Gå til innhold

Hvilken bunad har du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bunad har du og hvilken bunad synes du er penest?

Anonymkode: 52654...9a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er tråder om dette hvert år. 

Anonymkode: 5db3a...041

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bunad meg her, bunad meg der og bunad meg i rassen! 

Anonymkode: cb200...a96

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Ingen, og ikke skal jeg ha heller.

AnonymBruker
Skrevet

Bardu og Målselv. Kunne velge mellom den og Nordlandsbunad. Jeg vet at Nordlandsbunad alltid blir kåret til landets fineste men jeg syns faktisk ikke det :sjenert: Min bunad ser sånn ut:

prod_details-KAS_1171.jpg

Anonymkode: c5231...817

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har svart sunnmørs/ørskogbunad. Liker den veldig godt og kunne ikke tenkt meg noen andre.

Kunne valgt både nordfjordbunad og namdalsbunad, men de de er jo ikke i nærheten av å være like fin som sunnmørsbunaden

Anonymkode: 4d6ed...6be

Skrevet (endret)

Sør-Østerdal Marie Aaen. Luen er om du er gift. Ungpike luen er mindre og sort.

prod_list_thumb-KAS_9794.jpgprod_list_thumb-KAS_9752.jpg

Endelig er det kommet hårbøyle;

marieaaenharboyle-bunadrosen-sort-01.jpg

Endret av Wonders
AnonymBruker
Skrevet

Rogalansbunad :) Liker den, men synes at bildene man finner av den på google er grelle... Ellers så må favoritten være bardu målselvbunad 

image.png.a653a8fa3ff190c07348b2040bef958e.png

Anonymkode: 6418d...142

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ingen favoritt, jeg liker alle som har riktig tilbehør. Det er det viktigste for meg. Som minner meg på; jeg må sjekke om jeg har bunadsko i år, eller om jeg gave de bort fordi de er for små.

• Liker 2
Skrevet

Blå Jelsabunad med lysegrønt liv.  Finner ikke bilde av den på nett og har aldri sett noen som har lik min. 

AnonymBruker
Skrevet

Festdrakt fra Spar Kjøp.

Anonymkode: 3fc03...4b0

Skrevet (endret)

Blå bergensbunad ❤️ 

BFE1CE62-07F3-495D-8288-25766B1226C0.jpeg

Endret av Lalala123
Skrevet

Har nordfjordbunad med grønt liv. Den er jo veldig... robust.

Men min mor har sydd både den og sin nordlandsbunad i grønt, så jeg er jo glad i den :)

AnonymBruker
Skrevet
On 4/24/2018 at 9:33 AM, AnonymBruker said:

Rogalansbunad :) Liker den, men synes at bildene man finner av den på google er grelle... Ellers så må favoritten være bardu målselvbunad 

image.png.a653a8fa3ff190c07348b2040bef958e.png

Anonymkode: 6418d...142

Den var fin :) Er det alltid rødt liv, eller finnes den i flere farger?

Anonymkode: c5231...817

AnonymBruker
Skrevet

1285046-12-1336308622355.jpg

Har nordmørsbunad, samme type som på bildet. 

Synes Hardangerbunad, Vossbunad, Vestagder, Sigdalsbunad og Åmli er fine bunader. :)

Anonymkode: fdbe4...42f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 23.4.2018 den 21.40, AnonymBruker skrev:

Jeg har svart sunnmørs/ørskogbunad. Liker den veldig godt og kunne ikke tenkt meg noen andre.

Kunne valgt både nordfjordbunad og namdalsbunad, men de de er jo ikke i nærheten av å være like fin som sunnmørsbunaden

Anonymkode: 4d6ed...6be

Synes faktisk Nordfjordsbunad er finere. Sunnmørsbunaden synes jeg er en av de kjedeligste, alle ser helt like ut, og det vrimler av den på 17 mai siden den dekker så stort område.

Anonymkode: f81d8...7b3

AnonymBruker
Skrevet

Har Hardangerbunad som jeg fikk til konfirmasjonen. Ingen bilder på google er helt lik min bunad, siden det er så stor variasjon i broderier, farger og hardangersøm. Men den i linken er ikke så ulik min, jeg har samme bringebærrøde brokadevest og har også brodert bringklut og belte. De aller fleste har perler, men jeg synes brodert er penest.

Har også arvet en vinterbunad med svartsøm og sølvbelte, som er nydelig. Har ikke hodeplagget :P 

Anonymkode: d59a0...b67

AnonymBruker
Skrevet

Vossabunad for ugifte/unge (altså uten den grønne kanten nede, broderi på skjorten og søljebelte. Før den tid er det svart doss, perlebelte og helhvit skjorte som er vanlig).

Anonymkode: 9e18c...db9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...