakten, men da kan de jo si fra at de er ute etter noe uforpliktende i stedet for å lure og leke med følelsene til noen som gir deg sitt helligste, eller som bare blåser i personen som menneske så fort de skjønner at de ikke får sex når de vil eller så fort de har fått det de vil ha, og forsvinner. Det er jo helt fair å si at man ikke vil treffes videre, og jeg syntes det er noe man bør både vise og gi uttrykk for, og si rett ut når man merker at man begynner å nøle, enn å bare stikke av som den feige utveien. Det er liksom sånn MSN-flørt oppførsel 13 åringer drev med - jeg sliter virkelig med å forstå at dette skal ha blitt så vanlig oppførsel at mediene skriver om det som et VANLIG fenomen blandt voksne folk??!?! Anonymkode: 81522...44a Vanlig ja, kommer aldri til og stole på et menneske igjen, kjenner alle triks i boken nå, det er ikke pent. Anonymkode: 59fcd...5a0 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #17 Skrevet 25. april 2018 Jeg har vel på en måte ghostet. Hadde en profil på nettet da min eks tryglet og ba om en ny sjanse. Jeg synes at det var en vanskelig situasjon, og orket ikke forholde meg til andre menn i den situasjonen. Jeg hadde to menn jeg hadde hatt en langvarig dialog med, men bare slettet profilen min, uten et ord. Det var kanskje slemt, men jeg taklet det dårlig at eksen var så på. Det kom så overraskende på meg, og jeg ville på en måte ikke blande andre inn i noe slikt, så jeg bare slettet profilen. Fikk bare alt oppi halsen. Jeg hadde ikke truffet de to mennene da, men der og da følte jeg mest at jeg gjorde dem en tjeneste ved å forsvinne. Ingen har vel lyst på en dame der en eks lusker i skyggen! Først senere, da jeg var mindre stresset, følte jeg at jeg burde ha kommet med en forklaring før jeg slettet profilen, men da var den slettet, og all kommunikasjon mellom oss hadde foregått der. Anonymkode: fd269...cf5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #18 Skrevet 25. april 2018 På 24.4.2018 den 9.09, AnonymBruker skrev: Tja, jeg har fortsatt ikke sett en god definisjon på hva ghosting faktisk er. Hvis jeg møter noen, men ikke er interessert, så svarer jeg med en avvisning på direkte spørsmål om å møtes igjen. Men hvis daten følges opp med melding med "hvordan går det?", lar jeg det gjerne gli ut i sanden. Er det ghosting? For jeg har sett at det blir beskrevet som det her inne, men jeg tenker at vedkommende ikke har vært tydelig den heller. Og jeg tror det er slik det meste av det som blir sett på som "ghosting" skjer. Jeg har ikke noe ønske om en forklaring i en datingfase på hvorfor noen ikke vil møte meg igjen. Jeg har møtt flere personer som på papiret ser ut til å være en perfekt match, men som viser seg å ikke være det IRL. Og jeg tenker at det samme skjer andre veien. Jeg tenker faktisk at det er mer ødeleggende for selvtilliten min å få en forklaring på hva som er feil med meg, som også har skjedd, enn at noen bare forsvinner med unnskyldninger om at de jobber mye eller noe sånt. Så er det forskjell på å ha datet noen 2-3 ganger for å finne ut om man liker dem, for så å la det dø ut, enn å forsvinne etter at man er forbi det stadiet. Anonymkode: 378f3...ac6 Jeg tror folk forveksler ghosting med " å la kontakten visne ut ". Jeg har selv blitt ghostet og ghosta eller dvs jeg har latt kontakten renne ut i sanden hvis kjemien ikke er på plass. Det har folk gjort mot meg og, det er helt ok. Heldigvis har jeg sosiale antenner til å forstå at kjemien ikke var der og at i datingens verden er det opp og nedturer. Ingen liker avslag men det må en bare tåle. Det er også det at jeg føler jeg ikke skylder en person en lang utredning på hvorfor jeg ikke vil ha en second date. Noe annet blir det hvis han spør rett ut men hvis kontakten fader av seg selv syntes jeg ikke det blir nødvendig å sende sms med " beklager , du er ikke min type ". Men nok engang folk forveksler ghosting og utfasing, dette er to vidt forskjellige ting. Er idag gift og ferdig med dating heldigvis men hvis en ikke tåler at noen mister interessen bør en ikke date. Hvis man ikke liker spillet så la være å spille mener jeg da. Anonymkode: bbc54...dc8 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #19 Skrevet 25. april 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror folk forveksler ghosting med " å la kontakten visne ut ". Jeg har selv blitt ghostet og ghosta eller dvs jeg har latt kontakten renne ut i sanden hvis kjemien ikke er på plass. Det har folk gjort mot meg og, det er helt ok. Heldigvis har jeg sosiale antenner til å forstå at kjemien ikke var der og at i datingens verden er det opp og nedturer. Ingen liker avslag men det må en bare tåle. Det er også det at jeg føler jeg ikke skylder en person en lang utredning på hvorfor jeg ikke vil ha en second date. Noe annet blir det hvis han spør rett ut men hvis kontakten fader av seg selv syntes jeg ikke det blir nødvendig å sende sms med " beklager , du er ikke min type ". Men nok engang folk forveksler ghosting og utfasing, dette er to vidt forskjellige ting. Er idag gift og ferdig med dating heldigvis men hvis en ikke tåler at noen mister interessen bør en ikke date. Hvis man ikke liker spillet så la være å spille mener jeg da. Anonymkode: bbc54...dc8 Ja det kan virke som noen forveksler ghosting med å la kontakten visne ut. Jeg tenker ghosting er mer som å ha en god ting på gang og bli intime og på et punkt etter det ikke svare mer på meldinger og ignorere personen man har datet og egentlig er midt oppe i noe med. Angående å ikke like spillet så la være å spille, hvorfor skal dating være et spill? Hvorfor skal noen være uærlige å si at de liker deg, men ikke respekterer deg nok til å avslutte på en grei måte? Var selv i langvarig forhold og trodde jeg var ferdig med dating - heldigvis, men må ut igjen i den verdenen nå, og det skremmer meg jo litt hvordan det virker som moralene til dagens single har blitt... Anonymkode: 81522...44a 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #20 Skrevet 25. april 2018 På 24.4.2018 den 12.59, AnonymBruker skrev: Vil dere kalle det ghosting at heg møte en mann 3 ganger var intimitet så bare svarte han ikke meg mer? Anonymkode: d665b...9a6 Ja. Anonymkode: 889ff...01b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå