AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #1 Skrevet 23. april 2018 Slik så dagen min ut i dag:Trening 40 min rolig gåing + 2,5 timers fjelltur i høyt tempoMat Frokost: ingenting Lunsj: 1/2 knekkebrød + 2 skiver hvitost Middag: 87g ferdigpizza + 3 dl eplejuice Kvelds: 1 liten gulrot + 3 dl lettmelk Jeg har lagt dette inn i lifesum og det blir 450 kcal, noe som er alt for lite da jeg egentlig skal ligge på 1400 kcal. Anonymkode: c9573...533
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #2 Skrevet 23. april 2018 Alt for lite.. med mindre du prøver å gå drastisk ned i vekt. Om du prøver å legge inn frokost er du langt på vei! Feks omelett/eggerøre, havregrøt, yoghurt. Da legger du grunnlaget for en god dag Anonymkode: 3eab9...f1a
Guidet Kvinne Skrevet 23. april 2018 #3 Skrevet 23. april 2018 Du må jo bare spise mer, det er jo ikke veldig vanskelig hvis ikke du har en spiseforstyrrelse. 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #4 Skrevet 23. april 2018 Hvorfor spiser du ikke mer? Egentlig helt utrolig at du orker så mye aktivitet på så lite energi. Anonymkode: cf734...de8 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #5 Skrevet 23. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt for lite.. med mindre du prøver å gå drastisk ned i vekt. Om du prøver å legge inn frokost er du langt på vei! Feks omelett/eggerøre, havregrøt, yoghurt. Da legger du grunnlaget for en god dag Anonymkode: 3eab9...f1a Jeg prøver faktisk å gå en del kg opp i vekt. Grunnen til at jeg ikke spiser frokost er at jeg har veldig dårlig matlyst om morgenen. Har forsåvidt dårlig matlyst ofte resten av dagen og, men da får jeg i det minste i meg mer enn ingenting. Anonymkode: c9573...533
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #6 Skrevet 23. april 2018 5 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Du må jo bare spise mer, det er jo ikke veldig vanskelig hvis ikke du har en spiseforstyrrelse. Jeg har ingen spiseforstyrrelse, bare dårlig matlyst. Anonymkode: c9573...533
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #7 Skrevet 23. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor spiser du ikke mer? Egentlig helt utrolig at du orker så mye aktivitet på så lite energi. Anonymkode: cf734...de8 Jeg spiser ikke mer da jeg ikke har matlyst i tillegg til at jeg sjeldent kjenner meg sulten. Anonymkode: c9573...533
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #8 Skrevet 23. april 2018 Kanskje du burde ha matlagingsdager hvor du lager mye mat du kan fryse ned. Dette i form av enkle ting du kan spise etter å ha ting opp. Pizzaskiver, børek, et eller annet innbakt. Salat i boks som varer noen dager. Falafel, energibarer, middag i små bokser.. pastasalat ♡ Verste jeg vet er å tilberede mat. Da spiser jeg heller ingenting. Anonymkode: d6224...90a 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #9 Skrevet 23. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser ikke mer da jeg ikke har matlyst i tillegg til at jeg sjeldent kjenner meg sulten. Anonymkode: c9573...533 Har du alltid vært sånn da? Har du vært til legen og tatt en legesjekk? Anonymkode: cf734...de8 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #10 Skrevet 23. april 2018 Hvis du spiser så lite og er såpass i aktivitet uten å kjenne noen sultfølelse ville jeg kanskje tatt en tur til legen, bare for å ta noen blodprøver osv Sikkert ikke noe farlig altså men kan være typ problemer med stoffskifte. Anonymkode: 1253e...8ee 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #11 Skrevet 23. april 2018 Hvis du sliter med matlyst så kan du feks skifte ut knekkebrød (som har lite kalorier) med brødskive, lettmelk med helmelk og ellers velge mat med høyt kaloriinnhold. Det finnes ernæringsdrikker på apoteket også. Det du får i deg nå er alt, alt for lite (som du nok er klar over selv også). Anonymkode: c3628...cb4 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #12 Skrevet 23. april 2018 Hvis du har så dårlig matlyst ville jeg gått til legen og tatt litt blodprøver. Anonymkode: 75f61...5fe 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #13 Skrevet 23. april 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik så dagen min ut i dag:Trening 40 min rolig gåing + 2,5 timers fjelltur i høyt tempoMat Frokost: ingenting Lunsj: 1/2 knekkebrød + 2 skiver hvitost Middag: 87g ferdigpizza + 3 dl eplejuice Kvelds: 1 liten gulrot + 3 dl lettmelk Jeg har lagt dette inn i lifesum og det blir 450 kcal, noe som er alt for lite da jeg egentlig skal ligge på 1400 kcal. Anonymkode: c9573...533 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøver faktisk å gå en del kg opp i vekt. Grunnen til at jeg ikke spiser frokost er at jeg har veldig dårlig matlyst om morgenen. Har forsåvidt dårlig matlyst ofte resten av dagen og, men da får jeg i det minste i meg mer enn ingenting. Anonymkode: c9573...533 Du bør ikke drive med så mye trening når du spiser så lite og du dessuten prøver å gå opp i vekt. Det er svært helseskadelig for deg. Snakk med legen om dette som du har fortalt i tråden og det at du har dårlig matlyst og at du spiser svært lite, slik at du kan få hjelp av legen din. Anonymkode: 23e1e...564 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #14 Skrevet 23. april 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg prøver faktisk å gå en del kg opp i vekt. Jada. 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg spiser ikke mer da jeg ikke har matlyst i tillegg til at jeg sjeldent kjenner meg sulten. Du bør få behandling for anoreksiaen din. Anonymkode: 228d1...aee 4
Guidet Kvinne Skrevet 23. april 2018 #15 Skrevet 23. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen spiseforstyrrelse, bare dårlig matlyst. Anonymkode: c9573...533 Jeg har også hatt det slik, jeg har gått flere dager uten mat, bare pga manglende appetitt. Jeg prøver å tvinge meg, bare. Mer fett i kosten, karbohydrater. pasta carbonara er en vinner, hjemmelagde burgere med blåmuggost og frites med aioli, stekt laks med hollandaise, potetbåter og salat. Avocado og nøtter. Taco. Svineknoke som du koker og lager suppe med rotgrønnsaker og potet på. Reker med loff og majones. Nakkekoteletter med grønnsaker og rotmos. Entrecote med potetbåter, bearnaise og soppstuing samt grønne grønnsaker. Egg og bacon, omeletter, næringsrike smoothies. Lapskaus. Torsk med bacon eller chorizo, potetpuré og grønnsaker. Hjemmelaget pizza. Puresupper av grønnsaker jevnet med fløte og med brød til. Prøv å få opp matlysten ved å spise det du har lyst på, om det så er McDonald's, det er mye en vane, og gjerne en ond sirkel der lite mat bare fortsetter å føre til lite mat. Legg inn et kveldsmåltid. 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #16 Skrevet 23. april 2018 Kan du drikke mer melk i løpet av dagene? Anonymkode: 23e1e...564
Guidet Kvinne Skrevet 23. april 2018 #17 Skrevet 23. april 2018 87 gram ferdigpizza høres bare rart ut, hvordan vet du det hvis du ikke har veid maten? En liten italiensk pizza fra Rema er 405 gram, jeg spiste en hel med pepperoni i dag. Jeg hadde virkelig ikke visst at en fjerdedel ville være 100 gram. (Jeg sjekket eske nå). 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #18 Skrevet 23. april 2018 Matlyst og sultfølelse kommer mye av vane. Du må faktisk ganske enkelt spise mer, og mer kaloritett. Velg mat som frister, men også mat du klarer å spise en del av uten å bli ubehagelig mett. Flytende næring kan være lettere å få i seg, så du kan for eksempel drikke smoothies som du tilsetter fløte, litt olje, fet yoghurt, avokado, kokosmelk eller annet for å øke næringsinnholdet. En periode må du antakelig nærmest tvinge i deg mat, men etter hvert vil du bli vant med å spise større mengder. Tråden din vil antakelig bli stengt på grunn av for lavt matinntak, men du må innse at du spiser altfor lite, gir kroppen svært lite næring og drivstoff, og det kan gi store konsekvenser for helsen. Om du ikke klarer det på egenhånd, kontakt lege og få eventuelt en henvisning videre. Anonymkode: c33da...34c 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #19 Skrevet 23. april 2018 Folk uten spiseforstyrrelser vet ikke og presiserer ikke dl og gram på hva de har spist og drukket slik du gjør. Anonymkode: d0516...5bd 7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #20 Skrevet 23. april 2018 Tilføyer: du skal ligge høyere enn 1400 kcal, særlig om det er slik at du skal opp i vekt. Med ditt aktivitetsnivå må du antakelig godt over 2000 kcal. Anonymkode: c33da...34c 2
Anbefalte innlegg