AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #1 Skrevet 23. april 2018 Jeg elsker sminke 💄 ♥ alt for mye til å slutte å bruke det. Men! Jeg vurderer å bruke mindre. Hver dag bruker jeg primer, foundation, pudder, solpudder, rouge, highlighter, litt contouring, øyenskygge, eyeliner, maskara og så markerer jeg brynene litt. Og selv om det er gøy med sminke, så savner jeg å bare gå ut uten å tenke så mye på hvordan jeg ser ut. Følger at jeg har blitt litt avhengig? Og ser rar ut med bare maskara og litt mineralpudder, og hatet å være ute den dagen 😂 Noen flere forfengelige kvinner her? Som har tips til hvordan man kan føle seg bedre på kortere tid og med færre produkter? Tenker det blir bedre for både hud, lommebok og selvtillit å bruke mindre sminke. Kjæresten min sier ofte at han liker meg best uten noe, men jeg sliter med å tro han da jeg har ganske ujevn hud og føler øynene mine ikke synes uten sminke..! Flere som har det sånn? ☺️ Anonymkode: a0b70...e9e
Guidet Kvinne Skrevet 23. april 2018 #2 Skrevet 23. april 2018 Vente til sommeren kanskje? Med litt farge holder det med et lag mascara, litt blush og/eller solpudder og litt lipgloss. Når du venner deg til dette kan du fortsette utover høsten, kanskje med litt selvbruner i ny og ne. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #3 Skrevet 23. april 2018 Stakkars huden din. Jeg brukte en del sminke før, men ikke så mye at jeg ikke lignet på meg selv. Med så mye sminke som du bruker ser man ut som en transe. Det ser rart ut, for andre. Til og med kvinner som kommer inn i salongen jeg jobber i, kvinner jeg jobber med, folk på tv, blogger etc. som følger denne særlig contouring trenden ser ut som transer. Det er ikke pent. Helt ærlig. Kunder kommer inn med ødelagt hud, på grunn av all sminken. Det er ikke bra. Håper du er flink til å rense huden morgen og kveld, og bruker sunblock evt. solfaktor 50 i fjeset, halsen og brystet. Du vil ikke angre når blir 35+, uansett hvor kjedelig det er. Anonymkode: 38a5f...e53 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #4 Skrevet 23. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Stakkars huden din. Jeg brukte en del sminke før, men ikke så mye at jeg ikke lignet på meg selv. Med så mye sminke som du bruker ser man ut som en transe. Det ser rart ut, for andre. Til og med kvinner som kommer inn i salongen jeg jobber i, kvinner jeg jobber med, folk på tv, blogger etc. som følger denne særlig contouring trenden ser ut som transer. Det er ikke pent. Helt ærlig. Kunder kommer inn med ødelagt hud, på grunn av all sminken. Det er ikke bra. Håper du er flink til å rense huden morgen og kveld, og bruker sunblock evt. solfaktor 50 i fjeset, halsen og brystet. Du vil ikke angre når blir 35+, uansett hvor kjedelig det er. Anonymkode: 38a5f...e53 Du misforstår 😂 tror du mener noe ala denne looken? Jeg bruker et tynt lag foundation, driver ikke med baking eller ordentlig contouring, legger bare en svak skygge langs nesen som jeg duser godt ut. Bruker heller ikke concealer og hater maske looken. Bruker lite og beskjedent av alt, men vil likevel venne meg av å bruke sminke hver dag, og kanskje bare bruke maskara Anonymkode: a0b70...e9e
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #5 Skrevet 24. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: a0b70...e9e Hva må man bruke for å få denne flawless looken på huden sin? Er bildet photoshoppet? Er det primer som gjør det? Settingpudder som gjør det? Bakingteknikken? Anonymkode: 9df09...ffa
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #6 Skrevet 24. april 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva må man bruke for å få denne flawless looken på huden sin? Er bildet photoshoppet? Er det primer som gjør det? Settingpudder som gjør det? Bakingteknikken? Anonymkode: 9df09...ffa Du kan i hvert fall regne med at dette ikke ser så bra ut i dagslys.. Du skal ha perfekt (!) hud fra før i så fall. Anonymkode: a0b70...e9e
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #7 Skrevet 24. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kan i hvert fall regne med at dette ikke ser så bra ut i dagslys.. Du skal ha perfekt (!) hud fra før i så fall. Anonymkode: a0b70...e9e Jeg har ikke uren hud , men har aldri klart å få den så glatt og flawless som på disse bildene! Er det en spesiell teknikk, pudder, foundation? Baking har jeg aldri prøvd for jeg vet ikke hva det er? Eller er det photoshop? Highlightern og det hadde jeg selvsagt droppet i dagslys Anonymkode: 9df09...ffa
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #8 Skrevet 15. mai 2018 Jeg har startet å bruke mindre sminke, blant annet bruker jeg ingenting på brynene mine nå. Det har jeg ikke gjort siden jeg var 13! Og jeg har utelukkende fått positive kommentarer! Får høre jeg ser mye yngre ut og penere ut med mindre sminke. Så så feil kan man ta. Jeg trodde jo at jeg måtte bruke mye sminke for å se penere ut. Anonymkode: 4dfd1...301 1
Djungelvrål Skrevet 16. mai 2018 #9 Skrevet 16. mai 2018 Jeg bruker også lite dekkende foundation, concealer, pudder, bronzer, blush, lys øyeskygge, eyeliner, mascara, bryngel og litt eyeliner bare på hårene, hvit eyeliner på våtkanten og noen ganger settingspray. Jeg bruker også lite av alt og det er nok få som tenker at jeg er tungt sminket. Bruker verken maskara eller mørk eyeliner under øyet så det letter nok inntrykket. På sløve dager jeg ikke skal noe spes bruker jeg bare litt foundation, bryngel, mascara og bronzer men trives ikke f.eks på jobb med så lite sminke. Skulle ønske jeg bare kunne seile inn på jobben helt usminket en dag og late som ingenting men det er helt utelukket. Folk hadde nok syns jeg så litt syk ut, mest fordi jeg har så blå/lilla ringer under øynene. Hvis jeg absolutt skulle utelatt noe måtte det vært rouge. øyeskygge og brynblyant.
Djungelvrål Skrevet 16. mai 2018 #10 Skrevet 16. mai 2018 På 24.4.2018 den 3.13, AnonymBruker skrev: Hva må man bruke for å få denne flawless looken på huden sin? Er bildet photoshoppet? Er det primer som gjør det? Settingpudder som gjør det? Bakingteknikken? Anonymkode: 9df09...ffa Verken primer, baking eller pudder gjør at huden ser slik ut. Det er lyssetting og mest sannsynlig photoshop som har gjort jobben. I tillegg er hun ung og bare da er mye gjort. Man har ikke så ofte store porer, pigmentflekker og linjer som 18 åring. 1
Pal Fungi Skrevet 16. mai 2018 #11 Skrevet 16. mai 2018 Blir det ikke veldig slitsomt i lengden å måtte "male på" seg alt dette som har blitt nevnt for å kunne forlate huset? 1
Djungelvrål Skrevet 16. mai 2018 #12 Skrevet 16. mai 2018 1 minutt siden, Siv85 skrev: Blir det ikke veldig slitsomt i lengden å måtte "male på" seg alt dette som har blitt nevnt for å kunne forlate huset? Det er et tiltak noen ganger ja..... Men jeg er ferdig på 5-10 min. Hvis jeg har fri endag og bare ska innom butikken kan jeg bruke mindre.
Pal Fungi Skrevet 16. mai 2018 #13 Skrevet 16. mai 2018 9 timer siden, Peonjenta skrev: Det er et tiltak noen ganger ja..... Men jeg er ferdig på 5-10 min. Hvis jeg har fri endag og bare ska innom butikken kan jeg bruke mindre. 5-10 minutt er jo ikke så ille
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #14 Skrevet 16. mai 2018 Jeg bruker bare litt concealer på de røde delene av fjeset mitt (noe ala seb. derm tror jeg), og litt mineral pudder for å jevne litt om jeg skal på jobb. "børster" bryna litt og buer vippene uten maskara. Jeg er veldig lys i fjeset så kullsvart mascara ser så teit ut på meg stort sett. (spesielt hvis jeg buer vippene for mye/har for mye på). Svarte øyevipper som spriker ut fra et lyst fjes med grå øyne ser så innmari teit ut. Men jeg har litt maskara på hvis det er noe spesielt på jobb hvor jeg må se litt mer "oppvartende" ut. Eller hvis jeg bare føler for det. Men trives best uten. Buer jeg vippene uten noe på får jeg en våken og fresh look føler jeg. Bli vant med å se deg selv uten sminke, og kjenn på hvor deilig det kjennes å kunne ta og stryke på kinnene sine uten at man kjenner fire lag med sand utenpå som om man er en minearbeider. Dekk heller bare litt over "det verste" for eksempel. Og tenk på pengene spart, haha! Anonymkode: 6cbe3...ad2
Pal Fungi Skrevet 16. mai 2018 #15 Skrevet 16. mai 2018 Er det noen som bruker mascaraprimer forresten? I så fall, har det noe for seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå