Gå til innhold

Bryllupsinvitasjon 2 uker før bryllup

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hva dere tenker om å motta en bryllupsinvitasjon to uker før et bryllup. I invitasjonen står det også at svarfristen allerede har utløpt...

Anonymkode: 1b0e7...b33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde egentlig ikke jeg var gammel nok for følgende glose, men here goes: uhørt!

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Kan være at noen har meldt avbud, også har de tatt nestemann/par på listen. Tenk over om du vil, ring brud/brudgom i morgen.

Anonymkode: 5670a...1cc

• Liker 8
Skrevet

Da hadde jeg blitt ganske paff. Har de glemt å gi deg innbydelsen? Eller er du en gjest som er invitert i siste liten? 

Det er ikke vanlig iallefall, man skal jo helst invitere 3 til 4 måneder før begivenheten.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan invitasjonen være forsinket på grunn av posten? (At det har havnet på avveie og ikke funnet frem før etter en stund på en terminal) 

har noen andre meldt avbud sånn at dere er neste på lista? (Det er skikkelig muggent mener jeg) 

hør med brudeparet hva som har skjedd.

Anonymkode: 5d2b0...4bd

• Liker 7
Skrevet

Det høres ut som om noen har takket nei og så inviterer de deg i siste liten for å fylle bordet. Det hadde ikke jeg giddet :P Jeg ville ringt dem og spurt angående svarfristen. Eller spurt noen du kjenner som skal i bryllupet om når de fikk sin invitasjon. 

Er det noen som står deg nær? Hvis det ikke er det, så hadde jeg takket nei til en sånn invitasjon

• Liker 11
Skrevet
Sitat

Hadde nok tenkt at det var et par som ikke tok ting så høytidelig, avslappa folk.

• Liker 1
Skrevet

Står navnet deres i invitasjonen? For i såfall ville jeg muligens tenkt at den hadde blitt borte i postgangen en stund. Men da er det isåfall rart at de ikke har etterlyst et svar. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Invitasjonen ble overlevert personlig, så det har ikke med posten å gjøre. Jeg er +1 i dette tilfellet, så jeg har egentlig ikke så mye jeg skulle sagt, annet at jeg syntes det er dårlig. Vi er jo ikke noe annet enn setefyllere. 

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen har meldt avbud, og du ble plutselig «bra nok». Hadde aldri takket ja til en slik invitasjon. 

Anonymkode: 3fe80...825

• Liker 8
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Invitasjonen ble overlevert personlig, så det har ikke med posten å gjøre. Jeg er +1 i dette tilfellet, så jeg har egentlig ikke så mye jeg skulle sagt, annet at jeg syntes det er dårlig. Vi er jo ikke noe annet enn setefyllere. 

TS

Da hadde jeg sagt takk, men nei takk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

TS

Da er det vel ikke noe å tenke over? Takk nei og gå videre med livet. 

Anonymkode: 62366...68a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Hadde aldri giddet å komme når jeg i utgangspunktet ikke var invitert før noen andre meldte avbud. Får være måter på hvor frekke folk skal være 

Anonymkode: 5d2b0...4bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er som dere kanskje forstår litt uenige her, så jeg ville høre noen andres tanker rundt det. Men da er det altså ikke bare meg ;) Takk for svar!

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kontaktet brudeparet og hørt hva som har skjedd. At fristen har gått ut er en god innfallsvinkel.

Anonymkode: 19de2...0be

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde blitt glad, og sjekket om jeg hadde tid, råd og ellers lyst til å gå i bryllupet. Og så svar ja eller nei ut fra det. 

Jeg tenker at alle brudepar må trekke en eller annen grense, og at det alltid er flere man kunne tenke seg å ha der. Man er ikke de aller nærmeste for alle, men det er jo helt naturlig. For meg hadde det ikke handlet om å føle meg som bordfyll, men at brudeparet ville ha meg der og nå kom muligheten.

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Ymra skrev:

Jeg hadde blitt glad, og sjekket om jeg hadde tid, råd og ellers lyst til å gå i bryllupet. Og så svar ja eller nei ut fra det. 

Jeg tenker at alle brudepar må trekke en eller annen grense, og at det alltid er flere man kunne tenke seg å ha der. Man er ikke de aller nærmeste for alle, men det er jo helt naturlig. For meg hadde det ikke handlet om å føle meg som bordfyll, men at brudeparet ville ha meg der og nå kom muligheten.

Mener du virkelig dette? Du fikk plutselig innpass fra reservebenken. Wow..

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er aldri noen grunn til å bli sur fordi man blir bedt. Jeg hadde sikkert rydda plass i kalenderen hvis mulig, og gladelig gått. Bryllup er gøy, og det er smålig å bli sur for en invitasjon. Hva så om noen andre meldte avbud? Alle må sette grensa er sted. Siden du er +1, gjør du ingen ting annet enn det mannen/typen din ønsker. Vil han gå, gå og kos deg. Hvis han vil ringe og forhøre seg om grunnen til invitasjonen og avsløre at han ikke ble glad, men heller fornærmet..., det sier litt om ham, men ikke din sak denne gang. Kos dere i bryllup! 

Anonymkode: 246a6...79b

• Liker 16
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis bryllupet er i samme by hadde jeg selvsagt gått. Men jeg synes faktisk at når man deler ut en invitasjon på grunn av andres avbud så sier man det. Mener dere virkelig for ramme alvor at brudefolket skal la seter stå tomme når noen de har bedt melder avbud når de kan be folk som de kanskje måtte stryke fra hovedgjestelisten grunnet økonomi/plassmangel i utgangspunktet?

Jeg har selv vært det dere kaller "setefyll" en gang og det var veldig kjekt å bli bedt. Jeg følte meg på ingen måte annenrangs.

AnonymBruker
Skrevet

Ja

1 minutt siden, Blondie65 skrev:

Hvis bryllupet er i samme by hadde jeg selvsagt gått. Men jeg synes faktisk at når man deler ut en invitasjon på grunn av andres avbud så sier man det. Mener dere virkelig for ramme alvor at brudefolket skal la seter stå tomme når noen de har bedt melder avbud når de kan be folk som de kanskje måtte stryke fra hovedgjestelisten grunnet økonomi/plassmangel i utgangspunktet?

Jeg har selv vært det dere kaller "setefyll" en gang og det var veldig kjekt å bli bedt. Jeg følte meg på ingen måte annenrangs.

Ja det mener jeg. Hadde ikke klart å hygge meg om jeg var, som du kaller det «setefyll» Da kan det jammen være det samme. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...