Gå til innhold

Kan dere som har hatt bittelitt rester igjen etter medisinks abort se hit litt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på kontrolltime idag hos gyn etter en medisinsk ufrivillig abort (9 uker på vei,med med tom fostersekk) for snart 2 uker siden.

Fikk påvist rester men under grensen for at han ville sende meg på utskraping,han mente dette skulle komme ut selv når jeg fikk mensen.

Men dette kan jo ta evigheter..? Han mente også at infeksjon var sjelden, jeg spurte om det da han nevnte han ikke ville sende meg til utskraping,men jeg skulle ta kontakt om jeg fikk sykdomstegn,smerter,store blødninger osv..

Veldig,VELDIG skuffet nå.. jeg trodde jeg hadde fått ut alt...og at jeg kunne slappe meg av ... men det skulle ikke være så lett.. Enda mer venting..

Er det noen som har noen gode erfaringer å komme med..? 

Er så redd for at mensen skal drøye LENGE,at jeg får komplikasjoner...vil bare starte prøvingen igjen.. :(

Anonymkode: 9178d...5d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde medisinsk abort i svangerskapsuke 12. Var på sykehuset i nesten et døgn før de sa at aborten var fullført. 1 mnd etter blødde jeg ekstremt mye, legene mente det var mensen. Men fikk henvisning til gynekolog for en undersøkelse. Der viste det seg at jeg var langt i fra ferdig og at det var veldig mye rester. Da fikk jeg utskapring samme dag, etter det blødde jeg litt i underkant av en uke. Og vi prøver igjen nå med en gang. Trengte ikke vente på neste mens sa de, da det kunne at 3 mnd før den kom tilbake.

Jeg Skulle egentlig ha utskraping dagen etter undersøkelsen pga infeksjonsfare og smerte. Men siden jeg var så nervøs og redd så fikk jeg samme dag!

bare fortell legene hvordan du har det, så burde de høre på deg :)

Anonymkode: e74bb...793

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde medisinsk abort i svangerskapsuke 12. Var på sykehuset i nesten et døgn før de sa at aborten var fullført. 1 mnd etter blødde jeg ekstremt mye, legene mente det var mensen. Men fikk henvisning til gynekolog for en undersøkelse. Der viste det seg at jeg var langt i fra ferdig og at det var veldig mye rester. Da fikk jeg utskapring samme dag, etter det blødde jeg litt i underkant av en uke. Og vi prøver igjen nå med en gang. Trengte ikke vente på neste mens sa de, da det kunne at 3 mnd før den kom tilbake.

Jeg Skulle egentlig ha utskraping dagen etter undersøkelsen pga infeksjonsfare og smerte. Men siden jeg var så nervøs og redd så fikk jeg samme dag!

bare fortell legene hvordan du har det, så burde de høre på deg :)

Anonymkode: e74bb...793

Men siden du hadde mye rester,så var det jo sikkert det beste at du fikk utskraping. Han ville ikke utsette livmoren min for den unødvendige risikoen siden jeg vil bli gravid igjen,da jeg hadde veldig lite rester. Blør heller ikke noe særlig og har «bare» mensmurringer på kveldstid. Så ingen smerter liksom... er bare så redd for at dette skal utvikle seg til infeksjon etc. Følte ikke jeg kunne insistere på operasjon heller,da jeg er veldig redd for komplikasjonene det kan ha på livmoren,og siden han var så imot det følte jeg ikke jeg har noe valg enn å vente... :(

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på kontrolltime idag hos gyn etter en medisinsk ufrivillig abort (9 uker på vei,med med tom fostersekk) for snart 2 uker siden.

Fikk påvist rester men under grensen for at han ville sende meg på utskraping,han mente dette skulle komme ut selv når jeg fikk mensen.

Men dette kan jo ta evigheter..? Han mente også at infeksjon var sjelden, jeg spurte om det da han nevnte han ikke ville sende meg til utskraping,men jeg skulle ta kontakt om jeg fikk sykdomstegn,smerter,store blødninger osv..

Veldig,VELDIG skuffet nå.. jeg trodde jeg hadde fått ut alt...og at jeg kunne slappe meg av ... men det skulle ikke være så lett.. Enda mer venting..

Er så redd for at mensen skal drøye LENGE,at jeg får komplikasjoner...vil bare starte prøvingen igjen.. :(

Jeg har vært igjennom akkurat dette selv, var i uke ni da jeg mistet. Fikk beskjed om å bare vente. Og jeg ventet og ventet LENGE, ingenting skjedde. Gikk til fastlegen i håp om å bli henvist, men fikk på nytt beskjed om å vente. Gikk så på privat ultralyd hos gynekolog, og endelig ble jeg henvist til utskrapning. 

Anonymkode: 6e901...f1e

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er Hcg verdien din nå? Den skal følges nedover til du er nærmest i null. Er den målt? 

Anonymkode: 38cf0...787

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært igjennom akkurat dette selv, var i uke ni da jeg mistet. Fikk beskjed om å bare vente. Og jeg ventet og ventet LENGE, ingenting skjedde. Gikk til fastlegen i håp om å bli henvist, men fikk på nytt beskjed om å vente. Gikk så på privat ultralyd hos gynekolog, og endelig ble jeg henvist til utskrapning. 

Uff :( fikk ikke mensen du da ? Eller ? 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er Hcg verdien din nå? Den skal følges nedover til du er nærmest i null. Er den målt? 

Nei,den er ikke målt. Har ikke fått noe beskjed om å måle den :(

AnonymBruker
Skrevet
På 24.4.2018 den 7.54, BethD skrev:

Uff :( fikk ikke mensen du da ? Eller ? 

Nei, ikke før etter at jeg endelig fikk utskrapning. Frustrerende å måtte vente så lenge når man bare vil komme igang igjen med prøvingen. Ville gått tilbake til legen og bedt på nytt om å bli henvist til utskrapning. Kan fort bli infeksjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner du er utålmodig men hør på legen. Det er mye bedre for deg at kroppen ordner opp selv, enn inngrep. Spesielt om du ønsker bli gravid igjen med en gang. Etter utskrapning bør du vente én mens før du blir gravid for å få normalisert livmorslimhinnen etter inngrepet.

Anonymkode: e5490...adb

AnonymBruker
Skrevet
På 24.4.2018 den 7.54, BethD skrev:

Nei,den er ikke målt. Har ikke fått noe beskjed om å måle den :(

Da hadde jeg gått til fastlegen og fått målt Hcg. Den skal følges nedover til den er nesten på 0. 

Anbefaler deg å gå inn på klistret tråd i underforumetnog stille spørsmålet til gynekologspesialist Mette Moen. Der får du bedre svar enn her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...