duplexx Skrevet 4. juni 2018 #61 Skrevet 4. juni 2018 Herregud så mange sprø svar. Har ei venninne som var lagt inn på angst. Hun var SYK! Ikke så syk at hun ikke kom seg på butikken eller traff venner. Men klarte ikke jobbe. Gikk ned i vekt fordi hun dissossierte så kraftig, satt hele dagen og så ut i luften. Hun hadde kraftig angst og panikk. Det hadde ALDRI blitt vist på TV om pasienten så hadde bedt dem om å dokumentere det - det kalles personvern. Ingenting ved Modum er barnehage. Uopplyste folk... 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #62 Skrevet 4. juni 2018 På 26.4.2018 den 1.17, AnonymBruker skrev: Jeg skal først prøve dps sitt 4-dagers program, hvis det ikke funker snakket vi om å søke på Modum. Jeg har agorafobi med panikk, og skal i utgangspunktet passe godt inn der. Jeg så episoden, og regnet egentlig med at disse tilfellene var av de mildeste. Problemet mitt er at jeg ikke får noe mye angst eller panikk hvis situasjonen er konstruert. Når jeg vet at det er en øvelse så skjer det lite i kroppen min, og da får jeg ikke de positive opplevelsene man skal bygge videre på. Det er helt snålt. Når jeg derimot MÅ på butikken så føles det helt umulig å gå ut døra. Dess større konsekvensen av å ikke få det til er, dess med angst får jeg. Men du som sier at du besvimer av angst; er du sikker på at det er angsten? Vi besvimer jo av akutt blodtrykksfall, og under angstanfall får man høyere blodtrykk. Jeg har fått beskjed av minst 6 behandlere om at det ikke går an å besvime hvis man har spist og ellers er frisk. Ikke for å være belærende, det er bare det at jeg lener meg mye på den faktaopplysningen.. Anonymkode: 4a99c...eb3 Kan vi ikke prøve å ta litt hensyn til hverandre i en tråd som dette? Da jeg leste innlegget jeg har sitert over her tolket jeg innlegget sånn at en del av angstproblematikken til personen er angst for å besvime og at dette er noe hun har tatt opp med 6 ulike behandlere og at alle har sagt til henne at man ikke kan besvime av angst, og for at ikke angsten for å besvime skal ta helt overhånd og lede til enda mer angst så har hun valgt å lene seg på det behandlerene hennes har sagt. Kan godt være jeg tolket innlegget feil altså. Jeg syns det er litt trist når jeg ser at folk har dratt det ut av konteksten og jeg syns det er litt unødvendig å bruke ord som «bullshit» når man argumenterer i en tråd som denne. Jeg har angst selv og sliter med mitt, og jeg syns vi skal ha litt i bakhodet at man ikke vet noe om personen bak innlegget om noe som kan være ett sårt punkt for veldig mange. Helt greit å påpeke at det er fullt mulig å besvime av angstanfall, men noen ganger er det faktisk bedre å leve i uvisshet😊 Anonymkode: 4d9d3...944 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #63 Skrevet 4. juni 2018 Har ei venninne som vurderte å søke der, men hun villie ikke alikkevel fordi hun ikke ville bli avvist, men det virker som et bra sted. Må man ha henvisning for å komme inn der og er det kun for folk med alvorlige problemer? Anonymkode: bc53c...43a
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #64 Skrevet 4. juni 2018 Om du er heldig får du plass. Det som er ganske fint med opplegget er st man i forkant av innleggelse får et opphold på ca ti dager som et slags utredningsopphold hvor de vurderer hvordan deres opplegg passer deg, ser om du er sterk og stabil nok osv. Samtidig får du delta på opplegg som likner slik det vil være ved en innleggelse, daglige fellesmøte, aktiviteter av ymse slag, møte med lege og psykolog osv slik at du selv også får en smakebit på oppholdet. Deretter drar du hjem igjen for å senere, forhåpentligvis, få tilbud om en lengre innleggelse som varer i flere uker eller måneder. Og deretter enten en ny runde innleggelse eller et avbrekk før du skal tilbake en siste gang etter å ha vært utskrevet i ett år for en slags oppfølging og evaluering På Modum kan man få hjelp med angst, depresjon, spiseforstyrrelser, traumer og sikkert en god del til også Du får eget rom og bad, samt eget område der du og gruppa du er innlagt samtidig med har stue, kjøkken osv... Felles kantine med alle pasienter. Maten er god og variert. Man henter og forsyner seg selv. Treningsrom, tre km til butikker og kafé, fine turområder... Internettdekning... Det meste du trenger altså Anonymkode: 76be0...555
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #65 Skrevet 4. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Om du er heldig får du plass. Det som er ganske fint med opplegget er st man i forkant av innleggelse får et opphold på ca ti dager som et slags utredningsopphold hvor de vurderer hvordan deres opplegg passer deg, ser om du er sterk og stabil nok osv. Samtidig får du delta på opplegg som likner slik det vil være ved en innleggelse, daglige fellesmøte, aktiviteter av ymse slag, møte med lege og psykolog osv slik at du selv også får en smakebit på oppholdet. Deretter drar du hjem igjen for å senere, forhåpentligvis, få tilbud om en lengre innleggelse som varer i flere uker eller måneder. Og deretter enten en ny runde innleggelse eller et avbrekk før du skal tilbake en siste gang etter å ha vært utskrevet i ett år for en slags oppfølging og evaluering På Modum kan man få hjelp med angst, depresjon, spiseforstyrrelser, traumer og sikkert en god del til også Du får eget rom og bad, samt eget område der du og gruppa du er innlagt samtidig med har stue, kjøkken osv... Felles kantine med alle pasienter. Maten er god og variert. Man henter og forsyner seg selv. Treningsrom, tre km til butikker og kafé, fine turområder... Internettdekning... Det meste du trenger altså Anonymkode: 76be0...555 Takk for god informasjon. Virker som et bra opplegg. Får ta en prat med henne Vet ikke så mye om problene hennes bortsett fra litt av det hun har fortalt og det jeg har sett selv om søvnproblemer, panikkangst som tenåring, skvetter veldig hele tiden spesielt ved brå bevegelser og smell osv. Virker ganske fjern i blant. Hun har fått bpd diagnose fra før. Anonymkode: bc53c...43a
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 4. juni 2018 #66 Skrevet 4. juni 2018 (endret) På 4.6.2018 den 21.51, duplexx skrev: Herregud så mange sprø svar. Har ei venninne som var lagt inn på angst. Hun var SYK! Ikke så syk at hun ikke kom seg på butikken eller traff venner. Men klarte ikke jobbe. Gikk ned i vekt fordi hun dissossierte så kraftig, satt hele dagen og så ut i luften. Hun hadde kraftig angst og panikk. Det hadde ALDRI blitt vist på TV om pasienten så hadde bedt dem om å dokumentere det - det kalles personvern. Ingenting ved Modum er barnehage. Uopplyste folk... Ja, var en som skrev han ville søke seg inn for å være på ferie. Lol. Man drar dit fordi man er syk, og man må være syk nok for å komme inn. Å gjennomføre et intensivt behandlingsprogram er IKKE lett Hvilke erfaringer fikk din venninne? Ble hun bedre? Endret 1. desember 2018 av Jegskulleønskeat
duplexx Skrevet 4. juni 2018 #67 Skrevet 4. juni 2018 14 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Ja, var en som skrev han ville søke seg inn for å være på ferie. Lol. Man drar dit fordi man er syk, og man må være syk nok for å komme inn. Å gjennomføre et intensivt behandlingsprogram er IKKE lett. Jeg ser for meg at det kommer til å bli utfordrende, slitsomt og smertefullt, men jeg går inn dit med et ønske om å virkelig kunne bearbeide traumene. Først da kan jeg finne trygghet, stabilitet og ro inni meg. Det jeg tror blir mest utfordrende er at jeg veldig lett tar innover meg andres smerte, og det er mye gruppeterapi. Likevel tror jeg at det vil bli godt for meg å dele- legge fra meg skammen jeg har følt så lenge. Jeg ser også for meg at jeg kommer til å bli veldig sliten. Jeg er vanligvis trøtt og utmattet, og trenger mye ro, søvn og alenetid. Det kan bli en utfordring, men jeg ønsker å gjøre det beste ut av det, selvom jeg evt spyr av utslitthet som jeg har gjort en del før. Hvilke erfaringer fikk din venninne? Ble hun bedre? Det var noen her som myntet hele opplegget alene på «Helene sjekker inn», det var dårlig lesing. Venninnen min ble forholdsvis bedre. Man må være motivert for å få plass, ville ta tak i ting. De på spis f.eks kan ikke være spisevegret. De må ønske å klare å spise noe. Venninnen min var innstilt på opplegget, og gjorde alle oppgavene, og jeg tror hun brukte det i hverdagen hjemme. Hun fikk oppfølger av terapeut ved siden av også, men er veldig redd for å gå inn i ting, så hun har mest fått verktøy via oppholdet, og må jobbe videre med dem, og ta tak i ting her hjemme også (dårlig barndom).
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 4. juni 2018 #68 Skrevet 4. juni 2018 28 minutter siden, duplexx skrev: Det var noen her som myntet hele opplegget alene på «Helene sjekker inn», det var dårlig lesing. Venninnen min ble forholdsvis bedre. Man må være motivert for å få plass, ville ta tak i ting. De på spis f.eks kan ikke være spisevegret. De må ønske å klare å spise noe. Venninnen min var innstilt på opplegget, og gjorde alle oppgavene, og jeg tror hun brukte det i hverdagen hjemme. Hun fikk oppfølger av terapeut ved siden av også, men er veldig redd for å gå inn i ting, så hun har mest fått verktøy via oppholdet, og må jobbe videre med dem, og ta tak i ting her hjemme også (dårlig barndom). Ja, jeg forstår. Det er viktig med motivasjon. Man må ville selvom det er tøft, ellers kommer man seg ikke videre. Godt å høre at hun ble bedre og at hun har fått verktøy for å takle ting bedre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå