AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #1 Skrevet 23. april 2018 Jeg ønsker å søke meg inn på det (søker ikke før våren 2019). MEN jeg veit at dette kanskje er skole som krever at man er fysisk mye ute i naturen. Det jeg ønsker er å etter hvert jobbe i feks kommunen hvor jeg får ha «kontorjobb». Men jeg har helseproblemer som gjør at å gå mye ikke er et tema (ukeshandling på butikken er nok liksom). Så det jeg lurer på er, kan man (med legeerklæring fra spesialist) slippe å traske ute i naturen uten at dette går ut over karakter eller fravær på noen måte ved å gjøre andre ting? Jeg er utrolig sterk faglig sett når det kommer til natur og miljø fag, å derfor hadde jeg nok ikke hatt noen problemer med å lære selv om jeg ikke hadde fått sett alt på samme måte som de som er ute i naturen. Spørsmålet er om det lar seg gjøre 🙈 Anonymkode: 7e837...4ea
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #3 Skrevet 24. april 2018 På karrieredag ved høyskolen der jeg bor kom jeg i prat med ei som hadde master i naturforvaltning fra NMBU og hun jobbet som arealplanlegger, dette yrket innebærer mye kontorjobb så tror ikke du trenger å bekymre deg Anonymkode: 77200...c2d
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #4 Skrevet 24. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: På karrieredag ved høyskolen der jeg bor kom jeg i prat med ei som hadde master i naturforvaltning fra NMBU og hun jobbet som arealplanlegger, dette yrket innebærer mye kontorjobb så tror ikke du trenger å bekymre deg Anonymkode: 77200...c2d Ja det er ikke jobben som stresser meg, der veit jeg man kan få kontorjobb problemet er selve utdanningen, om det kreves at man er med mye ut i naturen (typ fjelltur etc). For da har jeg brått et problem 😶 Anonymkode: 7e837...4ea
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #5 Skrevet 24. april 2018 Hadde personlig vært stresset for jobben også hvis du ikke er mobil. De jeg kjenner med lignende utdannelse er masse på befaring. Anonymkode: bb545...815
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #6 Skrevet 24. april 2018 Min venninne som studerer det samme er på feltturer hele tiden. De skal være ute flere uker i juni f.eks. Det er mulig du får bruke andres observasjoner og innsamlede materiale, men for å få et godt svar tror jeg du bør ta kontakt med et universitet. Anonymkode: fbec6...0c8
Ullvott Skrevet 24. april 2018 #7 Skrevet 24. april 2018 Det eneste sikre svaret får du hvis du kontakter den aktuelle høgskolen. Jeg legger Høgskolen Innlandets studieplan til grunn, og her ser jeg at de f.eks stiller krav til 100% deltakelse på ekskursjoner i enkelte fag og 80% i andre fag for at man skal kunne få gå opp til eksamen. Dessuten står det under ferdighetsmålene i faget Naturoppsyn at man skal kunne anvende faglig kunnskap for å utøve naturoppsyn. Med dette forstår jeg at man skal kunne utføre naturoppsyn i praksis. Det må avklares med høgskolen om du kan få spesiell tilrettelegging som enten gjør deg i stand til å gjennomføre disse aktivitetene eller om det er forsvarlig å gi medisinsk fritak. Sant å si tenker jeg at du kanskje burde tenke på andre studier, da dette studiet har mer enn gjennomsnittlig med feltarbeid. Det finnes trolig studier som passer bedre for deg og som kvalifiserer minst like godt til f.eks en planleggerjobb. Det skal også sies at selv om planleggerjobber i kommunen i stor grad dreier seg om kontorarbeid, forventes det ikke helt sjeldent at man må ta seg ut til ulike planområder for å besiktige dem.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #8 Skrevet 24. april 2018 Takk for gode svar dere! Huff det er så dritt å innse at jeg kanskje ikke kan ta denne utdanningen heller. Jeg har måtte gi opp så mye etter at skader jeg har har forverret seg (lite/ingenting å gjøre med det). Men jeg får bite i det sure eple og se om jeg kan fatte interesse for noe annet. Anonymkode: 7e837...4ea
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #9 Skrevet 24. april 2018 Kan du ikke sjekke med studieveileder, samt lese om fagene om det er mye feltarbeid? Jeg studerer selv geografi og det er ikke så mye feltarbeid egentlig, om det er så går man ikke så mye heller. Vi blir kjørt rund med buss for å se på landformer feks, må ikke gå lange strekninger. Sjekk også ut bachelor i geografi om det kunne vært noe, får liknende jobber med den utdannelsen også. Anonymkode: 77200...c2d
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #10 Skrevet 24. april 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke sjekke med studieveileder, samt lese om fagene om det er mye feltarbeid? Jeg studerer selv geografi og det er ikke så mye feltarbeid egentlig, om det er så går man ikke så mye heller. Vi blir kjørt rund med buss for å se på landformer feks, må ikke gå lange strekninger. Sjekk også ut bachelor i geografi om det kunne vært noe, får liknende jobber med den utdannelsen også. Anonymkode: 77200...c2d Takk for tips ☺️☺️ Anonymkode: 7e837...4ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå