AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #1 Skrevet 23. april 2018 Hei! Jeg (Og litt mannen) drømmer så smått om å få en kanin, men jeg er helt blank på kaninhold. Er det noen som har gode råd og tips til hva man må tenke over før eventuell anskaffelse, utstyr man trenger, bøker og facebookgrupper å anbefale, etc. Vi har også (veloppdragen) hund og katt, er dette noe som kan være stressende for kanin eller er de flinke å sosialisere seg med andre arter? Har også lest at man burde ha minimum to kaniner, burde det da være søsken, to jenter eller gutter, eller en av hver? (Med forbehold om kastrering 😉) Skal nevnes at vi har masse plass (ute og inne), mye tid og kjærlighet å gi, samt avsatte midler til dyrlege. Sitter her med drømmen og tusen spørsmål, så takker for alle svar 😊 Anonymkode: 7fe15...947
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #2 Skrevet 23. april 2018 Meld deg gjerne inn i «den store kaninboka» på Facebook og lei evt kjøp boken (som heter det samme). Det er masse oppdatert info om både hold av kaniner og hva slags mat de må ha de bør aldri stå i bur. Kjøp heller kompistbinger fra feks Biltema å lag en innhegning inne. Ha høyhekken over doen (de liker å gå på do når de spiser). Hvis dere skal ha de ute må dere for all del ikke bruke hønsenetting, den gnager de seg gjennom, bruk revenetting/firkantnetting og grav det ned i tilleg så de ikke kan grave seg ut evt ha dem ute under oppsyn hvis dere ikke skal lage en fast innhegning. Dere kan få tak i ferdig bondede og ferdig kastrerte kaniner hos dyrebeskyttelsen, det sparer dere for en del tid og penger. Ha gjerne to av samme kjønn, men det går som oftest bra med en av hver også ☺️ De bør ikke gå uten tilsyn sammen med andre dyr, for noen går det fint, men jeg har sett hvor galt det kan gå når en hund finner ut at den skal bruke kaninen som tyggeleke ved et uoppmerksomt øyeblikk (ute vel og merke). Kaniner er byttedyr og hund og katt er rovdyr, så det er ikke en selvfølge at de skal gå sammen. Men dette må man bare ta som det kommer Anonymkode: 6e6dc...6b7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå