AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #41 Skrevet 27. april 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Lette pasienter? Det betyr at de har en høy andel som blir bedre eller friske fordi de tar inn mennesker som sannsynligvis hadde blitt bedre uansett om de var der eller ei. Så kan de skryte på seg at 7 av 10 blir friske. For et lureri. Anonymkode: fe7be...76e Jeg skrev en Mail til dem og lurte på om jeg kvalifiserte. Sliter ikke med panikkanfall, sosial fobi eller agorafobi som de tilbyr, men bekymringsangst og prestasjonsangst som slår ut i spesifikke situasjoner, særlig i møte med autoritetspersoner. Trodde jeg var uaktuell men fikk svar om at jeg var hjertelig velkommen og at de kanskje hadde plass til meg også, sammen med et smilefjes. Bare to av tre blir bedre. Da er det jo greit med lette personer for å få bedre statistikk Anonymkode: 8c161...569
Skadeskutt Skrevet 27. april 2018 #42 Skrevet 27. april 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Betaler dere penger for å være der eller blir det en gratis ferie i flere måneder?? For viss det er gratis tror jeg jammen meg jeg tar en tur jeg også. Har aldri vært i buskerud før, så skal bli spennende å få sett litt av den byen og Anonymkode: 4990f...fac Ja guri det er virkelig en gratis ferie å være innlagt på et behandlingssted! 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #43 Skrevet 27. april 2018 På 26.4.2018 den 1.17, AnonymBruker skrev: Jeg skal først prøve dps sitt 4-dagers program, hvis det ikke funker snakket vi om å søke på Modum. Jeg har agorafobi med panikk, og skal i utgangspunktet passe godt inn der. Jeg så episoden, og regnet egentlig med at disse tilfellene var av de mildeste. Problemet mitt er at jeg ikke får noe mye angst eller panikk hvis situasjonen er konstruert. Når jeg vet at det er en øvelse så skjer det lite i kroppen min, og da får jeg ikke de positive opplevelsene man skal bygge videre på. Det er helt snålt. Når jeg derimot MÅ på butikken så føles det helt umulig å gå ut døra. Dess større konsekvensen av å ikke få det til er, dess med angst får jeg. Men du som sier at du besvimer av angst; er du sikker på at det er angsten? Vi besvimer jo av akutt blodtrykksfall, og under angstanfall får man høyere blodtrykk. Jeg har fått beskjed av minst 6 behandlere om at det ikke går an å besvime hvis man har spist og ellers er frisk. Ikke for å være belærende, det er bare det at jeg lener meg mye på den faktaopplysningen.. Anonymkode: 4a99c...eb3 Bullshit.Jeg svimer av fordi jeg hyperventilerer såpass mye. https://forstehjelp.net/hyperventilering.html Anonymkode: b98a7...7b4 1
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 30. mai 2018 #44 Skrevet 30. mai 2018 (endret) Jeg fikk brev igår med svar, ja, jippi Endret 1. desember 2018 av Jegskulleønskeat
SnoopyBoy Skrevet 30. mai 2018 #45 Skrevet 30. mai 2018 På 23.4.2018 den 21.27, Skadeskutt skrev: Så bra du skal søkes inn. Har hørt mye bra om stedet selv, men jeg må ha vært stabil over tid før jeg kan henvises dit. Kommer absolutt til å takke ja til det hvis jeg får tilbudet. Ble søkt til en lignende plass, men fikk avslag fordi jeg var for syk. Så derfor avventer de med å henvise meg. Følger tråden for å lese andres erfaringer. Høres ut som noe Harry greier. Hørte om de første gang på et program fra NRK fra 1990-tallet, ja.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #46 Skrevet 4. juni 2018 Se på helene sjekker inn på nrk, nettvt. Hun besøker modum bad, angsavdeling Anonymkode: dbd27...fbc
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 4. juni 2018 #47 Skrevet 4. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Se på helene sjekker inn på nrk, nettvt. Hun besøker modum bad, angsavdeling Anonymkode: dbd27...fbc Ja, har sett programmet. Det virker som et veldig bra tilbud
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #48 Skrevet 4. juni 2018 52 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Ja, har sett programmet. Det virker som et veldig bra tilbud Har du vært innlagt tidligere? Har du drevet med selvskading/selvmordsforsøk, eller har du selvmordstanker? Tror ikke man kan være innlagt på Modum bad hvis man har nevneverdige problemer med det overnevnte (ikke tidligere innleggelser selvsagt). Men dette er bare noe jeg har hørt fra noen jeg vet om som var innlagt på traumeavdelingen der. Er dog enig med deg Modum bad virker som et flott behandlingstilbud for mennesker med traume- og angstproblematikk. Anonymkode: ea2c4...d6a
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #49 Skrevet 4. juni 2018 57 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Ja, har sett programmet. Det virker som et veldig bra tilbud Det er et bra tilbud, men så og si umulig å komme inn der. Lange ventelister, og de som er der, de fleste, har sliti med angst i 10-15 år før de kom inn der.. Jeg har selv angst, men har ikke levd lenge nok til å slå det der, så må nok heller finne på noe annet til meg selv Anonymkode: dbd27...fbc
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 4. juni 2018 #50 Skrevet 4. juni 2018 (endret) På 4.6.2018 den 19.48, AnonymBruker skrev: Har du vært innlagt tidligere? Har du drevet med selvskading/selvmordsforsøk, eller har du selvmordstanker? Tror ikke man kan være innlagt på Modum bad hvis man har nevneverdige problemer med det overnevnte (ikke tidligere innleggelser selvsagt). Men dette er bare noe jeg har hørt fra noen jeg vet om som var innlagt på traumeavdelingen der. Er dog enig med deg Modum bad virker som et flott behandlingstilbud for mennesker med traume- og angstproblematikk. Anonymkode: ea2c4...d6a Nei, har ikke vært innlagt før.. Jeg kom inn uansett Endret 1. desember 2018 av Jegskulleønskeat
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 4. juni 2018 #51 Skrevet 4. juni 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er et bra tilbud, men så og si umulig å komme inn der. Lange ventelister, og de som er der, de fleste, har sliti med angst i 10-15 år før de kom inn der.. Jeg har selv angst, men har ikke levd lenge nok til å slå det der, så må nok heller finne på noe annet til meg selv Anonymkode: dbd27...fbc Ja, jeg forstår. Det var ei der fra "Helene sjekker inn" som var ca 20 år som meg, men nå skal jeg ikke på angstavdelingen
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #52 Skrevet 4. juni 2018 39 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Ja, jeg forstår. Det var ei der fra "Helene sjekker inn" som var ca 20 år som meg, men nå skal jeg ikke på angstavdelingen er du ikke mer enn 20 ? det er jo bra, jeg visste ikke de tok inn så unge folk.;) Anonymkode: dbd27...fbc
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #53 Skrevet 4. juni 2018 41 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Ja, jeg forstår. Det var ei der fra "Helene sjekker inn" som var ca 20 år som meg, men nå skal jeg ikke på angstavdelingen Jeg er imponert over hvor bra du skriver. Jeg husker deg fra flere tråder her inne, og kan ikke tro du bare er 20, du skriver så voksent, men nå e rjeg selv helt elending på å skriev da Anonymkode: dbd27...fbc
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #54 Skrevet 4. juni 2018 42 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Nei, har ikke vært innlagt før. Har hatt et selvmordsforsøk (over et år siden), og har slitt over et år med selvskading. Jeg skrev i egenbeskrivelsen at jeg kunne få selvmordstanker og at jeg hadde skadet meg sist for noen måneder siden. Jeg kom inn uansett Kan jeg spørre hvorfor du ikke ble innlagt etter selvmordsforsøket? Det er vanlig praksis her jeg bor. Hver gang noen blir innlagt på somatisk avdeling grunnet selvmordsforsøk kommer det alltid en psykiater og vurderer pasienten, samt tilbyr innleggelse, eller legger inn pasienten på tvang. Anonymkode: ea2c4...d6a
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 4. juni 2018 #55 Skrevet 4. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er imponert over hvor bra du skriver. Jeg husker deg fra flere tråder her inne, og kan ikke tro du bare er 20, du skriver så voksent, men nå e rjeg selv helt elending på å skriev da Anonymkode: dbd27...fbc Tusen takk ❤️
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 4. juni 2018 #56 Skrevet 4. juni 2018 (endret) På 4.6.2018 den 21.15, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvorfor du ikke ble innlagt etter selvmordsforsøket? Det er vanlig praksis her jeg bor. Hver gang noen blir innlagt på somatisk avdeling grunnet selvmordsforsøk kommer det alltid en psykiater og vurderer pasienten, samt tilbyr innleggelse, eller legger inn pasienten på tvang. Anonymkode: ea2c4...d6a Jeg var ikke inne i DPS da, og hadde kun oppfølging i kommunen. Endret 1. desember 2018 av Jegskulleønskeat
Rosatoast Skrevet 4. juni 2018 #57 Skrevet 4. juni 2018 Har hørt mye positivt om Modum Bad og en jeg kjenner skal dit, med håp om å bli frisk selvfølgelig! Når slikt dere beskriver blir spilt inn på tv må alle som er på avdelingen godkjenne at det er greit, og det er nok bare fåtall som vil bli vist på tv og som vil fortelle om sin historie, og de som velger det er nok de "friskeste" pasientene. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #58 Skrevet 4. juni 2018 Det var brann på Modum for en stund siden. Vet dere om det bare var et uhell eller om det ble påsatt av noen? Anonymkode: 8c161...569
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #59 Skrevet 4. juni 2018 2 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Jeg var ikke inne i DPS da, og hadde kun oppfølging i kommunen. Jeg ba explisitt koordinatoren om å ikke legge meg inn selvom jeg fortalte om det dagen etter. Jeg var redd siden jeg ikke ville fortelle foreldrene mine om det (sa det 1,5 mnd etter). Likevel, når jeg ser tilbake nå, så synes jeg faktisk det var litt uansvarlig av henne å ikke gjøre det når jeg hadde prøvd å ta overdose natta før jeg var hos henne. Da gir det mening. Hvis man ikke legges inn på somatisk avdeling, er det vel "lettere" å ikke bli innlagt. Håper du fikk henvisning til DPS med det samme? I kommunen vår finnes det svært få kommunepsykologer. Kan ikke se for meg at en sykepleier/sosionom kunne gitt deg adekvat behandling når du slet med slikt. Ikke at sykepleiere og sosionomer ikke kan være dyktige, men det er ikke til å stikke under stol at psykologer og psykiatere har mer kompetanse. Anonymkode: ea2c4...d6a
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 4. juni 2018 #60 Skrevet 4. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da gir det mening. Hvis man ikke legges inn på somatisk avdeling, er det vel "lettere" å ikke bli innlagt. Håper du fikk henvisning til DPS med det samme? I kommunen vår finnes det svært få kommunepsykologer. Kan ikke se for meg at en sykepleier/sosionom kunne gitt deg adekvat behandling når du slet med slikt. Ikke at sykepleiere og sosionomer ikke kan være dyktige, men det er ikke til å stikke under stol at psykologer og psykiatere har mer kompetanse. Anonymkode: ea2c4...d6a Ja, det skjedde faktisk det som skjedde siden jeg hadde fått avslag to ganger på DPS. Jeg gikk helt i kjelleren, men fastlegen hadde ikke tenkt å gi seg så jeg kom inn 3 gang
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå