AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #1 Skrevet 23. april 2018 jeg leste inne på et annet forum, at det ofte var slik at eggløsningen kunne skje 2-3 dager etter at eggløsningsstesten hadde blitt negativ.. så kjipt da jeg hadde positiv el test fredag og lørdag, for så å ha negativ igjen søndag. Vi hadde sex på alle dagene, bortsett fra søndag da min mann måtte dra bort på jobb. Jess tenkte jeg, vi traff sikkert ganske greit men altså.. om eggløsning først skjer 2-3 dager etter eggløsningsstesten er blitt negativ så har vi jo totalt bommet, rart at de skriver noe annet på eskene litt frustrasjon fra meg i dag.... Anonymkode: 1ca5b...57f
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #2 Skrevet 23. april 2018 Når EL har skjedd, så lever egget i ca 24 timer. Det som anbefales er å ha sex i forkant av EL, for da ligger spermen allerede og «venter» på egget sånn sett så er dere absolutt innenfor, vil jeg si. Sædcellene lever i hvert fall i 2-3 dager (om ikke lenger), og det anbefalte er dermed å ha sex annenhver dag i den fertile perioden, for å være sikker på at det alltid er sædceller tilgjengelig for å befrukte egget når det kommer. Å ha sex på selve dagen man har fått negativ EL-sex kan sånn sett til og med være for sent. Dette kommer selvfølgelig an på NÅR EL har skjedd, men f.eks om EL har skjedd på natten, og du tester negativt på kvelden etter (og deretter har sex) kan timingen bli dårlig. Det jeg syns var hjelpsomt, var å ta et par sykluser hvor jeg målte temperatur i tillegg til EL-test. Da ble jeg bedre kjent med kroppen, og fant ut at min EL skjer 1 dag etter første positive EL-test vi fungerer jo alle forskjellig, så om du er interessert så er det er nok lurt å finne ut akkurat hvordan kroppen din fungerer, heller enn å forholde seg til en bruksanvisning som er generell Anonymkode: 021b0...132
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #3 Skrevet 23. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når EL har skjedd, så lever egget i ca 24 timer. Det som anbefales er å ha sex i forkant av EL, for da ligger spermen allerede og «venter» på egget sånn sett så er dere absolutt innenfor, vil jeg si. Sædcellene lever i hvert fall i 2-3 dager (om ikke lenger), og det anbefalte er dermed å ha sex annenhver dag i den fertile perioden, for å være sikker på at det alltid er sædceller tilgjengelig for å befrukte egget når det kommer. Å ha sex på selve dagen man har fått negativ EL-sex kan sånn sett til og med være for sent. Dette kommer selvfølgelig an på NÅR EL har skjedd, men f.eks om EL har skjedd på natten, og du tester negativt på kvelden etter (og deretter har sex) kan timingen bli dårlig. Det jeg syns var hjelpsomt, var å ta et par sykluser hvor jeg målte temperatur i tillegg til EL-test. Da ble jeg bedre kjent med kroppen, og fant ut at min EL skjer 1 dag etter første positive EL-test vi fungerer jo alle forskjellig, så om du er interessert så er det er nok lurt å finne ut akkurat hvordan kroppen din fungerer, heller enn å forholde seg til en bruksanvisning som er generell Anonymkode: 021b0...132 takk for svar! jeg skal begynne med temping neste mnd! Men jeg trodde liksom ikke at EL kunne skje 2-3 dager ETTER negativ test, trodde det skjedde 2-3 dager etter positiv test... Anonymkode: 1ca5b...57f
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #4 Skrevet 23. april 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: takk for svar! jeg skal begynne med temping neste mnd! Men jeg trodde liksom ikke at EL kunne skje 2-3 dager ETTER negativ test, trodde det skjedde 2-3 dager etter positiv test... Anonymkode: 1ca5b...57f Jeg tror det hører til sjeldenhetene at EL kan skje så sent som 3 dager etter negativ test. Det har gjerne med at noen skiller ut LH (det som testen slår ut på) litt treigt/kjapt, alt ettersom. Om dette gjelder deg, finner du lett ut av med litt temping ønsker deg lykke til! Anonymkode: 021b0...132
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #5 Skrevet 23. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det hører til sjeldenhetene at EL kan skje så sent som 3 dager etter negativ test. Det har gjerne med at noen skiller ut LH (det som testen slår ut på) litt treigt/kjapt, alt ettersom. Om dette gjelder deg, finner du lett ut av med litt temping ønsker deg lykke til! Anonymkode: 021b0...132 ok! Jeg regner 1dpo som i dag jeg, eller kanskje i morgen. hehe! Når kan jeg ta graviditetstest? jeg er som du sikkert skjønner veldig ny på dette her har kun prøvd noen få mnd Anonymkode: 1ca5b...57f
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #6 Skrevet 23. april 2018 Da jeg ble gravid med sistemann, hadde vi kun sex 4-5 dager før EL, så det er håp Anonymkode: 9faaf...14b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #7 Skrevet 23. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: ok! Jeg regner 1dpo som i dag jeg, eller kanskje i morgen. hehe! Når kan jeg ta graviditetstest? jeg er som du sikkert skjønner veldig ny på dette her har kun prøvd noen få mnd Anonymkode: 1ca5b...57f De sies at testen skal være ganske sikker dersom du tester den dagen du forventer mens. Men man produserer HCG forskjellig. Noen får positiv test 10-11 dager Dpo (har også hørt om 8 dpo), mens andre ikke får positiv test før 16-17 dpo. Men dagen du forventer mens vil i de aller fleste tilfeller gi et riktig svar Det er forskjellig følsomhet på testene. De følsomme testene (slike «test tidlig -6 dager før forventet mens) har en følsomhet på 10 mlU/ml. De vanlige testene har 25 mlU/ml, og brukes på IKM-dagen. Tester du tidligere med disse, vil de mest sannsynligvis ikke vil gi riktig resultat (det samme gjelder egentlig de følsomme testene også. Får du negativ på dag 10, betyr det ikke at du ikke er gravid ) Men, vær litt varsom med å teste for mye jeg gikk helt i kjelleren av å bli skuffet hele tiden, så endte med at jeg måtte stoppe å teste og heller være tålmodig og vente til IKM (som dessverre kommer gang på gang). Kan anbefale å kjøpe tester på ebay eller billige-tester(.dk?), særlig hvis du ser for deg at det blir litt testing fremover. Å kjøpe på apoteket koster jo en arm og halve nyren... Krysser fingrene for deg Anonymkode: 021b0...132
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå