AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #1 Skrevet 23. april 2018 Jeg plantet mange hagehortensiaer i fjor sommer. I går var jeg ute å tittet på de, fjernet løv på bakken & ryddet. Nesten alle av de er helt sprøe, at de nesten knekker bare. Hjelp! Noen råd? De er ikke klippet ned. Fjernet bare døde blomster på de i fjor seint på sesongen. Er det håp? Anonymkode: 3e073...d24
Biloba Skrevet 23. april 2018 #2 Skrevet 23. april 2018 Mine har frosset og dødd i kvistene flere ganger, men livnet til fra bunnen igjen. Den blomstrer ikke på årets kvist, så den blir en grønn plante som ikke blomstrer hvis den frøs for mye tilbake om vinteren. Noen har også dødd, men ville ikke avskrevet den en helt enda. 1
Kontormus Skrevet 23. april 2018 #3 Skrevet 23. april 2018 En av mine var på vei i søplet i går da jeg fikk se at den var grønn nederst ved roten. Og den har stått i potte. Klipte vekk det visne, så får vi se hva som skjer 😄 1
Rumle Skrevet 23. april 2018 #4 Skrevet 23. april 2018 (endret) Det kan være veldig vanskelig å se om de er døde eller ikke, så jeg ville avventet klipping så lenge som mulig. Her hos meg er det omtrent den siste som skyter skudd. Frem til det skjer ser de ofte døde ut. Om grenene er døde/tørket ut, kan den stadig skyte fra bunnen. Endret 23. april 2018 av Rumle 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #5 Skrevet 23. april 2018 Tusen takk for alle svar! Da lar jeg de stå så venter jeg å ser hva som skjer😊🙏🏼 Takk! Anonymkode: 3e073...d24
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #6 Skrevet 23. april 2018 La de stå uten å beskjære. Beskjærer du nå så klipper du vekk blomsterstanden, og så blir det bare blader på deg i år. Anonymkode: e7325...3a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå