Gå til innhold

Fleksibel skolestart

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen av dere foreldre som har valgt å la barna deres begynne på skolen den dagen de fylte 6 år? (Såkalt fleksibel skolestart) Hvordan har det fungert, og hva mener dere om tiltaket om fleksibel skolestart og aldersblandede grupper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke skoler er det som har innført fleksibel skolestart?

Ser for meg at det kan bli noe uoversiktlig...at første klasse fylles opp etter hvert som barna fyller 6 år. Men det er kanskje ikke slik det er tenkt?

Opplys meg gjerne! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Bystyret har bestemt at alle grunnskoler med barnetrinn skal tilby ”Fleksibel skolestart” fra 1.januar 2007. Dette gjelder for Oslo (tror jeg). Og det er noen forsøksskoler I Oslo som har innført dette fra forrige skoleår.

Skrevet

Noen med erfaring fra hvordan det har gått på disse forsøksskolene da?

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan noen forklare meg hvorfor det skal være bedre? Nå brukes mye av tiden ved skolestart på det sosiale, både regler og å bli venner. Vil ikke barn som starter senere føle at de kommer inn i en allerede etablert gruppe?

Gjest Anonymous
Skrevet

En del kommuner på Jæren har hatt fleksibel skolestart i tre-fire år.

Det har vært noen start problemer, som ingen ekstra lærer og derfor ikke mulighet til å ta fleksibel-barna ut i gruppe av 1.klasse ol.l.

I år fungerer det visst bra.

Skrevet

De har også innført fleksibel skolestart (fra høsten av) ved en skole her i Harstad også. Men jeg lurer også på hvordan det skal gjennomføres til det beste for ungene... Håper noen her har erfaring med det :) Er veldig interessert i å høre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...