Gå til innhold

Mulig å bli kvitt grevinneheng?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er kvinne i 30-årene, født to barn. 1,74 høy og nå ca. 67 kg. Ikke kommet helt ned til før graviditetsvekt som er 64. Jeg har alltid følt at jeg har hatt store overarmer, men etter siste graviditet er de liksom blitt verre en noen gang.. 

Jeg har ikke mulighet til å trene mer en 2-3 ganger i uken pga helse og tid. Og da ikke så lett for å komme meg på treningsstudio å trene med tunge vekter. Har de siste månedene trent med egen kroppsvekt. Typ Tabata trening. Hva bør jeg fokusere på for å bli kvitt problemet?? Kjenner jeg vurderer sterkt å gå den «enkle» vei og bare fettsuge..

Anonymkode: 06da0...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tren styrkeøvelser for triceps, bakside arm. Eksempel er dips (gjerne med en benk av noe slag bak deg og med beina på gulvet til å begynne med) og smale push-ups.

Tren generelt armer! Å trene armene vil i alle fall stramme opp muskulaturen på sikt :-) 

Anonymkode: bdd09...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armhevninger er en genial øvelse så lenge du utfører dem riktig (pass på å ikke svaie i ryggen). Armhevninger kan du gjøre hvor som helst, for eksempel hjemme hos deg selv. Varier hvor bredt du har hendene for å variere belastningen og muskelgruppene du trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tren styrkeøvelser for biceps og triceps! Ta med deg bebbisen på rulletur til XXL og kjøp noen lette vekter så kan du fint gjøre dette hjemme noen minutter hver dag :) 

Anonymkode: 51d5c...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk for meg at jeg hadde lyst å kunne ta triceps push-ups på strake ben. Begynte å ta så mange jeg orket (med knær nedi gulvet) hver kveld på badegulvet etter tannpuss. Det er vel et 6-7 mnd siden. Nå tar jeg 8-10 på strake ben + så mange jeg orker med knær nedi. Jeg har fått mye mer definerte overarmer og grevinnehenget en så og si borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...