Gå til innhold

Løplabbet er jo svindel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenkte jeg skulle prøve ut løplabbet her i byen for å finne noen ordentlige joggesko å investere i. Sjekket litt inne på siden dems og fant noen sko jeg syns virket bra. Bare for moro skyld sjekket jeg akkurat de samme skoene på prisjakt/googlet de. På løplabbet skulle de ha 1200 for disse skoene, på gsport skulle de ha 600! Det er jo drøyt? 

Om man vil utføre denne løpetesten hos løplabbet UTEN å kjøpe sko så koster det jo 250 kr. Så 250 kr for å få konstanteret hvilket sko man trenger og så kan kan kjøpe skoene for halv pris et annet sted.. syns det er litt frekt 

Anonymkode: 098fa...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, The Kitten skrev:

Jeg får ikke tak i hvorfor du mener de har svindlet deg? 

Er det relevant? Man kaller sånt «svindel», altså når en butikk overpriser sykt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, The Kitten said:

Jeg får ikke tak i hvorfor du mener de har svindlet deg? 

Det skjønner ikke jeg heller, de har jo aldri sagt at de er billigst?! :klo:  

Anonymkode: 3882e...93d

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis man bruker arbeidstid og utstyr hos løplabbet uten å kjøpe noe, så er det da naturlig at man må betale for seg. Skoprisene skal jeg ikke uttale meg om, men kanskje G-sport hadde en kampanje e.l akkurat på de skoene? Er jo ikke sikkert Løplabbet overpriser, men G-sport som underpriser?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det relevant? Man kaller sånt «svindel», altså når en butikk overpriser sykt 

Men er 600 ordinær pris?

Har ikke GSport også speilkasse o.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, Forundret.. skrev:

Men er 600 ordinær pris?

Har ikke GSport også speilkasse o.l?

Ja var ordinær pris. Fant de også på flere andre butikker mye billigere enn 1200 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt enig. Kjøpte noen svindyre løpesko der som gikk hull på tærne etter 2 uker og som var en stor plage å løpe på. Overpriset skit. Aldri mer. Sportsbutikker har mer enn bra nok løpesko.

Anonymkode: 76015...7dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ikke svindel å ta mer for et produkt enn andre gjør.... 

Anonymkode: c66d7...d6e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja var ordinær pris. Fant de også på flere andre butikker mye billigere enn 1200 

Noe prisvariasjoner er det alltids mellom de forskjellige butikkene. Ta også med i beregningen at G-sport, XXL o.l sannsynligvis har ganske mye gunstigere innkjøpspriser i forhold til Løplabbet pga. kvanta. De utfører heller ikke en test til 250,- (som er inkl. hvis du kjøper sko). De bestiller heller ikke ett og ett par sko etter kundens behov. I tillegg har de et enormt varesortiment, så sjansen er stor for at man i tillegg til et par sko, kommer ut igjen med en fotball, en boks  fiskekroker, hockeykølle og luftpistol som de også tjener en slant på. Da kan prisene presses ytterligere.

Endret av Påkrevd
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har kjøpt mange sko på Løplabbet og har aldri opplevd så stor prisvariasjon. Den ene gangen de ga meg sko som jeg ikke var fornøyd med fikk jeg ny test og nye sko. Selv om jeg hadde løpt en del i dem.

Anonymkode: 32b83...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Er det svindel hvis Moccamasteren koster kr X i en butikk og kr Y i en annen?

Jeg skjønner helt ærlig ikke bruken av ordet svindel. Løplabbet går jo ikke inn for å lure deg - de påstår at de har en tjeneste du har bruk for (spesialtilpasset sko) og den tar de betalt for når de selger skoen. Dette er som om du skule anklage frisørsalongen  for svindel fordi de tar dyrere pris for shampoen du kan kjøpe billig andre steder. Det er ikke svindel - det er utnytting av markedsnisje og det er helt vanlig.

Så la da være å kjøpe sko på Løplabbet - kjøp dem hos G-Sport eller XXL istedet hvis du mener at du får mer igjen for pengene der.

(PS: Jeg er ikke uenig i at Løplabbet selger noe de fleste av oss ikke trenger til overpris - jeg er uenig i at det er svindel) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...