kamilla1991 Skrevet 23. april 2018 #1 Skrevet 23. april 2018 Hei :-) Jeg og samboeren min får en valp om ikke lenge. vi bor i sentrum og jobber i sentrum og vil derfor ikke bruke bil til jobb. vi vil i begynnelsen ta med valpen på jobb, der han kan være på kontoret med seng mat osv og god plass på å leke rundt. (dette er da etter noen uker med han hjemme). Det jeg lurer på er om noen har erfaring med transport av valp på trikk/buss i ung alder, og hva dere evt bruker til å transportere dem i? Har sett på sånne bur som man kan frakte dem i som er laget i tøy. Noen erfaringer eller meninger ? Mvh Spente førstegangs foreldre
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #2 Skrevet 23. april 2018 Det er ikke nødvendig å ha de i bur når man tar buss eller trikk. Ha den i bånd, hold oppmerksomheten dens og gi godbiter, så går det fint. Anonymkode: 64e88...525 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #3 Skrevet 23. april 2018 La i alle fall ikke dyret være hjemme alene om du har naboer. Anonymkode: 5abfb...dff 1
kamilla1991 Skrevet 23. april 2018 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2018 Nei, planen er på lagsikt å ha han hjemme når vi er på jobb. men nå som han er så liten tenker vi å ha han med på jobb siden vi har mulioghet til dette. og heller sakte men sikkert venne han til å være mer og mer alene hjemme. så slipper vi sure naboer 1
Gjest Melis123 Skrevet 23. april 2018 #5 Skrevet 23. april 2018 Jeg har med min valp på jobb noen dager og kjører buss/trikk. Lar henne sitte på fanget under turen, men snart er hun for stor til det. Har ikke hatt noe behov for bur/transportveske. De første gangene var bylivet litt mye for henne, så da bar jeg henne en del, men nå vimser hun fint ved siden av meg😊 lykke til med valpen💕
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #6 Skrevet 23. april 2018 Hva slags hund er det? Jeg hadde/har min på fanget bare, eller på gulvet ved siden av føttene mine. Anonymkode: d1c34...bf3
kamilla1991 Skrevet 23. april 2018 Forfatter #7 Skrevet 23. april 2018 Akkurat nå, Melis123 skrev: Jeg har med min valp på jobb noen dager og kjører buss/trikk. Lar henne sitte på fanget under turen, men snart er hun for stor til det. Har ikke hatt noe behov for bur/transportveske. De første gangene var bylivet litt mye for henne, så da bar jeg henne en del, men nå vimser hun fint ved siden av meg😊 lykke til med valpen💕 Så godt å høre Da prøver vi oss på det vi også ! Tusen takk
kamilla1991 Skrevet 23. april 2018 Forfatter #8 Skrevet 23. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva slags hund er det? Jeg hadde/har min på fanget bare, eller på gulvet ved siden av føttene mine. Anonymkode: d1c34...bf3 det er en engelsk cocker spaniel
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #9 Skrevet 23. april 2018 3 minutter siden, kamilla1991 skrev: det er en engelsk cocker spaniel Ok. Ta han på fanget, du. 😊 Google kindereggmetoden og bruk den ved behov. Gratulerer og masse lykke til med valp! Anonymkode: d1c34...bf3
kamilla1991 Skrevet 23. april 2018 Forfatter #10 Skrevet 23. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok. Ta han på fanget, du. 😊 Google kindereggmetoden og bruk den ved behov. Gratulerer og masse lykke til med valp! Anonymkode: d1c34...bf3 Det skal jeg gjøre takk for hjepen, og tusen takk
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #11 Skrevet 23. april 2018 Bare et lite tips, du bør avtale med sjefen på kontoret vedr å ta med valpen dit. Om noen kollegaer av deg har allergi kan nemlig disse sette seg litt på bakbeina med tanke på at den skal være med. En annen ting, ikke la "hver og enmann" komme ubegrentset å hilse på. Da får ikke valpen hvile seg Anonymkode: 2ac32...bad 2
kamilla1991 Skrevet 23. april 2018 Forfatter #12 Skrevet 23. april 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare et lite tips, du bør avtale med sjefen på kontoret vedr å ta med valpen dit. Om noen kollegaer av deg har allergi kan nemlig disse sette seg litt på bakbeina med tanke på at den skal være med. En annen ting, ikke la "hver og enmann" komme ubegrentset å hilse på. Da får ikke valpen hvile seg Anonymkode: 2ac32...bad takk for rådet men jeg driver en butikk så er bare meg og et par ansatte som evt går inn på kontoret, og har allerede forhørt meg med dem, så håper det skal gå bra:) Så har jeg vært veldig streng med at de ikke får vekke han når han sover og la han være for seg selv da
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #13 Skrevet 23. april 2018 Jeg hadde med valp på jobb de første ukene. Tok tbanen. Første uken lå han i en bag (Sherpa) og sov. Siden hadde jeg ham bare i bånd og lot ham sitte på fanget. Anonymkode: adfed...d79
kamilla1991 Skrevet 24. april 2018 Forfatter #14 Skrevet 24. april 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde med valp på jobb de første ukene. Tok tbanen. Første uken lå han i en bag (Sherpa) og sov. Siden hadde jeg ham bare i bånd og lot ham sitte på fanget. Anonymkode: adfed...d79 Takk for tips
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #15 Skrevet 24. april 2018 Jeg tok med min på bussen til alt av valpekurs, sosialisering og besøk. I starten lå han inni jakka mi. Så lå han på fanget, og så på gulvet. Nå legger han seg under setet mitt når vi tar buss. Men pass på godbitbruken på buss, min blir spysjuk av det Anonymkode: d4492...dba
kamilla1991 Skrevet 24. april 2018 Forfatter #16 Skrevet 24. april 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok med min på bussen til alt av valpekurs, sosialisering og besøk. I starten lå han inni jakka mi. Så lå han på fanget, og så på gulvet. Nå legger han seg under setet mitt når vi tar buss. Men pass på godbitbruken på buss, min blir spysjuk av det Anonymkode: d4492...dba hehe uff får passe på å ikke gi han for mye godt på turen da, takk for tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå