Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som av en eller annen grunn har fått progesteronstøtte. Hvorfor gikk dere på dette og hvor lenge etter positiv test gikk du på det? Ble det baby til slutt?

Jeg gikk på lutinus pga kort lutealfase, og ble gravid på første forsøk. Jeg fikk beskjed om å slutte på lutinus 2 uker etter positv test, noe jeg gjorde, men 3 uker etter så endte det i en MA. Bare lurer på om jeg bør gå på det lenger neste gang,  hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid igjen. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med kort lutealfase er jo problemet "behandlet" i det du blir gravid. Så MA er sannsynligvis helt uavhengig av dette. En stor sannsynlighetsovervekt for feil på fosteret, og at progesteronstøtte ikke hadde hatt noen betydning. 

Lutinus har også sine negative sider. Så dette hadde jeg latt være fullstendig opp til behandlende gynekolog, som ser totalbildet. 

Anonymkode: 0fccb...e65

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med kort lutealfase er jo problemet "behandlet" i det du blir gravid. Så MA er sannsynligvis helt uavhengig av dette. En stor sannsynlighetsovervekt for feil på fosteret, og at progesteronstøtte ikke hadde hatt noen betydning. 

Lutinus har også sine negative sider. Så dette hadde jeg latt være fullstendig opp til behandlende gynekolog, som ser totalbildet. 

Anonymkode: 0fccb...e65

Beklager å måtte spørre, jeg er tydeligvis ikke helt informert, men hvilke negative sider har lutinus? 

Jeg tenker at hvis kroppen min ikke klarer å produsere nok progesteron selv så vil jo graviditeten før eller siden gå skeis når jeg slutter på støtten. Morkaken tar jo ikke over før uke 12.

Endret av Chara
AnonymBruker
Skrevet

To bør graviditeter. Tok til ca uke 10, det er da de mener morkaken tar over.

Du kan jo eventuelt få målt progesteron-nivået?

Ma hadde nok ingenting med progesteron å gjøre. Lite progesteron fører til utstøtelse av slimhinnen og da eventuelt et foster 

Anonymkode: 641e0...ad5

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

To bør graviditeter. Tok til ca uke 10, det er da de mener morkaken tar over.

Du kan jo eventuelt få målt progesteron-nivået?

Ma hadde nok ingenting med progesteron å gjøre. Lite progesteron fører til utstøtelse av slimhinnen og da eventuelt et foster 

To IVF graviditeter skulle det stå 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...