Gjest elle24 Skrevet 22. februar 2005 #1 Skrevet 22. februar 2005 Min samboer og jeg er nettopp kommet hjem fra ferie i Marokko. Der kjøpte vi en nydelig tagine. Guiden vår sa man kunne sette alle taginer inn i stekeovn, så lenge man la de i vann 20 minutter før bruk. Men han vi kjøpte den av sa at den bare var til servering. Den er glasert og har utskjæringer. Nydelig, og vi er veldig redd for at den skal gå i stykker. Er det noen som vet om man kan sette denne i en stekeovn eller om den bare er til servering?
Gjest Bhsiltsk Skrevet 23. februar 2005 #2 Skrevet 23. februar 2005 Uten at jeg har peiling vil jeg tro at taginene guiden deres snakket om ikke er glasert. Glaseringen vil stoppe vannet i å trenge inn i keramikken, nemlig. Derfor ville jeg antatt at dere tagine kun er til servering.
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #3 Skrevet 24. februar 2005 ok, da tror jeg ikke vi tar sjansen. Surt å ødelegge noe så fint som vi ikke får tak i her i landet - ennå. tusen takk for svar!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå