Gå til innhold

Bare jeg som har behov for å "isolere" meg i perioder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg orker ikke gi lyd fra meg. Gidder ikke poste noe på insta, face, eller story. 

Orker ikke ta kontakt med noen. 

Er de tegentlig normalt eller er det depresjonstegn?

Anonymkode: 110bb...63f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært sånn, men så er jeg også en deprimert person til tider. 

Anonymkode: 02e59...644

Skrevet

Det er da vel helt naturlig å ha behov for en pause fra alle sosiale media innimellom :) Om du er deprimert kommer an på flere ting, jeg tenker at du kanskje er introvert?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Roci skrev:

Det er da vel helt naturlig å ha behov for en pause fra alle sosiale media innimellom :) Om du er deprimert kommer an på flere ting, jeg tenker at du kanskje er introvert?

Det er så irriterende. Jeg synes det er en del som poster en del intressante og morsomme stories. Men så kjedelige meg da. Helvetes introverthet

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også slik, har et veldig stort behov for å være alene. 

Anonymkode: a6b0b...3db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke postet noe på fb. eller insta på årevis. 

Anonymkode: f7d96...22f

• Liker 3
Skrevet

Er ikke det helt normalt? Nå er jeg ei halvgammel kjerring, men hvor aktiv jeg er går litt i perioder.

Det høres bare slitsomt ut å måtte legge ut ting hvis man ikke ønsker eller har behov for det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Individuelt. 

Anonymkode: 8072d...9ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir fryktelig sliten av å være mye sosial og ha folk rundt meg hele tiden. Har en jobb som innebærer at jeg møter nye folk hver dag og må være mye sosial . Da er det deilig å være helt alene og slappe av når jeg kommer hjem fra jobb. Noen ganger tilbringer jeg helga helt alene. Digg :nori:

Anonymkode: 0ca3c...ed1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett mentalt vindu som er åpnet ca 3,5 timer til dagen. Det er så lenge jeg klarer å være sammen med andre mennesker enten det er jobb eller sosialt. Når tiden er ute skrur hjernen helt av og jeg får hodepine. Så ja, jeg isolerer meg ganske mye. 

Anonymkode: ec120...f14

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må også i perioder bare deaktivere alt og legge mobilen på hylla og være helt alene. Utrolig deilig. 

Anonymkode: 301b0...e15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Kan si at jeg er slik når jeg er sur, irritert, nedstemt eller har en dårlig periode. Det har jeg nå. Jeg føler at jeg sprer om meg med negativ energi dersom jeg sender noe , rett og slett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg orker ikke gi lyd fra meg. Gidder ikke poste noe på insta, face, eller story. 

Depresjonstegn.

Anonymkode: 03c06...205

Skrevet

Jeg vil heller si det er grunn til bekymring om du ikke svarer på meldinger fra folk som er glad i deg/som du bryr deg om. SoMe-pause er bare sunt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil heller si at det er et sunnhetstegn. Alle har behov for å være alene litt, noen mer enn andre. Om du er en av de som har stort behov for ro og alenetid, er det gjerne dette som skal til for at du skal få overskudd. Internett har ført mye godt med seg, men det har også ført til at vi blir stresset og "syke" av å hele tiden være pålogget og ha en følelse av at vi må være synlige. Vi får attpåtil skyldfølelse og tror vi er deprimerte pga at vi trenger noe som er et grunnleggende behov for mennesket. Ta vare på deg selv og logg av. 

Anonymkode: 658e3...199

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg vil heller si at det er et sunnhetstegn. Alle har behov for å være alene litt, noen mer enn andre. Om du er en av de som har stort behov for ro og alenetid, er det gjerne dette som skal til for at du skal få overskudd. Internett har ført mye godt med seg, men det har også ført til at vi blir stresset og "syke" av å hele tiden være pålogget og ha en følelse av at vi må være synlige. Vi får attpåtil skyldfølelse og tror vi er deprimerte pga at vi trenger noe som er et grunnleggende behov for mennesket. Ta vare på deg selv og logg av. 

Anonymkode: 658e3...199

kk

Anonymkode: 03c06...205

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Følelsen av å være i utilstrekkelig ift venner/bekjente basert på newsfeed kan ofte trigges av SoMe. Jeg ser ikke noe feil i å koble vekk, eller slette noen av disse appene. Informasjonsstrømmen blir redusert, på godt og vondt, og man kanskje litt mindre "stresset". 

Anonymkode: 9540c...594

• Liker 1
Skrevet

Slik er jeg også. Å gjøre det jeg må (skole/jobb) er liksom nok sosialt for meg. Mesteparten av tiden er jeg alene og stortrives med det. Jeg er på ingen måte deprimert. Er bare veldig introvert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også sånn, men jeg er ikke deprimert. Er introvert. Har ikke snapchat eller instagram fordi jeg bryr meg ikke om hva andre folk legger ut, i tillegg er jeg en privat person som ikke vil legge ut livet mitt offentlig. 

Anonymkode: 5b72e...5c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også sånn. Mista mange venner pga det, fordi jeg ikke svarer når noen ringer, kan gå dager eller uker før jeg svarer på melding osv. De kan til og med se at jeg er online på facebook, men da chatter jeg ikke med noen, det er mest for å lese i grupper og sånne ting for meg selv, så de syns jeg er tidenes frekkeste venninde som ikke svarer og bare ignorerer de , når jeg har sånne perioder. Men hva skal man si liksom ? "Hei jeg gidder ikke å prate nå, er introvert, snakkes om noen uker" ???

Anonymkode: db5fa...175

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...