Gå til innhold

Har mediene en plikt til å rapportere hver gang en dame blir smelt på tjukka?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mediene har som kjent en viktig samfunnssoppgave. En oppgave som ikke bare gjør de til den fjerde statsmakt, men en oppgave de selv forvalter og definerer. De kritiske samfunnoppgavene de har er grunnen til at de kan kalle seg den fjerde statsmakt.

Det ligger åpnebart innefor denne oppgaven å rapportere om hver gang ei dame blir smelt på tjukka. Selv om graviditeter og fødsler er noe som har foregått i hvert fall 40 år, har mediene nå åpnebart bestemt at disse begivenheten er samfunnskritisk informasjon, for hvordan er det ellers mulig for en samfunninteressert person som meg å vite om  så mange graviditeter og fødsler på en gang?

Anonymkode: 2d5f6...d25

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å ignorere slik. Jeg er ikke fornøyd med alle «nyheter» som dukker opp jeg heller, men jeg gidder ikke å bruke energi på å lage så stor sak ut av det.

Anonymkode: 80e61...f84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mediene skriver om det som genererer klikk. Det er det de tjener penger på. 

De driver ikke veldedighet, bortsett fra NRK da.. Derfor vet de at graviditeter  og reality er det folket vil lese om, og det som gir penger i kassa. 

Anonymkode: 46428...f21

• Liker 2
Skrevet

Tydeligvis er det en plikt.

Og bloggere er den fjerde statsmakta:(

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mediene skriver om det som genererer klikk. Det er det de tjener penger på. 

De driver ikke veldedighet, bortsett fra NRK da.. Derfor vet de at graviditeter  og reality er det folket vil lese om, og det som gir penger i kassa. 

Kan de da fortsatt titulere seg som den fjerde statsmakt? Eller er de nå heller reklamebedrifter? Hvis VG er en del av den fjerde statsmakt. Hva da med Try reklamebyrå? Kan de også kalle seg en del av den fjerde statsmakt?

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Hundretusener blir gravide hver dag så nei mediene rapporterer ikke hver gang men agurknytt tjener de penger på

Anonymkode: 27283...f8e

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan de da fortsatt titulere seg som den fjerde statsmakt? Eller er de nå heller reklamebedrifter? Hvis VG er en del av den fjerde statsmakt. Hva da med Try reklamebyrå? Kan de også kalle seg en del av den fjerde statsmakt?

Ja.

Nei men de lønnes av reklameinntekter. 

Nei et reklamebyrå driver ikke journalistikk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei et reklamebyrå driver ikke journalistikk

Gjør VG?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har VG referert til seg selv som dette? 

Skrevet

Ja, mediene har en plikt til å rapportere hver eneste befruktning. Merkelig, men sant. Står i grunnloven.

Gjest Fenixs
Skrevet (endret)

Grunnen til at de rapportere når kjendiser og kongelige blir gravide, føder, dater osv, er for at de vet folk leser om det.

Endret av Fenixs
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mediene har som kjent en viktig samfunnssoppgave. En oppgave som ikke bare gjør de til den fjerde statsmakt, men en oppgave de selv forvalter og definerer. De kritiske samfunnoppgavene de har er grunnen til at de kan kalle seg den fjerde statsmakt.

Det ligger åpnebart innefor denne oppgaven å rapportere om hver gang ei dame blir smelt på tjukka. Selv om graviditeter og fødsler er noe som har foregått i hvert fall 40 år, har mediene nå åpnebart bestemt at disse begivenheten er samfunnskritisk informasjon, for hvordan er det ellers mulig for en samfunninteressert person som meg å vite om  så mange graviditeter og fødsler på en gang?

Det er vi som forbrukere som styrer dette. Media selger reklameplass. For å tjene penger på det må de ha mange lesere (ingen betaler i dyre dommer for en reklameplassering som 100 personer ser).  Da må media ha mye av de sakene som får mest klikk. Tydeligvis er det kjendis-sladder og lignende folk flest er mest opptatt av å få med seg, så da blir det sånn da...  

Anonymkode: 564f3...c03

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

. Selv om graviditeter og fødsler er noe som har foregått i hvert fall 40 år, har mediene nå åpnebart bestemt at disse

:hoho:

Anonymkode: cfc5e...d96

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dersom INGEN gidser å klikke på slikt tull, så gidder ikke bladsmørerne å skrive om dette heller. 

Men folket ønsker seg jo selvfølgelig "brød og sirkus" og da er det sludder og vås som får aller mest oppmerksomhet... 

Anonymkode: 0cf0b...229

Skrevet

Det er vell kanskje en av konsekvensene av at avisene prøver å appellere til "alle" for å oppnå høyere salg, og dermed fyller de opp med typisk blogg- og "dameblad"stoff. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får nyheter servert via Aftenposten og NRK, og en sjelden gang leser jeg artikler i andre aviser som Dagsavisen og Morgenbladet. Kjenner meg ikke igjen i problemstillingen som trådstarter serverer. Kanskje han eller hun burde bytte nyhetskilde? 

Anonymkode: 48890...5b0

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, herzeleid skrev:

Det er vell kanskje en av konsekvensene av at avisene prøver å appellere til "alle" for å oppnå høyere salg, og dermed fyller de opp med typisk blogg- og "dameblad"stoff. 

Tror det er flere menn enn damer som trykker på de der. Vi kjenner nok av kvinner som blir gravide og trenger ikke lese om en til som vi ikke kjenner. Menn derimot syntes vakre kjendisdamer er clickbait, og mange menn har jo også gravidfetish.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er flere menn enn damer som trykker på de der. Vi kjenner nok av kvinner som blir gravide og trenger ikke lese om en til som vi ikke kjenner. Menn derimot syntes vakre kjendisdamer er clickbait, og mange menn har jo også gravidfetish.

Det høres veldig lite sannsynlig ut.

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Det tror jeg også. De dras mot pene damer som møll mot lyset, så jeg mistenker at 80% av de som klikket seg inn for å lese om gravide Sandra Lyng var menn. Selv gjorde jeg det ikke. Graviditet er gørrkjedelig med mindre det er snakk om min egen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...