AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #1 Skrevet 23. april 2018 Jeg har med årene blitt mer og mer allergisk mot pelsdyr. Vi hadde en katt hjemme hos mor, og i stedet for å omplassere den fikk jeg heller allergisprøyte mens jeg bodde der. Det var helt greit det, men da jeg sluttet på sprøyta ble jeg langt mer allergisk enn jeg hadde vært tidligere! Tok tester hos legen, fikk en poengscore på 8,9 og 9,1 eller noe slikt på kattepels og hundepels. Straks jeg er i et rom med katt eller hund så blir jeg tett, får pipestemme, klør, blir rød, alt liksom. Jeg har allergipiller jeg tar for å dempe det meste, ellers hadde jeg trolig dødd hadde jeg vært i rommet for lenge. Nå har det seg slik at jeg har en kjæreste med to katter, og disse reagerte jeg ganske kraftig på slik som med alle katter. Hun lar dem ikke være på soverommet, så når jeg er på besøk så oppholdt jeg meg der inne når det blir for ille. Tingen er at jeg la merke til for noen dager siden at jeg egentlig ikke har hatt pipestemme og noen særlig andre symptomer på minst et par måneder, og det får meg til å lure på om jeg har utviklet en slags toleranse for kattene hennes, eller om det rett og slett er allergipillene som har en dempende effekt som først har kicket i gang etter regelmessig bruk? Har noen andre opplevd å bli kurert for allergi ved å utsettes for det de er allergiske mot? Anonymkode: 184b1...991
Diamant20 Skrevet 23. april 2018 #2 Skrevet 23. april 2018 Jeg vet ikke sikkert, men tror noen har blitt "kurert" mot sine egne dyr etter en stund. Har sikkert noe med at kroppen blir vant til allergenene
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #3 Skrevet 23. april 2018 Hvor gammel er du? Jeg var allergisk som barn og ungdom men ikke nå som voksen. Er ikke helt sikker på når allergien forsvant men jeg er i slutten av tredveårene nå og har hatt hund i nesten ti år. Jeg var kjempeallergisk mot alle hunder og katter som barn og tenåring men nå reagerer jeg ikke på noen av dem. Anonymkode: b2e15...1a6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #4 Skrevet 23. april 2018 Ja jeg har blitt mye bedre merkelig nok. Jeg hadde heftig allergi mot pelsdyr og pollen, og var utrolig dårlig. Pleide hovne opp i øynene og klø i nærheten av de fleste dyr. Men jeg hadde sibirkatt i 8 år og reagerte ikke på henne.. Nå sies det at de er allergivennlige da så kan være pga det. Men fikk meg også en vanlig huskatt og han reagerte jeg heller ikke på. Aner ikke hva som har skjedd, men jeg endret diett for 2 år siden og da ble allergien mye bedre. Sier ikke at det er pga det at allergien er bedre, men jeg har hvertfall sjelden allergianfall lengre. Typen allergimedisin kan også ha noe å si, jeg tar symbicourt forebyggende astmaspray og i perioder aerius allergitabletter. Anonymkode: 2b8ba...1f6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #5 Skrevet 24. april 2018 Jeg mener jeg har blitt bedre etter jeg kuttet ut melkeprodukter, hvete og tilsetningsstoffer. Det vil si, store problemer hadde jeg kun da jeg var liten, men allergi mot katter har kommet sporadisk tilbake helt til jeg endret dietten. Nå merker jeg ingenting. Anonymkode: acb9e...072
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå